Torben Scheel wrote:
> Benny Thomsen wrote:
>> vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80
>> gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til
>> sider med tekniske detaljer
> Lige om lidt får du at vide at knastakslene under ingen omstændigheder kan
> holde - det er den udbredte opfattelse. Jeg har haft en '86 V45 Sabre aka.
> VF750S som deler motortype med Magna'en. Min blev solgt med 100.000+ på
> tælleren - knastakslerne gav mig ikke problemer (andet end lidt pitting), og
> jeg var vild med motorkarakteristikken. Nu jeg tænker efter gav den mig
> _ingen_ problemer de 60000 km jeg kørte den.
Det er heller ikke noget særsyn, der kører flere VF750S rundt i DK med
over 100 kkm på uret, godt nok af den sidste årgang '85. Det år blev der
indført et forbedret oliegalleri i toppen af de forreste cylindre på de
fleste af Honda's daværende V4er - på nogle allerede i '84, andre først i
'86 jvf. fiche'erne.
Det hjalp betragteligt på problemet med smøring af knasterne, og behandler
man den ellers med omtanke, holder de sene motorer længe. Og så er der jo
ingen der forhindrer en i at montere oliegalleriet på de tidligere årgange
- eller et oil mod, hvis man tror mere på det
> Mon
www.vfr.dk kan hjælpe yderligere?
Næppe, når det er lige er Magna, men kig ind på honda-v4.com / SabMag
Scandinavia
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com