Ultimative spille graffikkort ?
Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-04 13:07

Har en kammerat som tænker på at bruge op til ca 5500,- på nyt GFX kort (til
spil), hvad ville i anbefale ?

--
MVH.
N_B_DK

Fra : iddqd

Dato : 15-12-04 13:46

N_B_DK wrote:

> Har en kammerat som tænker på at bruge op til ca 5500,- på nyt GFX kort
> (til spil), hvad ville i anbefale ?

At han venter på det næste ATI.

Mvh

Bruno

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 13:54

> At han venter på det næste ATI.

Skal vi droppe vores fan-holdninger og istedet skrive vente på næste
generation? (Ati ELLER Nvidia?)

Fra : iddqd

Dato : 15-12-04 14:47

Nicolai wrote:

> Skal vi droppe vores fan-holdninger og istedet skrive vente på næste
> generation? (Ati ELLER Nvidia?)

Du kan sgu selv være en fanboy!

Jeg skrev ikke næste generation da det næste fra ATI blot er en mid-life
upgrade. Og den er her nærmest allerede, hvilke man ikke kan sige om
Nvidia hvilket ligesom er et godt argument for ikke at foreslå den.

Næste gang du vil pege fingre, så tænk dig lige om en ekstra gang.

Mvh

Bruno

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-12-04 15:04

"iddqd" <DontUse@ThisAdress.Ever> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt argument for ikke at foreslå den.
> Næste gang du vil pege fingre, så tænk dig lige om en

Hidsigprop... Det ender med du ikke får nogen julegaver. :)

- Martin

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 15:37

> Hidsigprop... Det ender med du ikke får nogen julegaver. :)
>
> - Martin

Hehe ja, han må have det svært :)

Fra : Nicolai

Dato : 15-12-04 15:38

> [...]
> hvilket ligesom er et godt argument for ikke at foreslå den.
>
> Næste gang du vil pege fingre, så tænk dig lige om en ekstra gang.

Forsøgte kun at give et objektivt svar til en bruger - ikke sender ham til EN
af de 2 producenter . . . .

Tag en kiks.

Fra : Torben E

Dato : 15-12-04 13:49

> At han venter på det næste ATI.
>
> Mvh
>
> Bruno

Som kommer hvornår, de har ikkeengang leverancerne
på plads med x800xt serien, desuden er x850´et ifølge
tests kun omkring 5 % hurtigere.

Torben E

Fra : Marni

Dato : 15-12-04 13:57

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Har en kammerat som tænker på at bruge op til ca 5500,- på nyt GFX kort
> (til spil), hvad ville i anbefale ?

Går ud fra at det skal bruges til spil...
Nvidia 6800Ultra eller ATI X800 eller 850(PCI-E) XTPE chipbaserede kort.
Brug avanceret søgning på edbpriser.dk

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 15-12-04 18:05

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Har en kammerat som tænker på at bruge op til ca 5500,- på nyt GFX kort
> (til spil), hvad ville i anbefale ?

Er det til AGP eller PCI-Express?

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-04 18:19

Hr. Albrechtsen wrote:

> Er det til AGP eller PCI-Express?

AGP

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Brian Lund

Dato : 15-12-04 18:41

> AGP

Geforce 6800 Ultra eller Radeon x800 XT PE

Brian

Fra : N´far

Dato : 15-12-04 19:06

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Geforce 6800 Ultra eller Radeon x800 XT PE
>

> Brian

Radeon x800 XT PE....

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 15-12-04 19:19

"N´far" <rudiFJERNkols@mail.dk> wrote in message

> Radeon x800 XT PE....

GeForce 6800 Ultra

Nej, forskellen er ikke så stor mellem de to kort, at et er klart det bedste
valg. X800 XT-PE er hurtigst i Direct3D og 6800 Ultra er hurtigere i OpenGL
Det taler dog for 6800 Ultra, at det stort set er umuligt at opdrive et
X800XT-PE.
---
Mvh
Anders

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 16-12-04 11:03

"Hr. Albrechtsen" <andersalREMOVESNOPAM@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
OpenGL
> Det taler dog for 6800 Ultra, at det stort set er umuligt at opdrive et

Er et 6800 Ultra heller ikke det da? Jeg har ventet 2 måneder på at mit
bestilte Asus skulle komme..

/Kenneth Iversen

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 16-12-04 17:47

"Kenneth Iversen" <kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote in message
> [...]
> bedste
> OpenGL
>
> Er et 6800 Ultra heller ikke det da? Jeg har ventet 2 måneder på at mit

Der er 6800 Ultra kort at få, hvis du vælger en anden producent. Derimod er
det stort set umuligt at opdrive et X800XT-PE uanset producent.
---
Mvh
Anders