Alarm
Fra : Martin Jensen

Dato : 19-05-01 19:21

Hej NG

Der der nogen der har erfaring med alarmer til motorcykelen
som de vil dele med mig ?
Hvad for nogen der er bedst.... spyball....osv

Mvh
Martin

Fra : PerNielsen

Dato : 20-05-01 16:25

Jeg og et par af mine venner har haft spyball alarmer, ud af tre alarmer
havde vi problemer med 2. Den ene skulle man pludselig nærmest sparke til
for at den virkede, den anden holdt op med at virke efter kørsel i regnvejr
tre dage. Alle tre var monteret hos forhandler.
Spyball udbedrede fejlen uden beregning !

Hvad der er bedst ?

Cyklen bliver stjålet på flere måder, den bliver rullet eller løftet væk
(mest normalt at tyveri sker på denne måde) , eller den bliver kortsluttet
og de kører væk. I første tilfælde er det vigtigt med en vibrationsalarm ,
forudsat nogle hører den som gider reagere (virker også når tyven forsøger
at stjæle bagage på .feks. en rasteplads), i andet tilfælde er det godt med
en start spærre.

Jeg bruger selv en MS alarm med pager og startspærre. (www.louis.de) så hvis
de forsøger at løfte den væk, så hyler en modtager i min lomme (rækkevidde
ca. 300 m så det passer med min lejlighed eller job hvor cyklen ikke holder
længere væk) , startspærren er selvfølgelig en ekstra hjælp og ved selv at
montere alarmen , kan jeg også fjerne den hvis alarmen kortslutter på en øde
polsk landevej.

Husk at nogle forsikringsselskaber giver rabat hvis du har startspærre på.

Mvh Me and my

Martin Jensen <fisdan@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9e6db3$4d8$1@news.inet.tele.dk...