Godt man kun har en 1,6'er ;-)
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-04 09:44

Og ikke hører til blandt de unge mere
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1696006

Per
www.perbeer.dk

Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 13:04

> Og ikke hører til blandt de unge mere
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1696006

Citat::"den typiske fartbølle som en yngre mand i ledende stilling med
akademisk uddannelse og en bil, gerne en firmabil, på over 2.200 kubik."

Det er vel ikke overraskende at det er yngre mænd med kraftige motorer der
kører for stærkt, men mere overraskende at uddanelsesniveau skulle være
signifikant.

/A - med bil på 1,2 liter og mc på 0,6 liter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-04 15:17

anders majland wrote:

> Det er vel ikke overraskende at det er yngre mænd med kraftige
> motorer der kører for stærkt,

Nope

> men mere overraskende at
> uddanelsesniveau skulle være signifikant.

Jeps.

Per
www.perbeer.dk

Fra : Rasmus

Dato : 15-12-04 17:34

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:41c02850$0$74678$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> kører for stærkt, men mere overraskende at uddanelsesniveau skulle være

Hvad er definitionen af yngre mænd i pressen??, sidst jeg så noget om en ung
mand der var skyld i et uheld stod der længere nede i teksten at han var 34.

Så er det alle mænd mellem 18 og 35 der går under betegnelsen yngre mænd???

mvh
Rasmus

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-12-04 17:51

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
34.

> Så er det alle mænd mellem 18 og 35 der går under betegnelsen yngre

Tror groft sagt at det er mænd der er impliceret i ulykker eller kører for
stærkt. Så er det vist lige meget hvad der står på dåbsattesten.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Ole Thomsen

Dato : 16-12-04 22:15

Rasmus wrote:

> Hvad er definitionen af yngre mænd i pressen??, sidst jeg så noget om
> en ung mand der var skyld i et uheld stod der længere nede i teksten
> at han var 34.

Paradoksalt nok er yngre ældre end ung....

Ole Thomsen

Fra : Ove Jakobsen

Dato : 16-12-04 23:11

> Paradoksalt nok er yngre ældre end ung....

Ja og ældre ældre end gammel -))

MVH Ove som efterhånden er blevet en yngre mand

Fra : Thomas G

Dato : 15-12-04 21:00

> Det er vel ikke overraskende at det er yngre mænd med kraftige motorer der
> kører for stærkt, men mere overraskende at uddanelsesniveau skulle være
> signifikant.

Eller også er det i stor stil kun veluddannede unge mænd i ledende
stillinger der har råd til den slags biler.

Statisik er stort set ubruglig med mindre man kender forudsætningerne for
oplysningerne

mvh Thomas G

Fra : anders majland

Dato : 15-12-04 22:29

> Eller også er det i stor stil kun veluddannede unge mænd i ledende
> stillinger der har råd til den slags biler.

Det er de færreste biler der ikke er istand til at køre for stærkt, men min
egne observationer på vejene giver dog også at der er mange "firmabiler" der
har småtravlt - både på gule og hvide plader. Men om det er en 1,6 eller
>2,5 er jo ikke nemt at se i farten... Et andet kendetegn er forkert
lygteføring (Tændte tåbelygter i klart vejr)

> Statisik er stort set ubruglig med mindre man kender forudsætningerne for
> oplysningerne

Enig

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-12-04 14:30

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og ikke hører til blandt de unge mere
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1696006

Hvad?

Er du da kommet på den anden side af 50?

Er 1,6 ikke nok til, at kunne miste kørekortet i DK?
Vel og mærke uanset, hvor du befinder dig, læs: selv på motorvej.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn

Dato : 15-12-04 15:08

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad?
>
> Er du da kommet på den anden side af 50?
>
> Er 1,6 ikke nok til, at kunne miste kørekortet i DK?

?? skulle det være ulovligt at køre med 1,6 liters motor, som der hentydes
til i det oprindelige indlæg? Så skal du vist op til kontrollerende
køreprøve.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-12-04 15:16

Uffe Bærentsen wrote:
> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:sPSvd.183$vb6.7@news.get2net.dk...

> Hvad?
>
> Er du da kommet på den anden side af 50?

Nope, det varer lige lidt år endnu

> Er 1,6 ikke nok til, at kunne miste kørekortet i DK?
> Vel og mærke uanset, hvor du befinder dig, læs: selv på motorvej.

Jo den er nu ret vild, sådan en

Per
www.perbeer.dk

Fra : Elbarto

Dato : 15-12-04 18:28

> [...]
>

> Er 1,6 ikke nok til, at kunne miste kørekortet i DK?
> Vel og mærke uanset, hvor du befinder dig, læs: selv på motorvej.

nå nå nå er du nu os shelt sikker på det .. mindes da at kortet ryger ved
160kmt sjov i 130kmt begrænsing og sierraen kunne da nok de 170 ned af
den tyske autobahn
Du har ret i det er svært men kan altså lade sig gøre

OZ3BTO

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-12-04 17:43

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og ikke hører til blandt de unge mere
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1696006

Ja godt man kun har 1900 kubik, 160 heste og ikke har været 22 i 1½ år ;)