Den er færdig !!!!
Fra : Jon Larsen

Dato : 19-05-01 21:18

Kæden altså

Det skete igår på vej hjem fra job, hvor modellen pludselig gav sig til at
larme en del og opføre sig mærkeligt når jeg gav den en smule gas. Kørte
straks ind til siden og konstaterede at kæden var MEGET slap... Jeg ved der
skal være et vist "slack" på en kæde men det her var ude i overdrevet ( ca
30-40 mm. !!! normalt mellem 15-25 mm )
Heldigvis var jeg ikke langt hjemmefra, så jeg kunne lige så forsigtigt
trille hjem...

Fik så det nye kædekit på idag.. og UUUHM det køre lækkert. synes ogå
modellen køre/acellerere meget bedre nu, så har nok fået 1 hk eller 2 på den
konto
Mangler nu stadig den M-Max boks, men K.S. Motor lovede at grave dybere i
sagen for at skaffe mig en ( Plz... pretty plz with sugar on top !?!?!?

Det hele skete bare meget hurtigt, for der var intet der tydede på problemet
da jeg kørte på motorvejen ( sidder og tænker grumme tanker om hvad der
kunne være sket hvis kæden bestemte sig for at hoppe af !! AV !!)

Men ok.. den kæde har kørt næsten 30.000 km så jeg synes den har gjort det
utroligt godt...

Synes bare lige jeg ville dele min oplevelse med jer andre...

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Armand

Dato : 20-05-01 23:50

Jon Larsen <Jon.Larsen@image.dk> skrev i en

> [...]
> ude i overdrevet ( ca 30-40 mm. !!! normalt mellem 15-25 mm )
> Det hele skete bare meget hurtigt, for der var intet der tydede på

Larmen er sikkert opstået derved at det er en kortere række af led der
var slidt voldsomt og derfor larmede når de skiftevis hængte frit (=
lang kæde) og blev holdt indenfor norm-afstand af kædehjulet (= kort
kæde)

> Men ok.. den kæde har kørt næsten 30.000 km så jeg synes den har gjort
> det utroligt godt...

Jup!
Og det ER jo en sliddel (og derfor også en service-del!)!

--
Armand.