syn ved ejerskifte
Fra : karsten jørgensen

Dato : 16-12-04 16:29

jeg har googlet uden resultat; hvis man køber en bil (fra 1987), synet ca 5
mdr siden, skal den synes ved ejerskiftet?

på forhånd tak
karsten

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-12-04 16:25

karsten jørgensen wrote:
> jeg har googlet uden resultat; hvis man køber en bil (fra 1987),
> synet ca 5 mdr siden, skal den synes ved ejerskiftet?

Nej, - først om 19 mdr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : karsten jørgensen

Dato : 16-12-04 16:35

1000 - tak for så hurtigt et svar.

karsten

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-12-04 17:58

"karsten jørgensen" <aknot@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> 1000 - tak for så hurtigt et svar.

Ja, det kalder jeg godt nok et hurtigt svar.

Hans, er du tankelæser, eller bare synsk?

Svar afsendt 5 min. før spørgsmålet bliver stillet

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-04 18:41

Hans L. Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> Nej,

Korrekt.

> først om 19 mdr.

Ikke nødvendigvis korrekt.

Hvis bilen er synes fx 2 måneder for sent, skal bilen synes om 17 måneder...
Jeg har en gang haft en bil med knap 30 måneder til syn... Pt. har min kones
26 måneder til næste syn.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:44

meddelelse news:41c1c8d5$0$74679$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
måneder...
> Jeg har en gang haft en bil med knap 30 måneder til syn... Pt. har min

Hvordan kan du sige det, man kan vel aldrig få lov til at kører mere end 24
mdr.
Er der et sted hvor man så lang tid i forvejen kan tjekke hvornår bilen vil
blive indkladt næste gang?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-04 22:48

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvordan kan du sige det, man kan vel aldrig få lov til at kører mere
> end 24 mdr.

Jo...

Man kan valgfrit syne sin bil, når man har lyst. Hvis man valg frit gør det
maks. 6 måneder før det periodiske syn, skal den ikke synes, når den reelt
skulle have været det. Dermed får man de normale 24 måneder + de 6 måneder =
30 måneder.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 22:50

> [...]
> skulle have været det. Dermed får man de normale 24 måneder + de 6 måneder

OK - det var en finte.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-04 09:51

Claus Petersen telepaterede følgende til sin PC:

> OK - det var en finte.

Jep..
Det giver godt, hvis man sælger sin bil med 30 md. til syn... Frem for at
den skal synes om 6.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 17:01

> OK - det var en finte.

Man kan jo også lade være at syne og trække den
op til 14 uger efter indkaldelsen uden, at der sker
en bønne ved det (10 uger, hvis det er gule plader).

Fra : Leonard

Dato : 17-12-04 17:32

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

> [...]

>op til 14 uger efter indkaldelsen uden, at der sker
>en bønne ved det (10 uger, hvis det er gule plader).

Alt i alt kan man så køre i minimum i 33 mdr, det er jo tæt på 3 år.

--
Leonard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-12-04 10:13

Morten Fruergaard wrote:
> [...]
> måneder... Jeg har en gang haft en bil med knap 30 måneder til syn...
> Pt. har min kones 26 måneder til næste syn.

AAARRRGHHH din ski.. flueknepper, you got a point *LOL*

Go' jul Morten..

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-04 10:39

Hans L. Jørgensen telepaterede følgende til sin PC:
> AAARRRGHHH din ski.. flueknepper, you got a point *LOL*

Jep. Men for den famile hvis bil i værste tilfælde skal til syn 17 måneder
før tiden er glade for det...

> Go' jul Morten..

Tak i loge måde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 19:39

nej

Den kan ejerskiftes frem til den måned den er fra i 1987 (5/1987 = 5/2005)eller
(10/1984 = 10/2006)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.91.252.98)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 16-12-04 20:37

torben telepaterede følgende til sin PC:
> nej
>

> Den kan ejerskiftes frem til den måned den er fra i 1987 (5/1987 =
> 5/2005)eller (10/1984 = 10/2006)

Ikke nødvendigvis korrekt.

Fx hvis bilen på et tidspunkt har været afmeldt og fået anden dato for
periodisk syn.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-12-04 10:19

Morten Fruergaard wrote:

> Ikke nødvendigvis korrekt.

Rigtigt

> Fx hvis bilen på et tidspunkt har været afmeldt og fået anden dato for
> periodisk syn.

Enkelt sagt, - hvis køretøjet har været til syn med "synsblanket" kan man
vælge datoen for dette syn som grundlag for fremtidig indkaldelse til
periodesyn.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-12-04 10:40

> [...]
> Enkelt sagt, - hvis køretøjet har været til syn med "synsblanket" kan
> man vælge datoen for dette syn som grundlag for fremtidig indkaldelse

Nemlig...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-12-04 18:57

"karsten jørgensen" wrote:

> jeg har googlet uden resultat; hvis man køber en bil (fra 1987), synet ca 5
> mdr siden, skal den synes ved ejerskiftet?

Imponerende spekulationer der kom ud af tråden her.

Er det korte svar ikke, at bilen kan ejerskiftes hvis den ikke er
indkaldt til syn? Er indkaldelsen først dukket op, skal bilen
synes før den kan ejerskiftes.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-12-04 13:20

Thomas Strandtoft telepaterede følgende til sin PC:
> Imponerende spekulationer der kom ud af tråden her.

Takker... LOL

> Er det korte svar ikke, at bilen kan ejerskiftes hvis den ikke er
> indkaldt til syn?

Niks...

Hvis den er synet indenfor 6 måneder før den bliver indkaldt kan man bare
henvise til, at den er synet indenfor de sidste 6 måneder. Så skal den ikke
til syn igen...

--
Mvh. Morten Fruergaard