Bytning af mobilcover - 3 dages frist ?
Fra : Samsara

Dato : 15-12-04 23:37

Hej'sa

Jeg har købt en mobil, hvor det viser sig, at coveret er
skævt (slutter ikke ordenligt til telefonen).

Jeg henvender i forretningen, men de meddeler mig, at
jeg ikke kan få et nyt cover, da fristen for reklamation
på den slags er 3 - 4 dage.

Kan det virkelig være rigtigt ?

Jeg har prøvet at kikke i Købeloven, men kan ikke
rigtigt finde noget.

Nogen som kan hjælpe ?

Venligst
Samsara

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 23:53

Samsara wrote:

> [...]
> på den slags er 3 - 4 dage.
>
> Kan det virkelig være rigtigt ?
>
> Jeg har prøvet at kikke i Købeloven, men kan ikke

Du har 2 års reklamationsret, hvor man de første 6 måneder er med
"formodningsreglen" som betyder at opstår der en fejl indenfor de første
6 måneder går man ud fra at fejlen har været der fra starten af.

Så det butikken har forsøgt at spise dig af med passer ikke.

Jeg vil gætte på at du kan finde en længere og bedre forklaring på
www.forbrug.dk

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-12-04 00:44

Samsara wrote:

> [...]
>
> Jeg henvender i forretningen, men de meddeler mig, at
> jeg ikke kan få et nyt cover, da fristen for reklamation

Nej! (Jeg går ud fra, at du har købt som almindelig forbruger).

Fra købeloven (http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030023729):

"§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren
meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget
mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig
mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede
mangelen, er altid rettidig."

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.