Andet multimedie
bentjuul 3670
Acrobat 5 - Hyperlinkværktøjet
Fra : Trine-8500

Dato : 15-12-04 15:15

Hejsa. Jeg står og skal lave et lidt mere nøjagtigt hyperlink i et dokument
på over 300 sider. Men den kan ikke lave et nøjagtigt. Det er som om den
snap'er til nogle skjulte punkter på siden. Jeg synes jeg har kunne lave
nogle nøjagtige hyperlinks markeringer før, men det er måske bare noget jeg
bilder mig ind.

Hvad skal jeg gøre??

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Studio Smalbro

Dato : 15-12-04 20:02

Hvordan er dokumentet lavet og med hvad? Kan du ikke bruge de autogenererede
links ?
Kh
Bjørn

Fra : Trine-8500

Dato : 16-12-04 08:19

Jamen det er udskrevet til distiller fra Adobe Indesign 2.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Trine-8500

Dato : 16-12-04 08:23

Det er et katalog jeg skal samle ud af mange filer skal det samles til en
komplet fil. Der vil jeg have bogmærker i venstre side, det lader sig også
gøre, men det er bare svært at at styre hyperlinkværktøjet, når man ikke kan
tegne en markering om et objekt nøjagtig. Det er DET der er mit problem.

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 16-12-04 08:58

Trine

Jeg har lidt svært ved at se problemet!!! Hyperlink "rammen" som er en
firkant, kan du gøre usynlig, det betyder at du kan lave "rammen" omkring et
objekt, som vil kunne aktiveres uanset hvor præcis brugeren af dokumentet
er.

Hvis der er noget jeg helt har misforstået, så må du uddybe det nærmere.

Mvh
Anders

Fra : Trine-8500

Dato : 16-12-04 09:21

Det er slet ikke det jeg mener. Og jeg ved udemærket godt, at tammerne kan
gøres usynlige
Forestil dig, jeg har en en række lige store billeder på en A4 side. På
disse billeder vil jeg gerne påføre et hyperlink. Jeg har tidligere godt
kunne tegne hyperlinket præcist, men mit problem er, at af en eller anden
grund, så er det umuligt at lave det præcist. Det er lige præcis som når man
laver noget i photoshop, når der er linealer linier trukket ud i
dokumentet, hvor markeringen snap'er til linial linier. Men sådanne er der
jo ikke i Acrobad Reader. Men alligevel snap'er mine hyperlinks til et eller
andet. Det er det jeg ikke forstår, hvorfor det gør. Det resulterer i, at
mine hyperlinks markeringer ikke kan placeres præcist hvor jeg ønsker det.

--
Trine

Kun C efter @ - ved E.mail

Fra : Trine-8500

Dato : 16-12-04 09:32

Jeg har uploadet et billede i: dk.binaer
Måske fremmer det forståelsen. For det er virkelig svært at forklare.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 16-12-04 09:45

> Jeg har uploadet et billede i: dk.binaer
> Måske fremmer det forståelsen. For det er virkelig svært at forklare.

Jeg har forstået det på dine forklaringer
Desværre kan jeg ikke rigtig hjælpe, måske en reinstallation er vejen frem?

/Per

Fra : Trine-8500

Dato : 16-12-04 10:02

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse

> "Trine-8500" <miss@abcdefghijklmnopq.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har forstået det på dine forklaringer
> Desværre kan jeg ikke rigtig hjælpe, måske en reinstallation er vejen
frem?

Åh! Jamen!! Haha!!!
Tusind tak! Jeg var jo ved at blive psykopatisk til sidst! Det hjalp at
gen-installere.

Tak for hjælpen!

--
Trine