lord of the rings Trilogy
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 15:48

Hej NG

Nogen der ved om man får danske undertekster med når man køber
lord of the rings trilogy på amazon.co.uk ???

Her er link til samlingen
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B0002VJT2C/ref=ed_best_h_3/026-5376285-4759628

mvh
Flemming

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 17:11

Flemming wrote:

> Nogen der ved om man får danske undertekster med når man køber
> lord of the rings trilogy på amazon.co.uk ???

> [...]

R2UK-udgaverne indeholder ikke danske undertekster.

/David

Fra : Jesper

Dato : 16-12-04 17:17

Flemming <ingenemailopgivet> wrote:

> Hej NG
>
> Nogen der ved om man får danske undertekster med når man køber
> lord of the rings trilogy på amazon.co.uk ???

> [...]

Nej, det er der ikke:

http://play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=490271&p=57&g=72

--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 18:00

ok, hvor køber man så i udlandet, så man får danske undertekster (min kone
vil gerne have disse med) ??

/ Flemming

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 19:21

Flemming wrote:

> ok, hvor køber man så i udlandet, så man får danske undertekster (min kone
> vil gerne have disse med) ??

Danske undertekster får du kun på de nordiske udgaver. Hvor du finder
dem billigst ved jeg ikke. Kig på dvdpriser.dk, axelmusic.dk og måske
cdon.dk

Vid at der er svenske titler på fronten af de svenske udgaver osv...

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-12-04 19:26

> Danske undertekster får du kun på de nordiske udgaver.

Er det noget du er helt sikker på? grunden til at jeg spørger er at der er
ret mange australske DVD'er der har danske undertekster. Det kunne jo være
at "Lord of the Rings"-trilogien var blandt dem.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 19:49

Det kan da ikke passe...... Har hørt om mange der køber på amazon og har
danske undertekster...

Hvad med de øvrige film i køber fra amazon osv, er de ikke med danske
undertekster ??

> [...]
> ret mange australske DVD'er der har danske undertekster. Det kunne jo være
> at "Lord of the Rings"-trilogien var blandt dem.

På din website er mange af dine film med eng. cover og du skriver, at der er
danske undertekster.

mvh Flemming

Fra : David T. Metz

Dato : 16-12-04 20:00

Flemming kalligraferede, i

> Det kan da ikke passe...... Har hørt om mange der køber på amazon og
> har danske undertekster...

Ja, men du har ikke hørt om nogen der har købt LOTR der med danske
undertekster, for det kan man ikke. Danske undertekster kan stort set kun
bruges af danskere. Af de danskere der har brug for dem bor de fleste i
Danmark. Nogle film udgives til distribution i mange lande på én gang, så
har de mange landes undertekster, fx også danske. Lige netop LOTR er blandt
dem der udgives mere lokalt, bl.a. en udgivelse for de nordiske lande med
danske, svenske og norske undertekster. Den udgave sælges mig bekendt kun i
DK, SE og NO.

> Hvad med de øvrige film i køber fra amazon osv, er de ikke med danske
> undertekster ??

Nogle kan være, tjek den enkelte udgivelse. Et sted at tjekke de forskellige
udgaver er:
www.dvdcompare.net

> På din website er mange af dine film med eng. cover og du skriver, at
> der er danske undertekster.

Ja, blandt nogle af de udgivelser der distribueres i mange lande laver man
et cover til det enkelte land eller benytter måske et engelsksproget cover i
ikke-engelsksprogede lande (er set herhjemme), men disken eller diskene er
de samme. Det gælder fx LOTR som i den nordiske udgave finde med dansk,
svensk og norsk cover. Et andet eksempel er den australske udgave af
Gladiator, som har engelsk cover, men også bl.a. danske undertekster (jeg
har den selv).

David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-12-04 20:44

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> svensk og norsk cover. Et andet eksempel er den australske udgave af
> Gladiator, som har engelsk cover, men også bl.a. danske undertekster (jeg

Og "Band of Brothers" som er australsk men alligevel både region 2 og 4 og
har danske undertekster!

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 21:23

> Nogle kan være, tjek den enkelte udgivelse. Et sted at tjekke de
> forskellige
> udgaver er:
> www.dvdcompare.net

Ok tak for svarene og ovenståendel link, som jeg dog synes virker lidt
ufyldestgørende, fandt f.eks. ikke LOR trilogi boksen og tidligere LOR var
ikke så omfattende på lande udgivelser, som de jo rent faktisk er. Måske
søger jeg forkert.

Findes der andre websites med detaljer om dvd udgivelser ?
Jeg tænker eksempelvis på, om jeg kunne indtaste et varenummer fra amazon på
en website og få detaljer ????

Mvh
Flemming

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 21:40

Flemming wrote:

> [...]
> ikke så omfattende på lande udgivelser, som de jo rent faktisk er. Måske

Bare søg på "lord of the rings" f.eks.

Eks: http://www.dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=2167

dvd-basen.dk er også et godt sted at kende.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 21:38

Flemming wrote:

> Det kan da ikke passe...... Har hørt om mange der køber på amazon og har
> danske undertekster...

LOTR? I think not. Muligvis har Amazon solgt de nordiske udgaver på et
tidspunkt, men jeg tror det ikke.

> Hvad med de øvrige film i køber fra amazon osv, er de ikke med danske
> undertekster ??

Jeg køber ikke fra Amazon da de normalt er alt for dyre. Jeg bruger
cd-wow, choicesdirect, axelmusic og generelt dvdpricecheck.co.uk og
dvdcompare.net.

De sælger givetvis masser af dvder hos Amazon med danske undertekster.
Der findes i hvert fald masser af "udenlandske" dvder med danske
undertekster. Men ikke LOTR-filmene.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 21:36

Jonas Gaarde wrote:

> Er det noget du er helt sikker på?

Ja.

> grunden til at jeg spørger er at der er
> ret mange australske DVD'er der har danske undertekster. Det kunne jo være
> at "Lord of the Rings"-trilogien var blandt dem.

Yep, men det er den altså ikke :(

/David