Ridse i rude
Fra : Thomas

Dato : 15-12-04 12:06

Hvis man har fået en ridse i ruden ved isskrabning, er det så bare at "leve" med
den eller er der noget man kan gøre?

Thomas
Peugeot 406

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.214.78.109)

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 15-12-04 13:03

Thomas wrote:
> Hvis man har fået en ridse i ruden ved isskrabning, er det så bare at
> "leve" med den eller er der noget man kan gøre?

Jeg har lige i dag haft besøg af Mobilglas til rep. af et stenslag, og
så skulle han se på nogle ridser i ruden, som var der da jeg købte
bilen.
Han sagde at det kunne tage op til 3 timer at reparere dem, og bagefter
ville fx. vejstriber fremstå med en forskydning. Så en ny rude ville
være billigere og bedre. En ny rude til min Peugeot 206 ville koste ca.
kr.3500,-

M.v.h
Niels_

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 17:05

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ville fx. vejstriber fremstå med en forskydning. Så en ny rude ville være
> billigere og bedre. En ny rude til min Peugeot 206 ville koste ca.

Mit indtryk af carglas, dansk bilglas, mobilglas og hvad de nu ellers
hedder, er at de nææsten kun gider skifte hele ruden. INTET kan i deres øjne
repareres eller limes........mumle brumme

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-12-04 13:18

Thomas wrote:
> Hvis man har fået en ridse i ruden ved isskrabning, er det så bare at
> "leve" med den eller er der noget man kan gøre?

En autoglarmester kan polere en del væk, men hvis det er i synsfeltet kan de
nye vinkler give lidt uheldig lysbrydning.

--
vh
Torben

Fra : Thomas G

Dato : 15-12-04 21:10

> Hvis man har fået en ridse i ruden ved isskrabning, er det så bare at
> "leve" med
> den eller er der noget man kan gøre?

Køb is fjerner på dåse ... har brugt det siden min første ridse ... har ikke
fået flere (og skiftet bilen i mellemtiden så nu har jeg ingen)

mvh Thomas G

p.s. ved godt det ikke hjælper lige nu bare et råd til fremtiden

Fra : Casper Bang

Dato : 15-12-04 23:04

> Køb is fjerner på dåse ... har brugt det siden min første ridse ... har
> ikke fået flere (og skiftet bilen i mellemtiden så nu har jeg ingen)

Hvor er sådan noget billigst at købe? Kunne være en god idé til vinteren :)

Fra : Thomas G

Dato : 16-12-04 20:31

> Hvor er sådan noget billigst at købe? Kunne være en god idé til vinteren
> :)

Ved det ikke jeg plejer bare at vælge den billigste i bilka Mærket
plejer jeg ikke at bekymre mig om da det bare er en eller anden for for
alkohol blandet med glyserol (og andet imstergims).

Man skal lige være opmærksom på at det oftest medføre dug på indersiden af
ruden hvis det er lidt fugtigt i vejeret (hvilket det jo ofte er her
hjemme). Men hellere det end ridser i ruden.

Jeg tror jeg bruger en 2-3 dåser pr. vinter (bruger kun på foruden og ind i
mellem til bagruden). På siden skraber jeg da det er noget fedtet stad
(glyserolen) og side ruderne har jo ikke viskere

mvh Thomas G

Fra : Casper Bang

Dato : 17-12-04 17:33

> Man skal lige være opmærksom på at det oftest medføre dug på indersiden af
> ruden hvis det er lidt fugtigt i vejeret (hvilket det jo ofte er her
> hjemme). Men hellere det end ridser i ruden.

Hmm... så er det jo lidt ligegyldigt :( Så skal man i stedet til at udradere
duggen indvendigt.

> Jeg tror jeg bruger en 2-3 dåser pr. vinter (bruger kun på foruden og ind
> i mellem til bagruden). På siden skraber jeg da det er noget fedtet stad
> (glyserolen) og side ruderne har jo ikke viskere

Har kun viskere foran :( Og min bagrudevarme virker ikke.

Jeg tror at jeg indtil videre må holde mig til ridser, og manuelt arbejde.
Håbede du havde fundet et vidundermiddel for de dovne billister :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 18:07

On Fri, 17 Dec 2004 17:32:52 +0100, Casper Bang wrote:

> Hmm... så er det jo lidt ligegyldigt :( Så skal man i stedet til at
> udradere duggen indvendigt.

Du tænder da bare for varmen i bilen så er det hurtigt væk.

Bruger du aircon er det væk på få sekunder.

> Jeg tror at jeg indtil videre må holde mig til ridser, og manuelt
> arbejde. Håbede du havde fundet et vidundermiddel for de dovne billister
> :)

Det _er_ et vidundermiddel for nu at bruge det ord.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Casper Bang

Dato : 17-12-04 18:30

> Du tænder da bare for varmen i bilen så er det hurtigt væk.

Har ikke forvarmer, så der går lige en 5 min før indvendig dug er væk hvis
den står i tomgang.
Prøver at undgå dug ved at holde et godt indeklima :)

> Bruger du aircon er det væk på få sekunder.

Har jeg desværre ikke ;(

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 19:03

On Fri, 17 Dec 2004 18:29:57 +0100, Casper Bang wrote:

> Har ikke forvarmer, så der går lige en 5 min før indvendig dug er væk
> hvis den står i tomgang.

Om jeg bruger isfjerner eller ej så har jeg dug og det har alle andre jeg
kender også.

Så hvis det er pga. dug du vil lade være med at bruge det så er det en
formålløs løsning :)

> Prøver at undgå dug ved at holde et godt indeklima :)

Fornuftigt.

> Har jeg desværre ikke ;(

Okay - få det i næste bil - du vil elske det på alle tider af året!

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 16-12-04 20:38

"Thomas G" <thgo@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
>
> mvh Thomas G
>
> p.s. ved godt det ikke hjælper lige nu bare et råd til fremtiden

Opskrift på hjemmebryg her :
http://www.dr.dk/rabatten/arkiv/foer_2004.htm

--
Bo Rasmussen