personsøgning
Fra : Kalle

Dato : 15-12-04 16:30

Hej gruppe

Jeg havde engang adgang til en internetside, hvor jeg kunne spore en person
gennem hans ip-adresse.
Er der nogen, der kan hjælpe?

Karsten Brydsøe

---

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-04 16:39

Kalle skrev:

>Jeg havde engang adgang til en internetside, hvor jeg kunne spore en person
>gennem hans ip-adresse.

Det både kan man og kan man ikke.

Det kræver, at man har sin egen ipadresse (ikke en fast IP hos en
udbyder).

Nøjst sandsynligt får du blot at vide hos hvilken udbyder han har
sin internetopkobling og længere kommer du ikke.

Du kan jo f.eks. prøve med den du har/havde da du sendte
indlægget:
83.72.69.127
--
Knud

Fra : Michel Christensen

Dato : 15-12-04 17:04

Knud Gert Ellentoft wrote:
> Du kan jo f.eks. prøve med den du har/havde da du sendte
> indlægget:
> 83.72.69.127

Det kan han jo ikke, da han ikke kan huske adressen - det er den han
beder om hjælp til :)

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-04 17:10

Michel Christensen skrev:

>Det kan han jo ikke, da han ikke kan huske adressen - det er den han
>beder om hjælp til :)

Glemte at klistre den ind, så det har du ret i

http://www.ripe.net/
--
Knud

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-12-04 17:13

Den 15 dec 2004 mumlede Knud Gert Ellentoft noget i denne stil:

> Det kræver, at man har sin egen ipadresse (ikke en fast IP hos en
> udbyder).

- OK. Hvor er jeg så med min IP: 192.168.1.10

> 83.72.69.127

Og denne kunne han prøve at slå op på:

http://openrbl.org/

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

E-mail me? Sure. Just remove the president of the USA.

Fra : Michel Christensen

Dato : 15-12-04 18:20

Palle Jensen wrote:
> - OK. Hvor er jeg så med min IP: 192.168.1.10

på dit lokalnetværk

--
Best regards
Michel Christensen

Fra : Anders Lund

Dato : 17-12-04 07:46

Palle Jensen wrote:
> - OK. Hvor er jeg så med min IP: 192.168.1.10

På min arbejdsplads?!? :D

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 15-12-04 17:13

Den 15 dec 2004 mumlede Kalle noget i denne stil:

> Jeg havde engang adgang til en internetside, hvor jeg kunne
> spore en person gennem hans ip-adresse.
> Er der nogen, der kan hjælpe?

http://openrbl.org/

Men du når nok - som Knud siger - kun til udbyderen. Eller højst på
central niveau.