Bankkonto i dansk bank i fremmed valuta?
Fra : Michael Reiche

Dato : 15-12-04 21:10

Er det muligt at have indestående på en bankkonto i en dansk bank i
Danmark noteret i en fremmed valuta?

Jeg spørger for at høre hvorledes man kan slippe afsted med lidt
husmands valutaspekulation.

Mvh.
Michael Reiche

Fra : Devilicious

Dato : 15-12-04 22:03

"Michael Reiche" <indtilnovember@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at have indestående på en bankkonto i en dansk bank i
> Danmark noteret i en fremmed valuta?
> Jeg spørger for at høre hvorledes man kan slippe afsted med lidt
> husmands valutaspekulation.

Det kan godt lade sig gøre, men spørgsmålet er om det kan betale sig. De
fleste pengeinstitutter beregner sig et årligt gebyr for den slags konti (da
de er meget dyre for banken), hvis de da overhovedet vil oprette en til det
formål (kunne sagtens forestille mig flere banker/afdelinger ville). Desuden
vil du sandsynligvis skulle sende penge ud og ind ad kontoen som en
udenlandsk overførsel, hvilket er svine meget dyere end en alm. dansk
kontooverførsel.

Tjeck evt. Peter H's svar til Jean - det lyder som en bedre måde at gøre det
på.

MK

Fra : Michael Reiche

Dato : 15-12-04 22:53

Tak. Svaret var jo ikke langt væk....

/Reiche

Fra : Anders Mørk

Dato : 16-12-04 15:11

> Det kan godt lade sig gøre, men spørgsmålet er om det kan betale sig.

Sydbank og Nordea kan sagtens. Det koster ikke noget at oprette en konto,
men man får heller ikke nogen rente af indestående.

Venligst,
Anders

Fra : Devilicious

Dato : 16-12-04 16:21

"Anders Mørk" <anders@moerk-nozohour.dk> skrev i en meddelelse

> Sydbank og Nordea kan sagtens. Det koster ikke noget at oprette en konto,
> men man får heller ikke nogen rente af indestående.

Jeg følte mig ret sikker på Nordea tager et årsgebyr for at have en
valutakonto, men jeg kan sjovt nok ikke se det på deres hjemmeside (der står
kun at oprettelsen er gratis).

Men jeg fastholder at indbetalinger skal ske på samme måde som med en
overførsel til udlandet = dyrt

MK

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 16-12-04 11:37

"Michael Reiche" <indtilnovember@tiscali.dk> wrote in message
> Er det muligt at have indestående på en bankkonto i en dansk bank i
> Danmark noteret i en fremmed valuta?

Man kan hos Nordnet - hvis det er USD/DKK/SEK