Muslimsk intimbarbering
Fra : gabriel

Dato : 15-12-04 08:23

Muslimske kvinder (og en del mænd) fjerner kønsbehåringen helt, eller
klipper den meget kraftigt ned. Er det noget religiøst eller
kulturelt?

Fra : ¤

Dato : 15-12-04 15:20

On 15 Dec 2004 07:23:18 GMT, gabriel <gabriel@invalid.nu> wrote:

>Muslimske kvinder (og en del mænd) fjerner kønsbehåringen helt, eller
>klipper den meget kraftigt ned. Er det noget religiøst eller
>kulturelt?

Det gør kristne også. Særligt kvinder.
Torben

Fra : 2v 2kr

Dato : 15-12-04 17:36

"gabriel" <gabriel@invalid.nu> skrev i en meddelelse
> Muslimske kvinder (og en del mænd) fjerner kønsbehåringen helt, eller
> klipper den meget kraftigt ned. Er det noget religiøst eller
> kulturelt?

næh - det er irriterende da det klør a h t

Fra : Gitte

Dato : 15-12-04 19:42

>"gabriel" <gabriel@invalid.nu> skrev i en meddelelse
>
>næh - det er irriterende da det klør a h t

Det er der mange religiøse "på-tvingelser" der gør...

MVH
Gitte

Fra : 2v 2kr

Dato : 15-12-04 20:52

"Gitte" <gajb@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det er der mange religiøse "på-tvingelser" der gør...
>
> MVH
> Gitte

om de alle klør ved jeg ikke, men der er mange af dem der er irriterende og
det der værre - se nu f ex da de drønede et par fly ind i et højhus i usa.
Det kløede ikke og det var værre end irriterende

Fra : Per Vadmand

Dato : 15-12-04 23:26

"2v 2kr" <dag@ggod.dag> wrote in message news:41c09b8d$0$56259
> om de alle klør ved jeg ikke, men der er mange af dem der er irriterende
> og det der værre - se nu f ex da de drønede et par fly ind i et højhus i
> usa. Det kløede ikke og det var værre end irriterende
Og havde ikke en skid med religion at gøre.

Per V.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 23:58

> Og havde ikke en skid med religion at gøre.

Det havde det nu vist alligevel nok.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-12-04 10:38

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det havde det nu vist alligevel nok.

Nej. Ingen religion går ind for terror.

Per V.

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 13:32

> Nej. Ingen religion går ind for terror.

Det er et definitionsspørgsmål. Når f.eks. muslimer skal slå vantro ihjel -
uanset metode, så kan det f.eks. også være på ovenstående måde.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Paul

Dato : 16-12-04 14:08

> Det er et definitionsspørgsmål. Når f.eks. muslimer skal slå vantro
> ihjel - uanset metode, så kan det f.eks. også være på ovenstående måde.

Ja, og du trænger til at få finpudset dine definitioner.

Religion = en tro på og dyrkelse af en eller flere guder og deres lære.

En religion består af trossamfund, som igen består af individer.
Nogle individer mener, at det er i orden at slå "vantro" ihjel, hvilket ikke
betyder deres religion mener det er i orden at slå "vantro" ihjel.
Det er lige netop hér en hel del religionsforskrækkelse opstår fordi folk
ikke forstår at nuancere.

En analog vil være at sammenligne med Tyskland under Nazismen.
Der var et lille fåtal af tyskere (og en østriger - nemlig Hitler), som
havde nogle anderledes opfattelser af visse racerelaterede spørgsmål.
Det berettiger heller ikke til at sidestille det at være tysker med at være
racist og nazist.

Du skriver: "Når f.eks. muslimer skal slå vantro ihjel" - jamen,
surprise!... Det SKAL de heller ikke... du er på afveje, min ven.
Prøv at forholde dig til virkeligheden og ikke til det dine kammesjukker
fyrer af over en fyraftensbajer.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~
Få Firefox: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=1
Få Thunderbird: http://www.spreadfirefox.com/?q=affiliates&id=41526&t=183

Fra : Henrik B.

Dato : 16-12-04 15:52

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke betyder deres religion mener det er i orden at slå "vantro" ihjel.
> Det er lige netop hér en hel del religionsforskrækkelse opstår fordi folk

Og det véd du at der ikke står noget om i f.eks. Koranen - som du
selvfølgelig har læst?

Du er latterlig at høre på.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-12-04 16:41

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:41c1a128$0$248>
> Og det véd du at der ikke står noget om i f.eks. Koranen - som du
> selvfølgelig har læst?

Har du?

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:55

> "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
>
> Har du?
>

> Per V.

hvad har det så med sex at gøre? For lidt måske??

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-12-04 00:17

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hvad har det så med sex at gøre? For lidt måske??
Du har faktisk en pointe - praktisk talt alle fundamentalister fra Tvind til
Taleban anser det for enormt vigtigt at have styr på medlemmernes sexliv -
og det må ikke være for morsomt.

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 17-12-04 18:24

> Du har faktisk en pointe - praktisk talt alle fundamentalister fra Tvind
> til Taleban anser det for enormt vigtigt at have styr på medlemmernes
> sexliv

også udenlemmernes!!

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-04 18:17

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message

> Har du?

Har du? Så kan du måske be- eller afkræfte, om koranen opfordrer til at slå
vantro ihjel? Pas nu på, Per Vadmand, du er igen på vej ud på dybt vand.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-12-04 22:45

> [...]
>
> Har du? Så kan du måske be- eller afkræfte, om koranen opfordrer til at
> slå vantro ihjel? Pas nu på, Per Vadmand, du er igen på vej ud på dybt

Jeg har ikke læst koranen, men jeg har læst hele bibelen, og hvis folk gik
og påstod, at samtlige kristne tog alt det vrøvl, der står dér bogstaveligt
og levede efter det til punkt og prikke, ville jeg sige, de havde jord i
hovedet.

Get my point?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-04 10:11

> Get my point?

Ja, du fatter ikke forskellen på kristne, der fortolker biblen, og muslimer,
der ikke må fortolke koranen. Din måde at anskue Islam og muslimer på er
faktisk groft nedvurderende og respektløs, da du vælger at pådutte dem en
fortolkningsret, de selv meget gerne vil have sig frabedt.

Som sædvanlig vælger du at vende det blinde øje til. Måske du skulle undlade
at udtale dig om emner (her Koranen og Islam), du intet aner om?

--
-Jens B.

Fra : Paul

Dato : 18-12-04 11:29

> [...]
>
> Som sædvanlig vælger du at vende det blinde øje til. Måske du skulle
> undlade at udtale dig om emner (her Koranen og Islam), du intet aner om?

Jeg synes du skulle læse hvad den danske oversætter har af forord til
Koranen:
http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.forstaa.htm

"Koranens ordlyd og mening, batin, er hellig, absolut og uforanderlig, idet
den for muslimer er en nøje gengivelse af Guds ord åbenbaret til Profeten
Muhammad via ærkeenglen Gabriel i årene 610-632, nedskrevet efterhånden og
samlet til én bog mindre end to år efter Profetens død. Koranens betydning,
zahir, er derimod både variabel og dynamisk, for det menneskelige er
relativt og foranderligt."

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 12:14

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in

Din måde at anskue Islam og muslimer på er
> faktisk groft nedvurderende og respektløs, da du vælger at pådutte dem en
> fortolkningsret, de selv meget gerne vil have sig frabedt.

"De"? Har du talt med dem alle? Eller vælger du at tro, at de højtråbende
narrøve er 100% repræsentative?

Skulle jeg tro, at alle kristne er som Krarup eller Moses Hansen eller
narhovederne fra "Faderhuset"?

Husk, at alle der generaliserer er idioter.

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 18-12-04 16:49

> Husk, at alle der generaliserer er idioter.
>
> Per V.

nånå - mon ikke du liiiiige generaliserer her?

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 18:13

> nånå - mon ikke du liiiiige generaliserer her?
Jeg generaliserer aldrig.

Per v.

Fra : 2v 2kr

Dato : 18-12-04 21:10

> Jeg generaliserer aldrig.
>
> Per v.

næ næ - men du ku bli en god politikker

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 23:19

> næ næ - men du ku bli en god politikker
Det vælger jeg at opfatte som en kompliment.

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 19-12-04 11:47

> "2v 2kr" <dag@ggod.dag> wrote in message

> Det vælger jeg at opfatte som en kompliment.
>
> Per V.

hmmmm - så har du ikke forstand på politik!!

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-12-04 12:43

"2v 2kr" <dag@ggod.dag> wrote in message

> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> hmmmm - så har du ikke forstand på politik!!
Ellermåsle har jeg netop.

Per v.

Fra : 2v 2kr

Dato : 17-12-04 23:34

> [...]
> og påstod, at samtlige kristne tog alt det vrøvl, der står dér
> bogstaveligt og levede efter det til punkt og prikke, ville jeg sige, de

det samme om biblen - det er også en gang codyl-vrøvl

Fra : Bj@rne

Dato : 17-12-04 18:53

Henrik B. wrote:
> "Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

> Og det véd du at der ikke står noget om i f.eks. Koranen - som du
> selvfølgelig har læst?

> Du er latterlig at høre på.

Ikke et særligt overbevisende argument. Argumenter for hvad du siger i
stedet for det der.

Fra : Jens Bruun

Dato : 17-12-04 18:15

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> Nogle individer mener, at det er i orden at slå "vantro" ihjel,
> hvilket ikke betyder deres religion mener det er i orden at slå
> "vantro" ihjel.

Du ved åbenlyst _intet_ om islam og koranen. Læs den og vend tilbage, så du
ikke længere behøver at udstille din totale uvidenhed.

> Du skriver: "Når f.eks. muslimer skal slå vantro ihjel" - jamen,
> surprise!... Det SKAL de heller ikke... du er på afveje, min ven.

Nej, DU ER PÅ AFVEJE. Læs koranen, inden du udtaler dig om noget, du INTET
aner om.

> Prøv at forholde dig til virkeligheden og ikke til det dine
> kammesjukker fyrer af over en fyraftensbajer.

Sniffet for meget lim selv?

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 17-12-04 21:29

Hej,

> Du ved åbenlyst _intet_ om islam og koranen. Læs den og vend tilbage, så
du
> ikke længere behøver at udstille din totale uvidenhed.

Kunne du henvise til hvor i Koranen det står, så jeg ikke behøver læse det
hele?

Jeg har læst udvalgte dele, også vedr. "hellig krig" og jeg har ikke fundet
frem til en tekst der dikterer, at muslimer skal slå vantro ihjel.

mange hilsner

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-04 10:16

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> wrote in message

> Kunne du henvise til hvor i Koranen det står, så jeg ikke behøver
> læse det hele?

Sura 9: Al -Tawba (Boden)
9.5 (Sværdverset) O, når de forbudte (hellige) måneder er forbi, så dræb de
vantro, hvor I end træffer dem, og grib dem, og belejr dem, og lur dem op i
ethvert baghold. Men omvender de sig og beder (den muslimske) bøn og betaler
krigsskat, så giv dem vejen fri. Sandelig, Allah er den tilgivende, den
barmhjertige.

--
-Jens B.

Fra : Paul

Dato : 18-12-04 11:32

http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.svaerd.htm

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-04 13:40

> http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.svaerd.htm

Hvad er formålet med ovenstående link? Nusle Nuslesen udbeder sig et citat
fra koranen, og jeg fremkommer med det. Hvorfor denne voldsomme trang til at
efterrationalisere? Du er jo ikke muslim, går jeg ud fra?

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 14:08

> [...]
> fra koranen, og jeg fremkommer med det. Hvorfor denne voldsomme trang til
> at efterrationalisere? Du er jo ikke muslim, går jeg ud fra?

Måske blot et forsøg på at forsyne dig med en lidt bredere baggrundsviden,
som du tydeligt manglede?

Hvad angår ordrer om at slå hedninge ihjel, kastrere dem o.lign. findes der
masser i GT, som revet ud af sammenhængen kunne bruges som "bevis" på
kristnes voldelighed.

Per V.

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-04 17:37

> Hvad angår ordrer om at slå hedninge ihjel, kastrere dem o.lign.
> findes der masser i GT, som revet ud af sammenhængen kunne bruges som
> "bevis" på kristnes voldelighed.

Hvorfor bliver du ved med at snakke om GT, NT, kristendom og hvad-ved-jeg?
Det er _ikke_ til debat i denne tråd. Desuden er jeg hverken jøde kristen,
så jeg har svært ved at se, hvad du ønsker at opnå andet end at dreje fokus
fra de åbenbart ubehagelige fakta.

Forhold dig nu, for én gangs skyld, til dét, vi diskuterer, i stedet for at
forsøge at mudre diskussionen til med dine utallige sidespring.

--
-Jens B.

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 18-12-04 18:15

Jens Bruun wrote:

> Forhold dig nu, for én gangs skyld, til dét, vi diskuterer, i stedet for at
> forsøge at mudre diskussionen til med dine utallige sidespring.

Ja, mon Pers kone ved, at Per er løs på tråden?

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 18:18

> Forhold dig nu, for én gangs skyld, til dét, vi diskuterer, i stedet for
> at forsøge at mudre diskussionen til med dine utallige sidespring.

Vi diskuterer din tåbelige generalisering ved at finde et løsrevet sted i
koranen og så påstå, at det går "alle muslimer" 100% ind for at efterleve.

Er du klar over, at kun ca 3% af muslimerne i Danmark går regelmæssigt i
moskeen? Det er sådan cirka 1% mere end der går danske kristne i kirke.
Resten af muslimerne har lige så varierende forhold til troen, som danske
kristne har til deres tro fra de helt verdslige til de meget fromme (af
adskillige forskellige trosretninger: shia, sunni, alawi, sågar sikher). Men
du vil med djævelens vold og magt gøre nogle få fanatikere repræsentative og
tage alle muslimer under et. Derfor er det relevant at sammenligne med de få
bibelfundamentalister.

Har du nu fattet det, eller er det for abstrakt for dig?

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 18-12-04 21:10

> Forhold dig nu, for én gangs skyld, til dét, vi diskuterer, i stedet for
> at forsøge at mudre diskussionen til med dine utallige sidespring.
>
> --
> -Jens B.

apropos sidespring - det var da sjovere at tale om end at kastrere - øhhhh
var det grise eller hedninge

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-04 13:47

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> wrote in message

> http://www.islamstudie.dk/koranen_dansk.svaerd.htm

Skrevet af Aminah Tønnsen - en dansk, små- eller helskør kvinde, der
pludselig en morgen vågner op og føler, hun er muslim efter 13 års ægteskab
med en marokkaner. Virkelig en kapacitet på området, når muslimers
"fortolkningsret" til koranen skal debatteres - not!

--
-Jens B.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 19-12-04 01:29

> [...]

betaler
> krigsskat, så giv dem vejen fri. Sandelig, Allah er den tilgivende, den

Kunne du give mig linket til hvorfra du har denne oversættelse?

Jeg har f.eks. kigget på:
http://www.quranweb.com/

Hvorvidt de oversatte dele af koranen er korrekte skal jeg ikke kunne udtale
mig om.

Men jeg finder bl.a.:

"An acquittal from God and His Messenger unto those of the idolaters with
whom you made covenant: (1)"

"but those of the idolaters with whom you made covenant, then they did not
fail you at all, and did not support any against you, fulfil their covenant
with them till their term; surely God loves the godfearing.(4)"

"Will you not fight a people who broke their oaths and purposed to expel the
Messenger, and it is they who made the beginning against you first time? Are
you afraid of them? But God has a greater right to be afraid of, if you are
Believers.(13)"

Så det betyder ikke nødvendigvis at alle vantro skal slås ihjel - det kunne
også betyde, at det:
1. Kun er de som dyrker afguder.
2. Kun er de som dyrker afguder og samtidig indgår en pagt med muslimer.
3. Kun er de som dyrker afguder, samtidig indgår en pagt med muslimer og
ikke holder denne pagt i hævd.

Jeg finder også:

Al-Kafirun (109) om "Unbelievers", linje 1-6 (eller hvordan det skal
forstås).

og

TA HA (20) om skabelsesberetningen (går jeg ud fra), linje 120-135.

Og jeg forstår det sådan, at der er trosfrihed ("To you your religion, and
to me my religion.(6)", linje 6, Al-Kafirun (109)), og at en evt. tildeling
af straf for at være "ikke-troende" hører Gud til ("And if We had destroyed
them with a punishment aforetime, they would have said, `our Lord, why hast
Thou not sent us a Messenger so that we might have followed Thy signs before
we were humiliated and disgraced?'(134) Say, `everyone is waiting, so wait;
and you shall soon know as to who are the people of the even path, and who
is guided.'(135)", linje 134-135, TA HA (20))

mange hilsner

FUT: dk.snak.snik, da dette ikke har med samliv og seksualitet at gøre
længere

Fra : Timo Jensen

Dato : 22-12-04 11:19

> [...]
> krigsskat, så giv dem vejen fri. Sandelig, Allah er den tilgivende, den
Heldigvis er det sådan at Kristne og Jøder ikke er vantro. De Vantro på
Muhammeds tid var primært sorte afrikanere o.lign. folkeslag.
Problemet med udtrykket "Vantro" er de muslimer der ikke kan læse selv.

PS: Vidste i at Muhammed var ansat af sin kone til at styre en del af hendes
firma. Husker ikke navnet, men fik det fortalt på en rejse til Egypten. Gad vide
om hun gik med tørklæde

--
Timo Jensen. Aloe-Shop Danmark http://www.drikkegel.dk
Aloe Vera debat for alle http://62.243.201.230/forum

Fra : Paul

Dato : 18-12-04 11:42

> [...]
> du ikke længere behøver at udstille din totale uvidenhed.

> Nej, DU ER PÅ AFVEJE. Læs koranen, inden du udtaler dig om noget, du INTET

Har måske flettet for mange julehjerter og fik noget af det der hvide
skolelim på fingrene.

Er din julegløgg blevet for besk Jens?
Synes dine svar her op til Jul mere og mere tyder på ensomhedskuller.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : 2v 2kr

Dato : 18-12-04 16:54

> [...]
> skolelim på fingrene.
>
> Er din julegløgg blevet for besk Jens?
> Synes dine svar her op til Jul mere og mere tyder på ensomhedskuller.

og så var det liiiiige jeg tænkte at: hvorfor barberer noges sig på
geitialerne - er det religiøst eller kulturelt

Fra : Timo Jensen

Dato : 22-12-04 11:15

> [...]
> surprise!... Det SKAL de heller ikke... du er på afveje, min ven.
> Prøv at forholde dig til virkeligheden og ikke til det dine kammesjukker

Faktisk står der endda:

*******
2:62 Those who believe (in the Qur'an), and those who follow the Jewish
(scriptures), and the Christians and the Sabians,- any who believe in Allah and
the Last Day, and work righteousness, shall have their reward with their Lord;
on them shall be no fear, nor shall they grieve.
*******
Ovesntående fra
http://www.islamicity.com/QuranSearch/

Jeg søgte på christan og option "+ English Yususf Ali". Søg selv på ord, f.eks.
adultery og andre "spændende" ord der kan være relevante for denne gruppe.

Og her skal man nok huske at "Allah" betyder "Gud", og ikke som nogen tror, en
bestemt gud.
Der er desværre bare mange muslimer der ikke kender Koranen, de kender kun
mullahernes taler og fredagsbønner.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 11:20

"Timo Jensen" <procella@post(et).tele.dk> wrote in message

> [...]
> believe in Allah and the Last Day, and work righteousness, shall have
> their reward with their Lord; on them shall be no fear, nor shall

Det kalder jeg quote-fucking, der vil noget. Hvad med resten af jordens
befolkning, der ikke hhv. muslimer, jøder eller kristne? Gider du venligst
citere fra koranen, hvad der skal ske med dem? Og når du nu er i gang med at
finde citater fra koranen, så imødeser jeg et citat, der fortæller lidt om,
hvad der skal ske med frafaldne muslimer.

> Der er desværre bare mange muslimer der ikke kender Koranen, de
> kender kun mullahernes taler og fredagsbønner.

Du kender den vist heller ikke så godt.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 12:53

> [...]
> at finde citater fra koranen, så imødeser jeg et citat, der fortæller lidt
> om, hvad der skal ske med frafaldne muslimer.

Jeg spørger igen: Gør du? Og har du noget som helst belæg for din påstand
om, at ALLE muslimer - i modsætning til jøder eller kristne - tager ALT i
koranen bogstaveligt?

Per V.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 13:06

> Jeg spørger igen: Gør du?

Ja, og det har jeg vist påpeget mange gange for dig.

> Og har du noget som helst belæg for din
> påstand om, at ALLE muslimer - i modsætning til jøder eller kristne -
> tager ALT i koranen bogstaveligt?

Det har jeg vist ikke påstået nogen steder, har jeg? Jeg vil derimod påstå,
at du udviser disrespekt for Islam og muslimer, når du således frakender dem
retten til at tage koranen bogstavelig, som enhver rettroende muslim er
forpligtet til. Der efterlades ikke mulighed for fortolkning. Ikke engang
oversættelse fra arabisk er tilladt, når rettroende muslimer skal udøve
deres religion via koranstudier og bøn. Dit kendskab til Islam er rystende
ringe, dine mange meninger om emnet taget i betragtning.

Kunne du ikke, bare for en gangs skyld, sætte dig lidt ind i emnet, inden du
udtaler dig vidt og bredt om det?

--
-Jens B.

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 18:09

Per Vadmand og Jens Bruun:

ka i bare godt li hinanden - er det bare det?

Fra : Timo Jensen

Dato : 22-12-04 20:10

> [...]
> finde citater fra koranen, så imødeser jeg et citat, der fortæller lidt om,
> hvad der skal ske med frafaldne muslimer.
Hvad med at du selv søger lidt i den?
Der er mange rystende ting, men der er ingen grund til at sprede løse rygter,
når det blot kan slås op.
Det gamle testamente er heller ikke på alle punkter godnatlæsning for de små.
Forskellen ligger vel mest i hvordan man efterlever det skreven (altså kultur,
ikke religion).

Kære Jens.
Jeg håber du er mere tolerant i dit parforhold, end i religionsspørgsmål.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-12-04 20:21

> Det gamle testamente er heller ikke på alle punkter godnatlæsning for
> de små.

Hvorfor skal GT nu igen blandes ind i en debat om Islam og muslimer?

> Forskellen ligger vel mest i hvordan man efterlever det
> skreven (altså kultur, ikke religion).

Islam er - til forskel for f.eks. NT - en komplet brugsvejledning på,
hvordan et samfund skal strikkes sammen. Denne brugsvejledning må _ikke_
fraviges, hvis man er rettroende muslim. Længere er den ikke.

> Jeg håber du er mere tolerant i dit parforhold, end i
> religionsspørgsmål.

Det skal jeg ikke kunne sige, men min tolerance overfor Islam og muslimsk
"kultur" er ikke-eksisterende.

--
-Jens B.

Fra : Paul

Dato : 22-12-04 20:56

Jens Bruun wrote:

> Det skal jeg ikke kunne sige, men min tolerance overfor Islam og muslimsk
> "kultur" er ikke-eksisterende.

Så kan det ikke skrives bedre.

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Benny Bomstærk

Dato : 22-12-04 23:15

> Så kan det ikke skrives bedre.

> [...]

shame on you

Fra : Paul

Dato : 23-12-04 00:28

Benny Bomstærk wrote:

> [...]
<snip>

> shame on you

For hvad?

Jens Bruun skriver: "Det skal jeg ikke kunne sige, men min tolerance
overfor Islam og muslimsk "kultur" er ikke-eksisterende."

Hvis det ikke er selverkendelse, så ved jeg ikke hvad det er.

Hvis du "Benny Bomstærk" hentyder til at jeg bifalder Jens's personlige
kommentar, så har du ikke læst særlig mange af mine indlæg - shame on you!

--
M.v.h.

Paul

~~~~~

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-12-04 23:54

> Det skal jeg ikke kunne sige, men min tolerance overfor Islam og muslimsk
> "kultur" er ikke-eksisterende.

Ja, og det viser din bundløse uvidenhed om begge dele. Og igen:
sammenligningen med GT er relevant: Hvis folk udtrykte en lige så fladpandet
holdning over for indholdet af disse, ville du sige, de var idioter.

Og der ER "kristne", der er lige så skøre i bolden som de mest
fundamentalistiske muslimer. Men i begge religioner udgør de et absolut
mindretal. Uanset hvor mange gange du påstår det modsatte.

Per v.

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-12-04 14:37

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message news:41c18028$0$257

> Det er et definitionsspørgsmål. Når f.eks. muslimer skal slå vantro
> ihjel - uanset metode, så kan det f.eks. også være på ovenstående måde.

Hvem siger, at de skal det?

Per V.

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:53

> Alt under 1 Bar er en sugemotor!

det er min kone når hun er bar - sommetider

Fra : Bj@rne

Dato : 17-12-04 18:51

Henrik B. wrote:
> "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det havde det nu vist alligevel nok.

Nix....Det var bare et dække eller noget Bush har fået verden til at tro på.
Manden (BUSH) fører jo forresten selv religionskrig i irak for tiden

Fra : Henrik B.

Dato : 18-12-04 01:31

"Bj@rne" <Refsing@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nix....Det var bare et dække eller noget Bush har fået verden til at tro
> på.
> Manden (BUSH) fører jo forresten selv religionskrig i irak for tiden

Det tror jeg ikke at du skal regne med. Manden fører en kombineret: Jeg skal
gøre et regnskab op for min far/oliekrig i Irak. Desværre vandt den
hjernedøde person igen det amerikanske præsidentvalg - godt nok med snyd -
men det er blevet anerkendt. Eneste trøst er, at manden er væk om knap 4 år.

M.v.h.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-12-04 10:09

"Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote in message
news:41c37aec$0$33689Desværre vandt den
> hjernedøde person igen det amerikanske præsidentvalg - godt nok med snyd -
> men det er blevet anerkendt. Eneste trøst er, at manden er væk om knap 4
> år.

Descværre var det IKKE med snyd denne gang - medmindre man regner hele hans
løgnekampagne om sin irakpolitik for snyd. Manden fik faktisk (knebent)
flertal blandt vælgerne (hvilket vil sige at ca 25% af amerikanerne er
uvidende (jeg skreverbevidst ikke dumme, men uvidende - delvis takket være
Rupert Murdoch) nok til at stemme på ham.

Per v.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-12-04 10:16

> [...]
> amerikanerne er uvidende (jeg skreverbevidst ikke dumme, men uvidende -
> delvis takket være Rupert Murdoch) nok til at stemme på ham.

Esktra Bladet har bevist, hvor nemt det er at snyde - endda uden det kan
opdages. Og en i Bush' kampagne har indrømmet at han havde fået til opgave
at "lege" med stemmetallene.

M.v.h.

Fra : Bj@rne

Dato : 18-12-04 12:08

Henrik B. wrote:
> [...]
> opdages. Og en i Bush' kampagne har indrømmet at han havde fået til opgave

Ja jeg venter med spænding på om kerry får noget ud af sagen om
stemmerne i ohio

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 16-12-04 05:34

Per Vadmand wrote:

> Og havde ikke en skid med religion at gøre.

Måske ikke, men det troede de nok selv, at det havde!

Fra : Per Vadmand

Dato : 16-12-04 10:39

"Thomas K. Jeppesen" <invalid@sick.house> wrote in message

> Måske ikke, men det troede de nok selv, at det havde!

Tja - Søren Krarup og Moses Hansen tror jo også selv, de er Kristne, selv om
Jesus ville brække sig over dem - ligesom Muhammed ville over Osama - så du
har sikkert ret.

Per V.

Fra : Bj@rne

Dato : 17-12-04 18:55

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Måske ikke, men det troede de nok selv, at det havde!
DET er en helt anden snak SS

Fra : 2v 2kr

Dato : 16-12-04 20:53

> Og havde ikke en skid med religion at gøre.
>
> Per V.

så sex da?

Fra : C.S.G.

Dato : 16-12-04 18:06

> [...]

>Muslimske kvinder (og en del mænd) fjerner kønsbehåringen helt, eller
>klipper den meget kraftigt ned. Er det noget religiøst eller

Her er lidt om det.

Teksten er taget fra islam.dk:

Dette er en stor fejl og slet ikke i tråd med islam, for som Allâhs
sendebud (fvmh) blev spurgt, hvilken kvinde er den bedste?: "Den som
glæder manden når han ser på hende, og som adlyder ham når han
pålægger hende noget, og som ikke gør noget med sig selv eller sin
ejendom, som han ikke bryder sig om." Dette er overleveret af
an-Nasâ;iyy fra Abû Hurayrah.

Og dette blev også praktiseret af kvinderne i al-Madînah som vi kan se
af en overlevering fra Djâbir. Han sagde, at Allâhs sendebud (fvmh) en
gang, de nærmede sig byen efter en rejse, sagde til ham: "Tag det
roligt, så din hustru får tid til at barbere sine kønsdele og ordne
sit hår." Dette er overleveret af al-Bukhâriyy og Muslim.
Her mener jeg også, at det er på sin plads at nævne, at hvis manden
føler sig særligt tiltrukket af en eller anden bestemt form for nattøj
- om det nu er gennemsigtig nylon, blød silke eller mere avancerede
ting som lak og latex - så er der bestemt ingen grund til, at kvinden
fordi hun er muslim, ikke skulle klæde sig i det.