Alkohol i maden
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-12-04 15:01

Hej

Til eventuelle venner der læser dette og tror at jeg er gravid: Det er
jeg ikke.

Og nu til spørgsmålet.

Når man er gravid siges det, at man ikke bør drikke alkohol. Men hvad
så med min rødvinssovs og min sherrysovs. Det kan jeg da ikke undvære
bare fordi jeg skulle blive gravid engang.

Men fordamper alkohol ikke så hurtigt fra en dampende varm sovs, at
der ikke er noget tilbage, når først jeg skal nyde den?

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Friturekokken

Dato : 15-12-04 15:32

Hej Trine ...

Det med graviditet og alkohol er sikkert rigtigt med et
gran salt ....

Man skal ikke pøl drikke når man er gravid og ikke indtage
for meget alkohol eller tobak ...

Men hysterisk skal man heller ikke være ... og slet ikke være
bange for med med spiritus i nemlig fordi spriten fordamper
bortset fra i Romfromage ...

Ta' du blot et glas rødvin til Jul - en Xmas eller et glas
varm gløgg - men overdriv ikke ...

Held og lykke med familieforøgelsen

Med venlig hilsen
Keld

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 15-12-04 18:34

"Friturekokken" <kg@lite.dk> writes:

> Held og lykke med familieforøgelsen

Hey, jeg sagde jo at jeg ikke var gravid! Men generelt drikker jeg
ikke alkohol, men i min sovs er det altså ikke til at undvære.

Mvh Trine

Fra : Friturekokken

Dato : 15-12-04 21:38

Hej igen Trine ....

Det beklager jeg meget - jeg har ikke læst din start på dit
spørgsmål godt nok ...

Men igen - igen - i retter der har kogt forsvinder sprit-en
og der er kun smagen der er tilbage ...

Bla. derfor må Gløgg ikke koge men opvarmes til ca.
70 grader hvis man vil ha fornøjelse af procenterne ...

Men i øvrigt holder mit tidligere svar !

Med ønsket om en God Jul og Godt Nytår - SORRY!

Keld
--
Keld Gydum - Stenbakkevej 37 2.th.
DK-9900 Frederikshavn

Fra : Flemming Kold

Dato : 16-12-04 01:58

> Men fordamper alkohol ikke så hurtigt fra en dampende varm sovs, at
> der ikke er noget tilbage, når først jeg skal nyde den?

Akkohol foramper ved 76,x eller 78,x grader. Kan ikke helt huske det. Men
der er en af ovenstående temperature. Det er grunden til at man kan
distillere.

Derfor er der absolut ingen alkohol i en rødvinssauce, hvor en fl. rødvin
har kogt ind til 1/3 af den oprindelige mængde.

Ingen kan benægte at størstedelen af rødvin er vand. Vand koger ved 100
grader C, ergo er alkoholen længe fordampet, inden selve saucen er lavet.

F. Kold.
Elsker af rødvin, og har mange flasker liggende. (selv om hovedbestanddelen
er vand)

Fra : Peter Løhde Svarre

Dato : 16-12-04 13:59

Hej Trine!

Min kæreste satte stor pris på et glas rødvin eller to før hun blev gravid.
Da hun blev det, forsvandt lysten til alkohol fuldstændig - som om kroppen
sagde "Dette har jeg ikke godt af." Jeg er lidt spændt på, om lysten vender
tilbage når den lille er født, og når hun er færdig med at amme.

Jeg kender faktisk én som aldrig kom til at kunne lide noget med alkohol
igen efter hun fik barn.

Men som der også skrives i et andet svar, skal du ikke være nervøs for
rødvinssauce - der er ikke alkohol tilbage efter at saucen har kogt lidt.

Din krop skal nok sige til, hvis der er noget den ikke kan lide under de
nævnte omstændigheder.

Hilsen
Peter

Fra : Harry Lund

Dato : 20-12-04 14:05

Kære Trine,
al det tekniske du her har fået at vide er rigtigt.
MEN---- ingen af de unge mennesker, der har svaret dig har forstået et vink
med en vognstang: JEG VIL VÆRE GRAVID.

Nu er desværre sådan at jeg en 78 årige nok har tanken med ikke evnen. Så
mit indlæg går på ---- VÅGN OP I UNGE MENNESKER OG HJÆLP DEN STAKKELS
KVINDe ------
))))))
Meget venligt ment.