Placering af løbende opsparing?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-12-04 08:47

Vi vil gerne have mest muligt ud af en løbende opsparing på 3-4.000
kr. pr. måned de næste 10 år. Hvad og hvor kan anbefales?

Vi ved ikke rigtig hvad vi vil med pengene når de 10 år er gået: Hæve
til forbrug i passende blokke, eller dele sum og afkast ud på
månedlige plusbidrag til efterløn/folkepension.

Vi er hhv. 51 og 57 år og kun moderat risikovillige.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

P.S. Dette indlæg blev også bragt under dk.penge i går (endnu ingen
svar), men jeg tænkte at måske mere hører hjemme her? Kan ikke lige
overskue hvorfra og hvortil jeg skal sætte FUT?

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 08:55

> P.S. Dette indlæg blev også bragt under dk.penge i går (endnu ingen
> svar), men jeg tænkte at måske mere hører hjemme her? Kan ikke lige
> overskue hvorfra og hvortil jeg skal sætte FUT?

Jeg kan da ellers se to svar under dk.penge ...

Fra : Jensen

Dato : 16-12-04 09:02

Knald pengene ind på rate- eller kapitalpension og få skattefradrag for dem.
Når I har beløb i enheder af minimum 15000 kr. kan I evt. købe en
aktiepost - med den usikkerhed det giver.

Jensen

Fra : Lave_5

Dato : 23-12-04 18:59

Såfremt du har ikke har brug for fradrag i topskatten via Ratepension vil
jeg anbefale at købe investeringsforeninger, der kan købes for små beløb
uden minimums kurtage.

F.eks. en af de mange Danske Invest afdelinger, tag et kik på
www.danskeinvest.dk her kan indtaste din investeringsprofil og få forslag.

Hilsen

Lars
rådgiver