/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
erfaringer efterlyses
Fra : Benny Thomsen


Dato : 15-12-04 21:43

vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80

gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til sider med
tekniske detaljer

vh/
Benny
pt. CX500 og R27



 
 
Torben Scheel (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-12-04 22:03

Benny Thomsen wrote:
> vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80
>
> gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til
> sider med tekniske detaljer

Lige om lidt får du at vide at knastakslene under ingen omstændigheder kan
holde - det er den udbredte opfattelse. Jeg har haft en '86 V45 Sabre aka.
VF750S som deler motortype med Magna'en. Min blev solgt med 100.000+ på
tælleren - knastakslerne gav mig ikke problemer (andet end lidt pitting), og
jeg var vild med motorkarakteristikken. Nu jeg tænker efter gav den mig
_ingen_ problemer de 60000 km jeg kørte den.

Mon www.vfr.dk kan hjælpe yderligere?

--
vh
Torben



Richard (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 15-12-04 23:23

Torben Scheel wrote:

> Benny Thomsen wrote:
>> vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80
>> gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til
>> sider med tekniske detaljer

> Lige om lidt får du at vide at knastakslene under ingen omstændigheder kan
> holde - det er den udbredte opfattelse. Jeg har haft en '86 V45 Sabre aka.
> VF750S som deler motortype med Magna'en. Min blev solgt med 100.000+ på
> tælleren - knastakslerne gav mig ikke problemer (andet end lidt pitting), og
> jeg var vild med motorkarakteristikken. Nu jeg tænker efter gav den mig
> _ingen_ problemer de 60000 km jeg kørte den.

Det er heller ikke noget særsyn, der kører flere VF750S rundt i DK med
over 100 kkm på uret, godt nok af den sidste årgang '85. Det år blev der
indført et forbedret oliegalleri i toppen af de forreste cylindre på de
fleste af Honda's daværende V4er - på nogle allerede i '84, andre først i
'86 jvf. fiche'erne.

Det hjalp betragteligt på problemet med smøring af knasterne, og behandler
man den ellers med omtanke, holder de sene motorer længe. Og så er der jo
ingen der forhindrer en i at montere oliegalleriet på de tidligere årgange
- eller et oil mod, hvis man tror mere på det

> Mon www.vfr.dk kan hjælpe yderligere?

Næppe, når det er lige er Magna, men kig ind på honda-v4.com / SabMag
Scandinavia

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com



Arne Lorenzen (15-12-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 15-12-04 23:48

"Benny Thomsen" <bmt01@DETTE.SKAL.SLETTES.privat.dk> skrev i
news:41c0a1cc$0$218$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80
> gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til sider med
> tekniske detaljer

Njarhh..Her er lidt at gå igang med:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=sabmag+v4&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Detailler (få lige hele linket med over) :
http://www.kleinjung.de/techdata/index.htm?http://www.kleinjung.de/techdata/v
f750sc.htm

Og er knastproblemet ikke allerede løst i midt-firserne?
Ellers kan der kigges her:
http://www.corsa-inst.com/ek/smoil.htm

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen
Om signatur og quoting: http://www.usenet.dk/netikette/essentiel.html

BoA (18-12-2004)
Kommentar
Fra : BoA


Dato : 18-12-04 19:30

Benny Thomsen wrote:
> vedrørende Honda Magna modellen fra medio ´80
>
> gerne både positive og negative erfaringer, og måske et link til sider med
> tekniske detaljer
>
> vh/
> Benny
> pt. CX500 og R27
>
>
Hej Benny !
Har kørt Honda vfc 750 årgang -84 i en del år (indtil den, og jeg selv,
blev smadret af en uopmærksom bilist) Vf-en nåede da op på 120.000 km på
klokken uden andre problemer, end at samlelydpotten under motoren til
sidst blev tæret, hvor den gik over i selve bagpotterne. Motoren blev
aldrig åbnet. Motoren trækker usædvanligt blødt og jævnt hele vejen op.
Pas på at holde de små huller fortil på undersiden af bagpotterne åbne
så kondens kan løbe ud - ellers tærer de op indefra. Dette afsløres
bl.a. ved at bagpotten begynder at bule ud i en ring bag ved
fastspændingsbeslaget.
Hvis man lige lader motoren blive bare lidt varm, inden man belaster
den, så er der ingen grund til bekymring for knasterne, men man ved jo
desværre aldrig, hvordan andre har behandlet maskinen, hvis man finder
en lidt ældre sag.
Det vil være klogt at være godt opmærksom på dæmperne, især foran, da de
ofte mister en del effekt med tiden, men det er jo egentligt et alment
problem.
Min vfc var udstyret med alufælge, der var "pyntet" med forchromning.
Dette har fanden fundet på i et muntert øjeblik. Når der først er hul på
chromen vil alu-legeringen tæres inden under, og chromen vil begynde at
blære op, og til sidst flage af i små knivskarpe flager. Til sidst er
der ikke andet at gøre, end at slibe en helt ny overflade på fælgen.
Fandens job ! Hvis du er ude at se på en brugt maskine med sådanne
fælge, så vær meget kritisk og forlang nedslag i prisen, hvis fælgene er
begyndt at tæres.
Alt i alt: En herlig mc med megen karakter, som jeg stadig savner !
( Nogle vil sikkert synes, at det er en rædsom slæde - og sådan er det
så for dem.)

Med bedste hilsner
fra
BoA

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste