Samlet omslag til LOTR-box
Fra : Mikl

Dato : 16-12-04 11:07

Her kan man købe et omslag til alle tre Ringenes Herre film:
http://www.lotrdvdbox.com/

Men alas. De sender kun til USA. Er der nogen der kan nogle krumspring
eller ved om en lignende ting sælges på denne side af atlanten?

/Mikkel

Fra : Michael

Dato : 16-12-04 13:53

Mikl wrote:
> [...]
>
> Men alas. De sender kun til USA. Er der nogen der kan nogle krumspring
> eller ved om en lignende ting sælges på denne side af atlanten?

www.play.com

http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=490271&p=57&g=72

Og så til billige penge ser det ud til.... 490 kroner ca, og det for
alle 3 EE i en samlet box :D

/Michael

Fra : Michael

Dato : 16-12-04 13:55

Michael wrote:

> [...]
>
> http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=490271&p=57&g=72
>
> Og så til billige penge ser det ud til.... 490 kroner ca, og det for

Ahh bugger....var for hurtigt ude igen. Troede ikke lige det kun var
omslaget du ledte efter :) 490 er meget for et omslag....
Sorry

/Michael

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-04 17:23

> [...]
>
> Men alas. De sender kun til USA. Er der nogen der kan nogle krumspring
> eller ved om en lignende ting sælges på denne side af atlanten?

jep i min lotr rotk box reg 1 ligger et købsbevis til selvsamme side - og
ganske rigtigt kun i usa desværre

men er det ikke samme box til alle regioner? - altså ingen boxe med dk
tekst - hvis det forholder sig sådan er det vel bare at hitte en i dk - den
burde så osse være ok til os med engelske titler på de enkle boxe.... men
hvor?!
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-12-04 18:05

> [...]
> tekst - hvis det forholder sig sådan er det vel bare at hitte en i dk -
> den burde så osse være ok til os med engelske titler på de enkle boxe....

Ifølge SF-film udkommer pap-æsken ikke i Danmark. Det er en "USA only"-ting,
så man skal altså kende nogen i Staterne, der kan sende den hjem.
Desværre
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Mikl

Dato : 16-12-04 18:10

Mikl wrote:
> [...]
>
> Men alas. De sender kun til USA. Er der nogen der kan nogle krumspring
> eller ved om en lignende ting sælges på denne side af atlanten?

Vupti! Ny udvikling!

Ifølge Rasmus fra Axel Music opretter han den på deres site inden for et
par timer! Søg på EXTENDED VERSIONS BOX så burde den dukke op.

Mikkel

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-04 18:26

> Vupti! Ny udvikling!
>
> Ifølge Rasmus fra Axel Music opretter han den på deres site inden for et
> par timer! Søg på EXTENDED VERSIONS BOX så burde den dukke op.

What the Sheit! - se det var dagens nyhed!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-12-04 19:30

> What the Sheit! - se det var dagens nyhed!
> --

Det er Axelmusic's Club Racoon, der har taget dem hjem i et begrænset antal.
Prisen bliver 80 kroner!
Så er den da vist også betalt
Klik her http://www.axelmusic.dk/productDetails/lotrextbox om en lille time.
Så skulle siden være oppe.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 20:20

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er Axelmusic's Club Racoon, der har taget dem hjem i et begrænset
> [...]

Wheee, så er den bestilt!

> --
> Jonas

Lars B

Fra : sniper_Nolight

Dato : 16-12-04 20:44

> Det er Axelmusic's Club Racoon, der har taget dem hjem i et begrænset
> antal.

iføle Rasmus (eller hvem af gutterne jeg snakkede med på messenger) skule de
ikke løbe tør sådan lige - anyways, så bestiller jeg asap

> Prisen bliver 80 kroner!
> Så er den da vist også betalt

Ja, de ved vi køber lortet
Jeg har set i øjnene, at når det gælder lotr er jeg en consumer whore -
why fight it?!

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 21:39

> [...]
>
> Ja, de ved vi køber lortet
> Jeg har set i øjnene, at når det gælder lotr er jeg en consumer whore

De er satme ellers hurtige.. :

----------------
Hej Lars,

Din ordre nr. xxxx som indeholder:

DVD / Lord Of The Rings - Extended Versions Box ONLY
1 Stk. DKK 79,95
DKK 79,95

....er nu pakket og vil derfor blive afsendt fra Nordamerika/Tyskland/Holland
(afhængigt af lagerstatus) indenfor de næste 12 timer.
---------------------

Det var pænt stærkt!

> sniper_Nolight

Lars B

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 16-12-04 22:52

sniper_Nolight wrote:

> What the Sheit! - se det var dagens nyhed!

PAS PÅ!
Det er til US versionerne af filmene. Jeg ved ikke hvordan de danske versioner
er, da jeg har FOTR og ROTK i spanske udgaver og TTT i en reg 3 udgave. reg3
udgaven er i meget bedre kvalitet en mine spanske omslag og er ca 5mm højere
og også lidt bredere, simpelthen fordi materialet omslaget er lavet af er
tykkere og mere solidt.
En lignende forskel kan eksistere imellem de danske og de ameriskanske udgaver.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:17

> PAS PÅ!
> En lignende forskel kan eksistere imellem de danske og de ameriskanske
> udgaver.

Pyt - bare den en pæn

> Med venlig hilsen
> Lars Hoffmann

Lars B

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-12-04 09:07

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote

> Pyt - bare den en pæn

At filmene kan være i kassen vil jeg antage også er ret vigtigt.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 17-12-04 12:27

> At filmene kan være i kassen vil jeg antage også er ret vigtigt.

Jeg er næsten sikker på at boksen er "international" - altså den samme
boks til alle regioner - kan nogen be- eller afkræfte det?

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-12-04 23:01

sniper_Nolight wrote:

> Jeg er næsten sikker på at boksen er "international"

Måske, jeg bringer blot emnet på bane fordi min reg 3 version af TTT ikke kan
være i den spanske samlede boks, så at bruge 80 kroner på fem sjettedele af en
papkasse og senere finde ud af at den er for lille ville sgu være surt.

Med venlig Hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-12-04 15:05

> [...]
> kan være i den spanske samlede boks, så at bruge 80 kroner på fem
> sjettedele af en papkasse og senere finde ud af at den er for lille ville

he, ja, det må jeg give dig ret i - jeg kender en der arbejder hos
axelmusic - jeg vil høre om han kan skaffe og så skal jeg nok melde tilbage
om det er den samme boks verden over - hvis han ved det.

Fra : Laughing UnderDog

Dato : 21-12-04 13:21

> [...]
tilbage
> om det er den samme boks verden over - hvis han ved det.

Og nu koster boksen allerede 120 kr. Hmmm. Jeg skulle nok have bestilt den i
fredags i stedet for at vente på svar.

the LU

Fra : sniper_Nolight

Dato : 21-12-04 16:56

> Og nu koster boksen allerede 120 kr. Hmmm. Jeg skulle nok have bestilt den
> fredags i stedet for at vente på svar.

ja - jeg er osse lige kommet af med 120

Fra : -USH-

Dato : 30-12-04 22:22

> ja - jeg er osse lige kommet af med 120
> --

Nu er den oppe på 199,95. Øv.

-Ulrik-

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-12-04 11:09

> Nu er den oppe på 199,95. Øv.

ja, den steg kort efter - helt tosset. Fra 80 til 200 på ingen tid, giver
ikke mening.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 31-12-04 14:41

> ja, den steg kort efter - helt tosset. Fra 80 til 200 på ingen tid, giver
> ikke mening.
> --

Efterspørgsel
Hvis der er folk der vil give 200 kroner for en tom papkasse, så skal de
sørme også have lov!

Rimeligt er det slet, slet ikke, men der er desværre ret meget mening i det

Jeg ville selv gerne have haft den, men min egen topgrænse inden prisen blev
kendt lå på 3-4$, så da jeg så først de 80 og siden 200, så havde jeg kun et
hånligt og bittert fnys tilbage.

Pokkers. Bare jeg var lige så rig som dig

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-12-04 15:11

> Efterspørgsel
> Hvis der er folk der vil give 200 kroner for en tom papkasse, så skal de
> sørme også have lov!

jep - kender jeg mig selv ret havde jeg sikkert købt den til 200 - nu var
ejg så lige "heldig" at bestille da den ramte 120.

> Rimeligt er det slet, slet ikke, men der er desværre ret meget mening i
> det

nej, ligner heller ikke axel at udnytte situationen på den måde fakker
talt - de plejer at være fair - ikke nødvendigvis billigst, men bestemt gode
at handle med.... desuden er den i restordre hos leverandøren - jeg har ikke
modtaget endnu

> Jeg ville selv gerne have haft den, men min egen topgrænse inden prisen
> blev kendt lå på 3-4$, så da jeg så først de 80 og siden 200, så havde jeg
> kun et hånligt og bittert fnys tilbage.

forstås - det er helt tosset... men når det kommer til lotr er jeg
simpelthen en nikkedukke... de ting jeg har udset mig SKAL jeg ha!

Jeg har "klaget" over at minas morgul er udsolgt og jeg bombarderer dem med
mails og waiting lists til de skriver at der er en til mig.

> Pokkers. Bare jeg var lige så rig som dig

Hahahah - .... prioritering er nøgleordet - mine børn undværede julegaver
= sideshow figurer - sån ordnes det!

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-01-05 20:17

> Hahahah - .... prioritering er nøgleordet - mine børn undværede
> julegaver = sideshow figurer - sån ordnes det!

Hehe.. I hear you! Jeg har selv indenfor den seneste uge købt / bestilt 27
titler, heriblandt RotK Gift Set, Matrix-boksen og Tarantino Collection! Jul
har vi haft uden den store nød, men i januar skal vi kun have bark at spise!

PS: Jeg har set dine figurer og er helt enig i din prioritering! De børn
tager sgu' ikke skade af at få havregrød til Jul

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-05 13:12

Jul
> har vi haft uden den store nød, men i januar skal vi kun have bark at
> spise!

LOL

> PS: Jeg har set dine figurer og er helt enig i din prioritering! De børn
> tager sgu' ikke skade af at få havregrød til Jul

hør lige min plan jeg har udtænkt:

Vi leder i øjeblikket efter et andet sted at bo, ikke noget der haster, men
vi er på udkig - jeg håber så at vi støder på det helt rigtige - det helt
rigtige for mig er et fritliggende hus hvori der er et rum af en rimelig
størrelse eller en god tør kælder - den vil jeg så selv indrette/sætte
istand - i det rum/kælder river jeg så alt mit hjemmebio udstyr ned i og
køber mig en projektor og lærred (på det tidspunkt skal jeg så lige have
lidt hjælp her i grupperne mht. hvad det skal være, men den tid den glæde)
så har man sin hjmmebif - inde på hifi4all.dk er der virkeligt mange fede
rum og jeg er super inspireret - i det rum vil jeg så sætte hylder op til
mine film og, selvfølgelig mine figurer - det rum ville virkelig være et
fedt rum - faktisk drejer det sig "kun" om at få en projektor og lærred -
resten har jeg... lyder det ikke som en ret god ide? - jeg kender INGEN der
har den slags og ville rigtigt gerne opleve sådan en hjemmebif - jeg tror
det er federe end en rigtig biograf faktisk - jeg mener hjemmbif lyd er
bedre end biflyd, så hvis billedet fulgte med... wow... men jeg har ikke så
meget erfaring med projektor endnu. Nu mangler jeg så bare lige det rigtige
hus

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-01-05 17:36

> [...]
> fulgte med... wow... men jeg har ikke så meget erfaring med projektor
> endnu. Nu mangler jeg så bare lige det rigtige hus

En god, god plan!
Projektorer er som alt andet elektronisk isenkram røget langt ned i pris og
samtidig højt op i ydelse, og er nu nået til et punkt hvor man får rigtig,
rigtig god kvalitet for en lavere pris end det usleste Aldi-Plasma-TV man
kan få.
Jeg har selv en hjemmebio med projektor og DTS-lyd og alt det der, og der
kommer snart en slags vitrineskab op på væggen så mine film-figurer igen kan
komme op fra kasserne. (Jeg synes jeg hørte en af mine Toy Story-figurer
mumle noget med "I don't want to go back into storage")
Du behøver dog slet ikke at ofre rummet. Min hjemmebiograf er almindelig
stue i dagtimerne, TV-stue senere på dagen og biograf når ungerne sover. Med
min velfungerende mørklægning kan jeg endda se film noir ved højlys
sommerdag.
Med hensyn til hjælp til valg af hardware når tiden kommer, så kan jeg på
det varmeste anbefale www.danskhjemmebioforum.dk. Her bor en række venlige
og hjælpsomme nørder og deciderede eksperter, som uden tvivl vil kunne spare
dig for mange penge og endnu flere ærgelser. Du kan enten bare lurke og
snuse rundt i hardware-sektionen eller oprette dig som bruger og stille dine
egne spørgsmål.

Huset må du selv finde

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-01-05 18:42

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> snuse rundt i hardware-sektionen eller oprette dig som bruger og stille dine

Jeg vil så samtidigt anbefale dk.teknik.lyd og dk.teknik.tv+video .
Jeg synes godt man kan være uheldig at få "amatørråd" på dahf :)
Ellers er der også hifi4all-forummet.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-01-05 19:52

> Jeg vil så samtidigt anbefale dk.teknik.lyd og dk.teknik.tv+video .
> Jeg synes godt man kan være uheldig at få "amatørråd" på dahf :)
> Ellers er der også hifi4all-forummet.

Jeg hører dig og du har ret.
Men nu er sniper_Nolight jo selvproklameret nybegynder udi den verden, så et
amatørråd er måske ikke helt så fatalt som det ville være for dig og andre
savvy folk
Jeg er i øvrigt enig i dine andre anbefalinger, især hifi4all har været
gavnligt for mig.

Der gælder dog i disse (som det gør i andre) fora, at man skal huske at de
der besvarer ens spørgsmål er ganske almindelige landkrabber som dig og mig,
der gør det af forskellige årsager, af og til for at blære sig med deres
store viden, andre gange af ren venlighed og hjælpsomhed, og atter andre
gange fordi de bare kan lide at se sig selv "på tryk".
Uanset om det er det ene eller det andet der er drivkraften kan rådet
sagtens være helt forkert, så tjek andre kilder, vær kritisk, læs
anmeldelser og spørg så igen!

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-01-05 20:49

Jonas Gaarde wrote:

> Der gælder dog i disse (som det gør i andre) fora, at man skal huske at de
> der besvarer ens spørgsmål er ganske almindelige landkrabber som dig og mig,

Yep, det er vigtigt at huske!

> [...]
> Uanset om det er det ene eller det andet der er drivkraften kan rådet
> sagtens være helt forkert, så tjek andre kilder, vær kritisk, læs

Helt enig.

Jeg har læst lange tråde på visse fora hvor der udelukkende blev givet
elendige og vildledende råd baseret på rygter og fornemmelser og myter
fra folk uden erfaring. F.eks. "projektor x er bedre en projektor y
fordi den har flere ANSI-lumens" osv.

/David

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 02-01-05 20:54

David Rasmussen wrote:
> [...]
> elendige og vildledende råd baseret på rygter og fornemmelser og myter
> fra folk uden erfaring. F.eks. "projektor x er bedre en projektor y

Kan man sige at /alt andet lige/ er det bedre at have højere ANSI-lumens
end lavere?

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-01-05 21:09

Mikkel Møldrup-Lakjer wrote:

> Kan man sige at /alt andet lige/ er det bedre at have højere ANSI-lumens
> end lavere?

Nej.

(Alt andet er i øvrigt sjældent lige, og desuden blev det brugt som "x
har flere ANSI-lumens end y, ergo er x bedre end y", hvilket jeg nok
skulle have skrevet istedet).

Hvis alt andet er lige, er kontrastforholdet også det samme. To
projektorer med kontrastforhold 1200:1, men med henholdsvis 1000 og 2000
ANSI-lumens vil have forskelligt sort-niveau. Sort vil være henholdsvis
1000/1200=0.833 ANSI-lumens og 2000/1200=1.667 ANSI-lumens. Altså vil
projektor 1 være i stand til at lave dobbelt så sort som projektor 2.
Kontrast og sortniveau er langt vigtigere end enormt højt lysoutput når
vi snakker om film og ikke data-præsentationer.

Det var den korte version. For at ovenstående skal give mening skal der
være tale om tal målt efter optimal kalibrering (hvor det er mere
realistisk at maksimalt lys-output fra en 1000-2000 ANSI-lumens
projektor er 3-400 ANSI-lumen, men pointen er den samme). Og der er i
øvrigt også fordele ved at have et højt lysoutput, men altså også
ulemper. Desuden skal diskussionen om sortniveau, kontrast og lysoutput
ses i relation til det lærred man har tænkt sig at bruge.

Hvis du med "alt andet lige" mener at sortniveau, ikke kontrastforhold,
er det samme i to tilfælde, så er vi nærmere en sandhed. Hvis to
projektorer begge har 1000/1200 i sortniveau, men den ene har 1000
ANSI-lumens og den anden har 2000 ANSI-lumens (og derfor 2400:1 i
kontrastforhold), så er projektor 2 alt andet lige bedre, i hvert fald
på papiret. Det er ikke sikkert at det er tilfældet i praksis. I praksis
bør man glemme "alt" om disse tal og se nogle projektorer i praksis.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-01-05 21:19

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man sige at /alt andet lige/ er det bedre at have højere ANSI-lumens
> end lavere?
>
> Mikkel

Tja-bum-bum...
*Alt andet lige*, jo - up to a certain point. Hvis projektoren bliver for
lysstærk går det ud over forskellige andre ting, også selv om den er lavet
til det og ellers er rigtigt god. Biografers kinomaskiner er faktisk ikke
specielt lysstærke, og en almindelig hjemmebio-projektor er tit lige så lys
eller endda lysere pr. lærreds-arealenhed (make any sense?). Hvis billedet
bliver for lyst er det ikke til at holde ud at se på.

Derudover skal det siges at en projektors lumen-output er ligesom en
forstærkers watt. Tallet er i bedste fald ubrugeligt i sig selv, da det
afhænger af hvordan man måler og hvem der måler. Uanset om der står 1200
lumens eller 800 lumens på æsken, så er det slet ikke til at regne med. Min
projektor er opgivet til 1100, men den mængde lys der typisk rammer lærredet
er målt til (jeg tror det var) 350 ANSI lumen. Det er alligevel nok til at
jeg har skruet lysstyrken ned til setting 35 (50 out of the box.)

Alle de hjemmebiograf-projektorer der fås er lysstærke nok, hvis man
mørklægger nok.

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-01-05 21:27

Pokkers! David kom først
-Hvilket egentlig undrer mig... Der står hhv. 21:08 og 21:19. Jeg brugte
(som man måske kan se) højst 4 minutter på at skrive og sende indlægget,
alligevel er der 11 minutters forskel. Hmmm... strange this is!

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-01-05 09:42

Jonas Gaarde wrote:
> [...]
> (som man måske kan se) højst 4 minutter på at skrive og sende indlægget,
> alligevel er der 11 minutters forskel. Hmmm... strange this is!

Måske skyldes det vore forskellige newsservere. Eller måske klokken på
din computer? Jeg bruger NTP her så tiden går rigtigt her.

/David

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 03-01-05 18:01

> Måske skyldes det vore forskellige newsservere. Eller måske klokken på din
> computer? Jeg bruger NTP her så tiden går rigtigt her.
>
> /David

Jamen så laver vi et lille forsøg, da.
Jeg trykker på "send" så snart klokken når18:00. Uret på min PC passer, så
nu ser vi hvad serveren siger.

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-01-05 20:35

Jonas Gaarde wrote:

> Jamen så laver vi et lille forsøg, da.
> Jeg trykker på "send" så snart klokken når18:00. Uret på min PC passer, så
> nu ser vi hvad serveren siger.

Okay, så svarer jeg herfra præcis 20:35.

/David

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-05 21:26

> Yep, det er vigtigt at huske!

Helt enig - det kan jeg osse godt lide - en "specialist" i en forretning har
højst sandsynligt ikke sat sig så meget ind i et specifikt område som en
dedikeret nørd - derfor synes jeg rådene her i grupperne er gode som regel,
der er altid en tosse der lige ved "alt" om det man spørger om, måske udne
at være ekspert på andre områder.

> [...]
> folk uden erfaring. F.eks. "projektor x er bedre en projektor y fordi den

Har man brugt nyhedsgrupperne længe, synes jeg man har en ret klar ide om,
hvem man vil "lytte" til og hvem man springer let og elegant over

Heldigvis er det kun på projektorpunktet jeg er nybegynder - surround og
film generelt "ved jeg jo alt om" eller... i ved hvad jeg mener At tage
imod råd fra andre mht. projektor er nok det samme som hvis det gjaldt råd
om andre gode ting, så heldigvis er man ikke helt grøn. Forhåbentlig skal
jeg ikke vente en evighed på min projektor - så længe, som jeg har været
filmnørd, må det snart være min tur til at se film på det store
(hjemme)lærred.

Det eneste jeg skal vide er hvilke praktiske ting (specs - opløsning -
16:9 - mærke der er bedst - hvilket lærred etc.) der er gode have i
baghovedet, når jeg går ud og spenderer x antal kroner på det. Jeg er
begyndt at gemme noter når ejg læser noget brugbart

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-01-05 21:30

> [...]
> baghovedet, når jeg går ud og spenderer x antal kroner på det. Jeg er
> begyndt at gemme noter når ejg læser noget brugbart

Du siger bare til! Jeg har i hvert fald begået rigtigt mange fejl, som andre
efter temperament kan lære eller grine ad.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-01-05 21:40

hmmm jeg kan ikke se mig eget indlæg?

> Du siger bare til! Jeg har i hvert fald begået rigtigt mange fejl, som
> andre efter temperament kan lære eller grine ad.

Det kan i andre åbenbart

og ja, i hører nærmere - jeg tænkte selv det samme