Samsara wrote:
> Jeg har købt en mobil, hvor det viser sig, at coveret er
> skævt (slutter ikke ordenligt til telefonen).
>
> Jeg henvender i forretningen, men de meddeler mig, at
> jeg ikke kan få et nyt cover, da fristen for reklamation
> på den slags er 3 - 4 dage.
>
> Kan det virkelig være rigtigt ?
Nej! (Jeg går ud fra, at du har købt som almindelig forbruger).
Fra købeloven (
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20030023729):
"§ 81. Vil køberen påberåbe sig en mangel, skal køberen give sælgeren
meddelelse herom inden for rimelig tid, efter at køberen har opdaget
mangelen. I modsat fald taber køberen retten til at påberåbe sig
mangelen. Meddelelse givet inden to måneder efter, at køberen opdagede
mangelen, er altid rettidig."
M.v.h.
Jonathan
--
Er din e-mail vigtig? Er du træt af virus og spam i mailen?
Virus-scanning og spam-filtrering på alle mail-konti. På redundant
mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/