Overvejer køb af "ASUS V 9999LE/TD" - nog~
Fra : David Wittrock Rathj~

Dato : 15-12-04 03:59

Hjælp til valg af grafikkort.

Hej Gruppe.

Jeg skal ha' nyt grafik kort - og jeg syntes godt nok, det er svært at blive
klog på.

Jeg har set mig lidt varm på et "ASUS V 9999LE/TD" til kr.: 1996,-

(Er der nogen der ved, hvad forskellen er på dette kort og "ASUS V 9999/TD"
(kr. 2070,-)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=98587 )

Da pengene er små, vil jeg helst finde et billigere kort til omkring 1500,-
(et brugt kort, har ingen interesse)
Men er det samtidig ensbetydende et STORT skridt ned af bakke
ydelsesmæssigt?

Det som kortet skal bruges til, er primært almindeligt hjemmecomputerbrug og
spil som f.eks. Half Life 2 og Farcry.

En væsentlig egenskab er, at det skal være lydsvagt.
Jeg har sørget for, at min computer i øvrigt er meget stille og vil nødig
have det ødelagt af et støjende kort. Evt. kan jeg sagtens leve med at det
larmer i en periode, mens jeg tester om det er stabilt, og så derefter
skifter til low-noise/passiv køling (tænker at garantien nok ryger ved
indgrebet) - Kortet skal bare kunne monteres med en sådan køler.

Min computer er som følgende:

Processor: P4 2,6 FSB 800 MHz
Bundkort: ASUS P4P800 Deluxe med Intel 865PE chipset og 8xAGP port

Ram: 512 mb DDR

Håber i kan hjælpe / guide mig til et fornuftigt valg.

Med venlig hilsen

David Wittrock Rathje