kålrabi
Fra : BJ

Dato : 16-12-04 15:35

Heeii i Gruppen.

Jeg er ny og ved ikke om jeg er kommet til den rigtige gruppe; men om hjælp
af jer..*SS*
Kan nogen hjælpe mig med en opskrift på "Stuvede Kålrabi" ?
Med venlig hilsen
BJ

Fra : Bo Warming

Dato : 16-12-04 15:51

"BJ" <anna_cos@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hjælp
> af jer..*SS*
> Kan nogen hjælpe mig med en opskrift på "Stuvede Kålrabi" ?

Jøderne som angiveligt blev sultet af nazierne skrev i dagbøger at kålrabi
var vidunderlig spise og bedre end kartofler.

Afgørende er at temperatur i midten af kålrabiskiverne har været over 60
grader i over ti minutter - så er stivelsen gjort fordøjelig og grønsagen
smager da himmelsk lækkert og overgår næsten kød. Selleri og persillerod er
også lækre, men jeg ville ønske at man hos grønthandlere stadig kunne få
kålrabi, som man kunne for ti år siden her på Nørrebro, men nu dominerer
tyrkere - ingen julepynt og ingen velsmagende grønsager.

Det modsatte af kulturberigelse.

Stuvning er jeg modstander af - men det er jo blot lidt melsuppe som koges
med de findelte grønsager. Fedt er godt, men ikke nødvendigt.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 16-12-04 16:15

BJ wrote:
> [...]
hjælp
> af jer..*SS*
> Kan nogen hjælpe mig med en opskrift på "Stuvede Kålrabi" ?

Her:

http://www.dr.dk/Regioner/Syd/DRSyd/Programmer/Eftermiddag/Artikler/20041210105645.htm

Hint: første link i en søgning på <http://www.google.dk> med
søgestrengen "stuvede kålrabi" og valg af "sider fra Danmark".
Du sku' ta' og kigge lidt mere på hvad Google kan

Ebbe