Reparation af lakskade?
Fra : Lars

Dato : 15-12-04 19:14

Min kærestes ret nye bil (fra april i år) har lige fået en
parkeringsskade i dag, personen har dog ikke været så anstændig
at efterlade navn eller nummer, så vi hænger selv på den.

Skaden er en 4-5 cm bred og 1 cm høj lakafskrabning, og der
sidder lidt hvid maling fra synderens møgspand tilbage. Skaden er
placeret på højre front, skråt neden under forlygten.

Se evt et par billeder på <http://www.gaarde.org/mbs/seat/>
(Desværre er billederne taget med et skod-mobilkamera i mørke, så
det er ikke sikkert de hjælper.)

Er det noget der skal laves med det samme af hensyn til rust o.l.
eller er det kun kosmetisk?

Nogen bud på hvad det ca. vil koste hvis det skal laves
ordentligt? Og nogen ideer til hvor (i nærheden af Rødovre)?

--
Lars,
<http://www.gaarde.org/acronyms/>

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-04 21:57

Lars wrote:

> Skaden er en 4-5 cm bred og 1 cm høj lakafskrabning, og der
> sidder lidt hvid maling fra synderens møgspand tilbage. Skaden er
> placeret på højre front, skråt neden under forlygten.

Surt.. Eneste positive er at nu er første skramme overstået, bilen er
personlig, og de næste gør knap så ondt.

> Er det noget der skal laves med det samme af hensyn til rust o.l.
> eller er det kun kosmetisk?

Prøv at polere med autosol el. lign. - så bør du kunne se om det går igennem
til metallet. Gør det det så affedt, grunder på - dæklak på. Eller
alternativt - ring til chipsaway med det samme. Umiddelbart ser det ikke ud
til at gå igennem.

--
vh
Torben - med personlig bil.

Fra : Lars

Dato : 16-12-04 19:08

On Wed, 15 Dec 2004 21:56:32 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Eller alternativt - ring til chipsaway med det samme.

Har du evt. personlig erfaring med kvaliteten af deres arbejde?

> Umiddelbart ser det ikke ud
>til at gå igennem.

Det lyder lovende. Vi har fået taget et par noget bedre billeder
så hvis du kunne lokkes til at kigge på det igen ville det være
dejligt.

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 22:06

>Nogen bud på hvad det ca. vil koste hvis det skal laves
>ordentligt? Og nogen ideer til hvor (i nærheden af Rødovre)?
www.chipsaway.dk - har ikke selv prøvet, men for omkring 500,- kommer
du langt.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 22:37

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> www.chipsaway.dk - har ikke selv prøvet, men for omkring 500,- kommer
> du langt.

Det komme man vist ikke langt for.

Jeg fik rettet to bilka buler i min fhv. bil pris 2000 kr. (800 + moms pr.
bule) arbejdstid 20 min, (incl. div mobilos samtaler) og firmaet har adresse
3 km fra min arbejdsplads hvor opretningen foregik, så det kan ikke være
køreturen der kostede.

Jeg tror dog heller at det er prisen de slår sig op på, men at man undgår
delvis lakering, med farveforskel og malekanter.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-04 10:32

Lars wrote:
> Min kærestes ret nye bil (fra april i år) har lige fået en
> parkeringsskade i dag, personen har dog ikke været så anstændig
> at efterlade navn eller nummer, så vi hænger selv på den.

Surt

> [...]
>
> Se evt et par billeder på <http://www.gaarde.org/mbs/seat/>
> (Desværre er billederne taget med et skod-mobilkamera i mørke, så

Det er meget svært at bruge de billeder til noget

> Er det noget der skal laves med det samme af hensyn til rust o.l.
> eller er det kun kosmetisk?

Hvor henne på bilen er skaden, sådan helt nøjagtigt ?
Hvis det for eksempel er på kofangeren, så er den på stort set alle nye
biler af plastic og kan derfor ikke ruste.
Men derfor vil det være en god ide at få det udbedret alligevel

> Nogen bud på hvad det ca. vil koste hvis det skal laves
> ordentligt? Og nogen ideer til hvor (i nærheden af Rødovre)?

Prøv at tjekke www.ridserilakken.dk de kan både reparere som chipsaway og
lakere hvis det skulle være nødvendigt.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Lars

Dato : 16-12-04 19:04

On Thu, 16 Dec 2004 10:32:12 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote:

>Det er meget svært at bruge de billeder til noget

Ja, det regnede jeg heller ikke med. Vi har fået taget et par
noget bedre, for at sige det mildt, med et digitalkamera i
dagslys, så du må meget gerne lige kigge igen.

>Hvor henne på bilen er skaden, sådan helt nøjagtigt ?

Jeg har lagt et billede der viser placeringen.

>Hvis det for eksempel er på kofangeren, så er den på stort set alle nye
>biler af plastic og kan derfor ikke ruste.

Det kan man håbe på det er så, men desværre ved jeg ikke helt
hvor kofangeren stopper og resten af bilen starter :)

>Men derfor vil det være en god ide at få det udbedret alligevel

Det skal det helt sikkert.

>Prøv at tjekke www.ridserilakken.dk de kan både reparere som chipsaway og
>lakere hvis det skulle være nødvendigt.

Ok, det prøver vi at kigge på.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-04 19:19

Lars wrote:

> Ja, det regnede jeg heller ikke med. Vi har fået taget et par
> noget bedre, for at sige det mildt, med et digitalkamera i
> dagslys, så du må meget gerne lige kigge igen.

Og det har jeg lige gjort og det er selve kofangeren, altså en plastic del.
Det er oven i købet på en af banderne (som typisk er til at tage af).

> Jeg har lagt et billede der viser placeringen.

> Det kan man håbe på det er så, men desværre ved jeg ikke helt
> hvor kofangeren stopper og resten af bilen starter :)

Det er på selve kofangeren og ja, det var sq nemmere i gamle dage, at se
hvor kofangeren stoppede og bilen startede

> Det skal det helt sikkert.

> Ok, det prøver vi at kigge på.

Hvis du klikker på "Tilbud" kommer du ind på en side, hvor du kan vælge det
område som du bor i og dermed få vist dem som ligger umiddelbart i nærheden.
Herefter er det bare at skrive en mail til dem, husk at skrive så mange
oplysninger om både bilen og skaden, som muligt og gerne vedhæft de nye
billeder (dem som man kan se hvad er ). Så vender de tilbage med en ca.
pris på reparationen (en helt 100% pris kan de sikkert først give når de har
set bilen "live").

Per
www.perbeer.dk

Fra : Lars

Dato : 16-12-04 22:50

On Thu, 16 Dec 2004 19:19:23 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> wrote:

>Og det har jeg lige gjort og det er selve kofangeren, altså en plastic del.
>Det er oven i købet på en af banderne (som typisk er til at tage af).

Det lyder godt.

> [...]
>pris på reparationen (en helt 100% pris kan de sikkert først give når de har

Det (og ChipsAway og vores alm. SEAT-værksted) prøver vi, tak for
hjælpen.

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 16-12-04 19:40

> Prøv at tjekke www.ridserilakken.dk de kan både reparere som chipsaway og
> lakere hvis det skulle være nødvendigt.

Hej Per.

Ikke uventet ......................

OG ChipsAway lakerer skam også, hvis det skulle være nødvendigt

Hyg dig
Bo

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-12-04 19:46

Bo Rasmussen wrote:

> Hej Per.

Hej selv.

> Ikke uventet ......................

I dag var det mig der var først

> OG ChipsAway lakerer skam også, hvis det skulle være nødvendigt
>
> Hyg dig

I lige måde.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 16-12-04 19:35

Prøv at ringe til Rene fra ChipsAway (Hvidovre) tlf.: 26 23 26 96.
Eller prøv at køre forbi ham på Valhøjs Allé 190, 2610 Rødovre.

Bo Rasmussen
www.ChipsAway-Roskilde.dk

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 16-12-04 20:03

"Bo Rasmussen" <infoREMOVE@ChipsAway-Roskilde.dk> wrote in message
> Prøv at ringe til Rene fra ChipsAway (Hvidovre) tlf.: 26 23 26 96.
> Eller prøv at køre forbi ham på Valhøjs Allé 190, 2610 Rødovre.

> [...]

Han har også en hjemmeside : http://www.altdaekr.dk/

Bo

Fra : Lars

Dato : 16-12-04 22:51

On Thu, 16 Dec 2004 20:02:32 +0100, "Bo Rasmussen"
<infoREMOVE@ChipsAway-Roskilde.dk> wrote:

>Han har også en hjemmeside : http://www.altdaekr.dk/

Den (og RidseriLakker og vores alm. SEAT-værksted) prøver vi, tak
for hjælpen.