Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændring af billed
Fra : Work all day

Dato : 16-12-04 16:01

Hej

Jeg har følgende billed : http://www.luc.dk/v4/images/luc1.gif

Som jeg gerne vil lave lidt om på. bl.a. skal jeg have den blå himmel væk og
lavet om til hvid. Det er nu nok manuelt arbejde, men i bunden skal jeg have
lavet sådan at plænen toner ud i det hvide. Gerne i ujævn bølgegang eller
lign.

Men hvordan gør man lige det. Jeg har fiflet med psp 6.0 uden at finde en
løsning.

Skulle i have andre forslag til hvordan billedet kan ændres til at tage sig
godt ud på en hvid baggrund, modtager jeg meget gerne ideer.

Kim

Fra : emj

Dato : 16-12-04 18:44

On Thu, 16 Dec 2004 16:01:11 +0100, "Work all day" <No@mail.invalid>
wrote:

>Skulle i have andre forslag til hvordan billedet kan ændres til at tage sig
>godt ud på en hvid baggrund, modtager jeg meget gerne ideer.

Hvorfor pokker har du lagt en gif op. Det er da et utroligt dårligt
valg til et foto, som jo har mange flere detaljer end du kan vise med
en giffil.
Gif er til billeder med få farver (max 256)
Brug JPG til fotos eller bedre.
Hilsen emj

Fra : K. Larsen

Dato : 16-12-04 20:11

Har lagt en jpg ind nu. En smutter.

Men billedet er ikke specielt godt fra starten af.

Kim

Fra : emj

Dato : 17-12-04 00:08

On Thu, 16 Dec 2004 20:10:57 +0100, "K. Larsen"
<webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

>Har lagt en jpg ind nu. En smutter.

Nu dur linket jo ikke - også en smutter?
Hilsen emj

Fra : Stoffer

Dato : 17-12-04 15:14

> Nu dur linket jo ikke - også en smutter?
Han har brugt det samme billede på sin forside (i jpg version)
http://www.luc.dk/

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 17-12-04 20:02

"K. Larsen" <webpoint@[invalid]gmx.net> skrev i en meddelelse
> Har lagt en jpg ind nu. En smutter.
>
> Men billedet er ikke specielt godt fra starten af.
>
> Kim
+++++++++++++++++++++++

Hej Kim.

Nej, det er ikke særligt godt, det ser ud som om at det er komprimeret alt
for meget. Har du ikke nogen muligheder for at tage det om? For at begynde,
at rode med sådan et billede fra starten af, det kan kun ende dårligt, selve
motivet fejler overhovedet ikke noget, det er kvaliteten.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : K. Larsen

Dato : 17-12-04 21:55

Stop pressen

Jeg kan godt se, at orginalen er for ringe, så jeg får lavet scanning af
diapositivet og vender tilbage for hjælp når det er online.

Tak alligevel og god jul

Kim