Hvor kan man ?
Fra : Anders Hansen

Dato : 15-12-04 10:05

Hej

Hvor kan man se hvor mange kalorier, proteiner osv man skal have om dagen ?

Anders Hansen

Fra : Iben

Dato : 15-12-04 18:19

"Anders Hansen" <mail@REMOVETHISanders-hansen.dk> wrote in message
> Hej
>
> Hvor kan man se hvor mange kalorier, proteiner osv man skal have om dagen
> [...]
Hej Anders,

Jeg er ret vild med denne side http://www.lidtfedt.dk/hvormangekcal.php der
kan man beregne hvor mange kalorier man skal have pr. dag ud fra oplysninger
som køn, alder, aktivitetsniveau osv.

Vh.
Iben c",)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-12-04 20:06

> Hvor kan man se hvor mange kalorier, proteiner osv man skal have om dagen
?

Kcal afhænger af energiniveauet
Protein plejer man at sige 1 g pr kg du vejer, dog min ½ g og max 2 g pr kg
legemesvægt.
Fedt min 30 g og max 100 g (jo højere energiforbrug jo mere fedt kan der
spises).
Kulhydrat: Tja, du skal have nok til at få de nødvendige fibre, vitaminer,
mineraler mv, men ikke flere end at du ikke overskrider dit samlede
engergibehov.

Det er med andre ord ikke særligt enkelt, og ovenstående er der formentlig
ikke engang altid enighed om - læs f.eks. om Atkins længere nede

Mvh Maria

Fra : Tina

Dato : 15-12-04 22:09

en virkelig god måde at holde øje med sit forbrug er www.fatlow.dk

Fra : Bettina Christensen-~

Dato : 26-12-04 21:49

Hej Anders!
Prøv www.altomkost.dk

Voksnes energibehov
Spørgsmål
Hvor meget energi har et voksent menneske brug for?

Svar
Ens energibehov afhænger af køn, alder, vægt og hvor fysisk aktiv
man er. Hvis man generelt holder sin vægt, spiser man den mængde
energi man har behov for.

Et voksent menneske (mellem 31-60 år) har brug for ca. 13.500
kilojoule pr. dag hvis det er en mand og 10.800 kilojoule hvis det
er en kvinde. Disse referenceværdier er forudsat at vedkommende
har stillesiddende arbejde og dyrker regelmæssig motion. Hvis
vedkommende har stillesiddende arbejde og kun er begrænset fysisk
aktiv, er værdierne 10.200 kilojoule for en mand, 8.300 kilojoule
for en kvinde. Disse tal er selvfølgelig meget vejledende, da man
i disse forudsætter en kropsvægt for manden på 70 kg og for
kvinden 60 kg, så energibehovet for eksempelvis en 80 kg mand vil
være en lille smule højere end de tal jeg har givet dig.
Med venlig hilsen Bettina