|
| Tilbageførsel af penge Fra : Morten Snedker |
Dato : 16-12-04 13:08 |
|
Jeg havde fået mig den idé at skifte ADSL-udbyder fra TDC til Tiscali.
For at gennemføre handlen skal jeg indbetale 999 kroner, hvilket sker
via betalingskort. Under en time senere får jeg en e-mail fra tiscali,
som annullerer ordren, fordi de ikke er repræsenteret på den central
som jeg er knyttet til. Det er jo fair nok.
Men er det fair at det tager tre arbejdsdage at tilbageføre beløbet?
Hvor mange tusinde kunder får de 999 kroner af, som de kan jonglere
med i tre dage?
Og er det ikke urimeligt, at man ikke INDEN man overfører beløbet, kan
få konstateret om Tiscali er repræsenteret på den "lokale" central?
Eller er mine sko for små?
/Snedker
| |
Rasmus Carlsen (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Rasmus Carlsen |
Dato : 16-12-04 13:25 |
|
"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
news:bbu2s0p2pj14bvo1ien5rbks2enqhamqoo@4ax.com...
> Og er det ikke urimeligt, at man ikke INDEN man overfører beløbet, kan
> få konstateret om Tiscali er repræsenteret på den "lokale" central?
- det kan man vel også ...
ras
| |
anders majland (16-12-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 16-12-04 13:15 |
|
> Jeg havde fået mig den idé at skifte ADSL-udbyder fra TDC til Tiscali.
> Men er det fair at det tager tre arbejdsdage at tilbageføre beløbet?
> Hvor mange tusinde kunder får de 999 kroner af, som de kan jonglere
> med i tre dage?
Hvor lang tid tror du der går fra pengene hæves på dit dankort til de når
frem hos tiscali ?
Jeg ved det ikke - men en alm. pengeoverførsel tager en dag, så hvis det er
noget lignende med dankort så har de da ikke spildt tiden ....
>Og er det ikke urimeligt, at man ikke INDEN man overfører beløbet, kan
>få konstateret om Tiscali er repræsenteret på den "lokale" central
Kan man ikke det ? Evt ved at kontakte dem direkte i stedet for bare at
bestille ...
Det har ihvertfald tidligere været muligt at forespørge via en webformular
/A
| |
Per Christoffersen (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Per Christoffersen |
Dato : 16-12-04 16:58 |
|
"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:41c17f44$0$74680$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jeg havde fået mig den idé at skifte ADSL-udbyder fra TDC til Tiscali.
>> Men er det fair at det tager tre arbejdsdage at tilbageføre beløbet?
>> Hvor mange tusinde kunder får de 999 kroner af, som de kan jonglere
>> med i tre dage?
>
> Hvor lang tid tror du der går fra pengene hæves på dit dankort til de når
> frem hos tiscali ?
Tiscali er på kanten af deres indløsningsaftale med PBS, hvis de hæver
pengene for en ydelse, de ved, de ikke kan levere.
Pengene hæves jo ikke med det samme, - de reserveres på kontoen til senere
hævning.
/Per
| |
Holst (16-12-2004)
| Kommentar Fra : Holst |
Dato : 16-12-04 13:31 |
|
Morten Snedker wrote:
> Eller er mine sko for små?
Hvis du overhovedet har fået penge ud af Tiscali, så kan du vist være
glad. Mange andre har ikke været så heldige eller har haft endog meget
besvær med det.
For nu at svare på dine fire spørgsmål, hvoraf jeg kun har citeret det
sidste ovenfor: 1) Ja, 2) Aner det ikke, 3) Jo, 4) Ja.
| |
David Bjergsø (16-12-2004)
| Kommentar Fra : David Bjergsø |
Dato : 16-12-04 17:38 |
|
Morten Snedker wrote:
> Eller er mine sko for små?
Det er de bestemt ikke, dine sko altså. Vi har selv en webshop, med
kreditkortbetaling. Ifølge reglerne fra PBS, må beløbet ikke hæves fra
kortet, før varen kan leveres - og da Tiscali ikke kan levere varen, må de
heller ikke trække pengene - sådan har jeg i hvertfald forstået reglerne
mvh
David
| |
|
|