GPS til MC.
Fra : BadAzz

Dato : 15-12-04 22:44

Hejsa.

Aldi har en billig kvalitets GPS til salg for 2.999 kr.

Der medfølger 256 MB hukommelseskort, og ikke mindst holder til Bil & MC.

Har selv lige købt den i dag.

Navigations softwaren er tysk, mobile navigator. Læs anmeldelse her:
http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/navigon/navigon.html

Navigations softwaren er her afprøvet på en HP PDA, mens i aldi hedder den
Medion.

Et godt tilbud til od MC`ister.

Mvh.
Michael

Fra : Richard

Dato : 15-12-04 23:13

BadAzz wrote:

> Navigations softwaren er her afprøvet på en HP PDA, mens i aldi hedder den
> Medion.
> Et godt tilbud til od MC`ister.

Også selv om den kører på Windows Mobile for Pocket PC? - er alm. PDA'er
uden Windows ikke mere stabile? - det ville jeg nok foretrække HP in
vain

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : BadAzz

Dato : 16-12-04 17:26

Hej Richard.

> Også selv om den kører på Windows Mobile for Pocket PC? - er alm. PDA'er
> uden Windows ikke mere stabile? - det ville jeg nok foretrække HP in

Ved det ikke, PDA / Pocket er ikke lige et område jeg ved meget om.

Jeg ved at navigationsprogrammet får rigtig god kritik, og at jeg indtil nu
end ikke har været i nærheden af GPS til MC for 3.000 kr., når vi taler om
en udstyrspakke med 256 mb hukommelseskort, og holder til MC.

Mvh.
Michael

Yamaha Virago XV1100.

Fra : Jan

Dato : 16-12-04 05:24

> [...]
> http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/navigon/navigon.html
>
> Navigations softwaren er her afprøvet på en HP PDA, mens i aldi hedder den

Hej Michael

Har selv en, den virker fint, men den skal helst sidde bag en kåbe da lyset
kan gøre det svært at se kortet i dagslys på en MC.

Og skal man have mere end et kort skal du nok investere i et større
hukommelses kort, jeg har selv et 512mb kort, der kan jeg have sverige,
norge, Danmark, Finland og hele tyskland på (det er sådan cirka hvad jeg har
brug for), ellers kan du "klippe" lidt i kortene så de passer til den rute
du vil kører.

Jan

Fra : Jan

Dato : 16-12-04 07:59

> [...]
> har brug for), ellers kan du "klippe" lidt i kortene så de passer til den

Glemte at skrive at Medion har Gps antenne fast monteret på Pda'en (hvilket
jeg syntes er en fordel) men der medfølger en løs antenne hvis ikke den
faste antenne kan "se" sattelitten fra monteringsstedet.
Ulempe hvis man skal bruge den løse antenne er at den ikke har bluetooth,
men selv på udgaver med bluetooth er der løse kabler til kontrol enheden
Og windows styresystemet virker upåklageligt, og så har det den fordel at
man kan synkronisere med outlook og der er excell og word på, hvilket jeg
selv har brug for.

Jan

Fra : BadAzz

Dato : 16-12-04 17:33

Hejsa.

> Glemte at skrive at Medion har Gps antenne fast monteret på Pda'en
> (hvilket jeg syntes er en fordel)

Jeg er også vant til fra min garmin e-map at GPS antennen er integreret i
enheden, ikke noget pis med ledninger til en løs GPS antenne.

Det var en afgørende grund til at jeg valgte dette tilbud.

Mvh.
Michael

Yamaha Virago XV1100.

Fra : BadAzz

Dato : 16-12-04 17:31

Hej Jan..

> Har selv en, den virker fint, men den skal helst sidde bag en kåbe da
> lyset kan gøre det svært at se kortet i dagslys på en MC.

Bliver et problem, der er ikke kåbe på viragoen..
Men min gamle Garmin E-Map havde jeg ikke noget problem med at læse, og den
har en dårligere / mindre skærm.

> [...]
> har brug for), ellers kan du "klippe" lidt i kortene så de passer til den

Når jeg til sommer skal til norge, skal jeg blot bruge et kort over norge
dækkende fra 100 km. nord for trondheim og så hele sydnorge.
Det burde der være plads til.

Men skulle der dukke et godt tilbud op på edbpriser, så bliver der
naturligvis handlet.

Mvh.
Michael

Yamaha Virago XV1100.

Fra : ABSV650

Dato : 16-12-04 11:16

> [...]
> http://www.pocketfreak.dk/anmeldelser/navigon/navigon.html
>
> Navigations softwaren er her afprøvet på en HP PDA, mens i aldi hedder den

Hej Michael

Følger der en PDA med i købet ???

MVH
Anders

Fra : Johnny Johansen

Dato : 16-12-04 11:24

> Hej Michael
>
> Følger der en PDA med i købet ???
>
> MVH
> Anders

Hjælp mig lige.....Hvad er en PDA?

Hisen Johnny

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-12-04 11:55

Johnny Johansen wrote:

> Hjælp mig lige.....Hvad er en PDA?

Personal Digital Assistent = lommecomputer. På sigt bliver det vel til en
Lille Hjælper som den Georg Gearløs har og så skal jeg ha' en..

vh
Torben

Fra : Jan

Dato : 16-12-04 12:15

"Johnny Johansen" <ale@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hjælp mig lige.....Hvad er en PDA?
>
> Hisen Johnny

Se den her:

http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3265

Jan

Fra : hms

Dato : 16-12-04 12:23

Hej.

Kan den tåle vand ???

m.v.h.
hms

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan

Dato : 16-12-04 13:17

"hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Kan den tåle vand ???
>
> m.v.h.
> hms

> http://www.kandu.dk/

Nej, den tåler ikke vand, men jeg har haft min i tanktasken under det
gennemsigtige plastik til kort, der har den ligget tørt og godt

Jan

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 16-12-04 15:24

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i

> "hms" <hms.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, den tåler ikke vand, men jeg har haft min i tanktasken under det
> gennemsigtige plastik til kort, der har den ligget tørt og godt

Havde en Mio168 (der er magen til).
Med den medfølgende sugekopfidus kan den sættes på indersiden af kåbeglasset,
og alternativt putte den stramt ind i en plastpose. Har aldrig haft brug for
ekstern antenne, altid 7-8 sattelitter at se med "klapantennen"

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

Fra : Peter Vistesen

Dato : 20-12-04 10:40

Hej der

Hvorfor ikke gi lidt mere og så få noget der er godt, jeg mener en PDA til
en mc, hvad når der regner ? eller fomler med den med hansker på?
Nej der er kun et mærke der skal tales om her Garmin, som med modellen Quest
har en GPS er lige taler til Mc folket, bærbar, vandtæt, let læseligt
display i dagslys, 240Mb hukommelse, listen bliver ved og ved. Ja der er
dyre med til 3700 i england over Ebay, det er da okay, eller ?

VH
PSV
CBR når det skal være sjovt
GL650 når man skal være to