Vask
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-12-04 23:15

Jeg har set at min nye bil er lidt fedtet, og meget modtagelig for snavs.
Hvilken vask skal den have? Jeg er ikke vant til vaskehaller, men måske jeg
hellere skal gøre det selv? Gode råd modtages.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-04 23:26

> [...]
> jeg
> hellere skal gøre det selv? Gode råd modtages.

Giv den bare en alm. vask med undervogn, hjul og det de kalder "voks". Det
holder alligevel ikke ret længe før den er beskidt igen.
Nu HAR du vel fået bilen undervognsbehandlet?

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-12-04 23:44

> [...]
> holder alligevel ikke ret længe før den er beskidt igen.
> Nu HAR du vel fået bilen undervognsbehandlet?

Den er fabriksny, og skal kontrolleres hvert år hos Ford, for at de 12 års
garanti gælder. (og af mig). Jeg er ikke blevet anbefalet fra Ford at gøre
noget nu.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-04 23:54

> Den er fabriksny, og skal kontrolleres hvert år hos Ford, for at de 12 års
> garanti gælder. (og af mig). Jeg er ikke blevet anbefalet fra Ford at gøre
> noget nu.

Nu er Ford jo heller ikke førende inden for området rustbeskyttelse, det kan
jeg med alt tydelighed skrive store bogstaver om.
JEG ville ikke undlade suplerende rustbeskyttelse hvis bilen skulle være min
i mere end 5-6 år

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-04 00:50

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev >
> [...]
> jeg med alt tydelighed skrive store bogstaver om.
> JEG ville ikke undlade suplerende rustbeskyttelse hvis bilen skulle være

Det supplerende kommer også så snart det ser ud til at trænge. Og som sagt
er det også et krav fra Fords side, da de vil se den hvert år. Hvis jeg kun
skal have bilen i 12 år, bliver det op til Ford at sørge for det, men jeg
regner da med at skulle have den meget længere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 02:30

> Det supplerende kommer også så snart det ser ud til at trænge.

Når først den ser ud til at trænge, er det for sent!

> Og som sagt
> er det også et krav fra Fords side, da de vil se den hvert år.

Ja go'mor'n do'...

> Hvis jeg kun
> skal have bilen i 12 år, bliver det op til Ford at sørge for det, men jeg
> regner da med at skulle have den meget længere.

Det er naivt at tro at den garanti er nogen som helst værd. Din bil vil
kunne ruste afsted, uden at Ford har tænkt sig at gøre en snus ved dét. De
12 år er kun en garanti mod gennemtæring.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 16:52

> [...]
> skal have bilen i 12 år, bliver det op til Ford at sørge for det, men jeg
> regner da med at skulle have den meget længere.

På min mondeo var der 6 års rustgaranti. Ford fik ret i den garanterede
rust, allerede efter 3 år.
Måtte omlakere bagklappen

--
Tom

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 08:53

On Tue, 14 Dec 2004 23:26:01 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>holder alligevel ikke ret længe før den er beskidt igen.
>Nu HAR du vel fået bilen undervognsbehandlet?

Undervognsbehandling kan ikke betale sig hvis du vil sælge indenfor
5-6 år. Du får ikke pengene hjem igen...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-04 09:14

On Wed, 15 Dec 2004 08:52:30 +0100, Henning wrote:

> Undervognsbehandling kan ikke betale sig hvis du vil sælge indenfor 5-6
> år. Du får ikke pengene hjem igen...

Betale sig hvordan? Det kan i allerhøjeste grad betale sig i form af
glæden ved at have vedligeholdt sin nye bil.

Alle pengene værd IMHO!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 12:00

On Wed, 15 Dec 2004 09:13:44 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote:

>Betale sig hvordan? Det kan i allerhøjeste grad betale sig i form af
>glæden ved at have vedligeholdt sin nye bil.
>
>Alle pengene værd IMHO!

Tja, men ikke desto mindre det jeg fik at vide fra bilforhandleren de
gange jeg har købt ny bil. Jeg troede også det var et nødvendigt onde
at få den tjærebehandlet...

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-04 12:28

Henning wrote:
> Tja, men ikke desto mindre det jeg fik at vide fra bilforhandleren de
> gange jeg har købt ny bil. Jeg troede også det var et nødvendigt onde
> at få den tjærebehandlet...

Et eller andet skal de jo sige for at holde bilsalget i gang.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 13:15

> Et eller andet skal de jo sige for at holde bilsalget i gang.

Ja, for Henning tænker: "Hmmmm, så har jeg råd til bilen, når den ikke
koster yderligere en undervognsbehandling".

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : John Sahl

Dato : 15-12-04 13:32

Henrik B. wrote:
> Ja, for Henning tænker: "Hmmmm, så har jeg råd til bilen, når den ikke
> koster yderligere en undervognsbehandling".

Jeg tænkte mere langsigtet at hvis den ruster op skal
den jo erstattes med noget andet senere. Langsigtet
mersalg til hele branchen

Fra : Henning

Dato : 15-12-04 13:42

On Wed, 15 Dec 2004 13:15:13 +0100, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>"John Sahl" <spamtrap7@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, for Henning tænker: "Hmmmm, så har jeg råd til bilen, når den ikke
>koster yderligere en undervognsbehandling".

Næ, absolut ikke, men hvorfor bruge 2.000,- på noget som ikke er
nødvendigt, den tid jeg har bilen?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 14:57

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Næ, absolut ikke, men hvorfor bruge 2.000,- på noget som ikke er
> nødvendigt, den tid jeg har bilen?

Statisikkerne siger noget andet end "din" bilsælger.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 14:58

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Næ, absolut ikke, men hvorfor bruge 2.000,- på noget som ikke er
> nødvendigt, den tid jeg har bilen?

Mange sælgere er også bange for at sige at det er nødvendigt med
efterbehandling - for så er det jo pludselig et dårligt produkt man sælger.
Og det kan hurtigt udløse en masse ekstra forklaringer. Så er det nemmere at
sige at det ikke er nødvendigt.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-04 22:40

On Wed, 15 Dec 2004 13:41:37 +0100, Henning wrote:

> Næ, absolut ikke, men hvorfor bruge 2.000,- på noget som ikke er
> nødvendigt, den tid jeg har bilen?

Det virker lidt egoistisk med tanke for os som skal købe din brugte bil..?

Eller den anden vej rundt.. du køber en brugt bil af en med samme
holdning som dig...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-12-04 13:03

On Wed, 15 Dec 2004 12:00:01 +0100, Henning wrote:

> Tja, men ikke desto mindre det jeg fik at vide fra bilforhandleren de
> gange jeg har købt ny bil.

Alle de gange jeg har købt bil har jeg også fået af vide at den var
passet og plejet og kørt af en ældre herre/dame.

Man skal sq ikke altid tro på hvad de kære bilforhandlere siger og SLET
ikke en sælger som måske ikke engang er mekaniker.

> Jeg troede også det var et nødvendigt onde
> at få den tjærebehandlet...

Det er det.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-04 09:34

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote in message

> Alle de gange jeg har købt bil har jeg også fået af vide at den var
> passet og plejet og kørt af en ældre herre/dame.

En ejer kan være mange ting:

Direktøren som har kørt +50.000 km motorvej mellem Århus og København og ASO
Firmabilen som er brugt af alle lærlinge og andre ansatte til alt mellem at
hente morgenbrød, post og lign. ASO, men kørt meget råddent.
Familiefaren som kører pænt og måske ASO
etc.

--
mvh/rg. Christian
I would have to ask the questioner. I haven't had a chance to ask

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-04 11:34

On Thu, 16 Dec 2004 09:34:12 +0100, Christian B. Andresen wrote:

> En ejer kan være mange ting:

Ja da.

> [...]
> mellem at hente morgenbrød, post og lign. ASO, men kørt meget råddent.
> Familiefaren som kører pænt og måske ASO etc.

Nemlig ja.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-04 12:03

> Ja da.

> Nemlig ja.

Og de firmabiler som typisk er brugt af alle lærlinge og andre ansatte til
alt mellem at hente morgenbrød, post og lign. har typisk et lavt km-tal og
lokker dermed ved først øjekast.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-04 12:29

On Thu, 16 Dec 2004 12:02:38 +0100, Christian B. Andresen wrote:

> Og de firmabiler som typisk er brugt af alle lærlinge og andre ansatte
> til alt mellem at hente morgenbrød, post og lign. har typisk et lavt
> km-tal og lokker dermed ved først øjekast.

Jep og det er ikke en bil jeg kunne tænke mig

Dem som køber en brugt firmabil må have et godt sovehjerte..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-12-04 12:36

> Jep og det er ikke en bil jeg kunne tænke mig
>
> Dem som køber en brugt firmabil må have et godt sovehjerte..

Ikke hvis det er den samme ansatte som har haft den hele tiden.
Sådan har det være med vores 2 forgående og den nuværende.

--
mvh/rg. Christian
Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-04 13:06

On Thu, 16 Dec 2004 12:35:44 +0100, Christian B. Andresen wrote:

> Ikke hvis det er den samme ansatte som har haft den hele tiden.

Jo også der. Kald det bare en fordom men de plejer at blive svinekørt.

Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 17:44

> "Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> wrote in message

> Ikke hvis det er den samme ansatte som har haft den hele tiden.
> Sådan har det være med vores 2 forgående og den nuværende.

....også med min mondeo 97' som nu har gået 287.000 Km

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-04 08:33

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> ...også med min mondeo 97' som nu har gået 287.000 Km

Med dig bag rattet ?

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 10:05

> Med dig bag rattet ?

Den havde kørt 160.000 Km de første 3 år med en sælger bag rattet, resten
har jeg kørt

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-12-04 10:08

> Den havde kørt 160.000 Km de første 3 år med en sælger bag rattet, resten
> har jeg kørt

Det samme som vores gamle Xsara og den nuværende 306'er.
Den gamle 605'er havde været min fars, så jeg havde tilmed selv kørt nogle
af kilometrene inden vi købte den .-)

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 16-12-04 22:33

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev :

>Dem som køber en brugt firmabil må have et godt sovehjerte..

Det kommer sgisme da an på flere ting - min Scorpio, havde en fortid
som direktionsbil i et grafisk firma , og var hverken svinekørt, eller
misholdt på nogen måde

Men snakke rvi en gulpladedåse, er det nok en ganske anden sag
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-12-04 01:40

On Thu, 16 Dec 2004 22:32:33 +0100, jan wrote:

> Det kommer sgisme da an på flere ting - min Scorpio, havde en fortid som
> direktionsbil i et grafisk firma , og var hverken svinekørt, eller
> misholdt på nogen måde

Direktionsvogn er heller ikke hvad jeg vil kalde for en firmavogn - den er
kørt af direktøren selv og han har selv betalt den

Derimod manden "nede i rækken" har ikke selv betalt hans firmaøse og de
dage han er sent på den tænker han nok ikke så meget over at motoren er
kold og kantstene ja dem forcerer man da bare

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-04 21:27

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.15.08.13.44.707039@for.contactinfo...

> Betale sig hvordan? Det kan i allerhøjeste grad betale sig i form af
> glæden ved at have vedligeholdt sin nye bil.
>
> Alle pengene værd IMHO!

Men hvad er det så lige der er gjort fra fabrikkens side, er det ikke en god
og grundig behandling incl. hulmursisolering? Det skal der vel ikke
sprøjtes ovenpå her og nu?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mogens

Dato : 15-12-04 21:54

> Men hvad er det så lige der er gjort fra fabrikkens side, er det ikke en
god
> og grundig behandling incl. hulmursisolering?

Næh - vore Ford-biler ruster bravt (1 år gamle)

> Det skal der vel ikke sprøjtes ovenpå her og nu?

Beholde bilen i "mange år" = sprøjte
Sælge indenfor 4-5 år = la' vær' å sprøjte

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 16:54

> Undervognsbehandling kan ikke betale sig hvis du vil sælge indenfor
> 5-6 år. Du får ikke pengene hjem igen...

æhhh var det ikke også det jeg skrev?

--
Tom

Fra : GiWeo

Dato : 15-12-04 16:22

Hejsa

>Giv den bare en alm. vask med undervogn, hjul og det de kalder "voks". Det
>holder alligevel ikke ret længe før den er beskidt igen.
>Nu HAR du vel fået bilen undervognsbehandlet?

Det hænger ikke rigtig sammen det du skriver der - en
undervognsbehandlet bil må IKKE få undervognsvask - du skyller jo
behandlingen af igen !!!!
--

Lars Engelhardt
webmaster@linkssiden.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 16:57

"GiWeo" <giweoFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa

> Det hænger ikke rigtig sammen det du skriver der - en
> undervognsbehandlet bil må IKKE få undervognsvask - du skyller jo
> behandlingen af igen !!!!

Sikke da noget vrøvl. Hvis man aldrig vasker undervognen så kommer der til
sidst så meget skidt i klumper at selv ikke en suplerende beskyttelse kan
holde rusten væk. Desuden bliver udervognen jævnligt udsat for "skyl" når
man kører i regnvejr

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 23:54

> [...]
>
> Det hænger ikke rigtig sammen det du skriver der - en
> undervognsbehandlet bil må IKKE få undervognsvask - du skyller jo

Vrøvl!

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-12-04 00:31

On Wed, 15 Dec 2004 16:22:01 +0100, GiWeo wrote:

> Det hænger ikke rigtig sammen det du skriver der - en undervognsbehandlet
> bil må IKKE få undervognsvask - du skyller jo behandlingen af igen !!!!

Jeg ved ikke hvor du får undervognsbehandlet men hvis produktet de bruger
der er lige til at skylle af så vil jeg gerne vide hvor det er bare så
jeg IKKE kører derhen...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-12-04 23:46

> [...]
> jeg
> hellere skal gøre det selv? Gode råd modtages.

Meld dig ind i Metax vaskeklub, suppler med SMS vaskeklubben.
Så har du alletiders billig vask på Metax tanken, bruger selv Storegade

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-04 00:54

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Meld dig ind i Metax vaskeklub, suppler med SMS vaskeklubben.
> Så har du alletiders billig vask på Metax tanken, bruger selv Storegade

Jeg er blevet anvist en hal ude ved Håndværkervej, ved ikke om det er Metax.
Der kan man vaske for 25 kr., den bliver vist svær at slå? Men ellers tak.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Anders Christensen

Dato : 15-12-04 01:18

Preben Riis Sørensen wrote:
> [...]
> Der kan man vaske for 25 kr., den bliver vist svær at slå? Men ellers tak.

Mon ikke det så er en metax, jeg mindes de kører med en 25 kroners vask

Fra : Lars Frandsen

Dato : 15-12-04 05:57

> [...]
> Metax.
> Der kan man vaske for 25 kr., den bliver vist svær at slå? Men ellers tak.

Der ligger en Metax på Ådalsparken, diagonalt over krydset ved Peugeot.
Der er da i nærheden af Håndværkervej.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-12-04 11:28

> Jeg er blevet anvist en hal ude ved Håndværkervej, ved ikke om det er
> Metax.
> Der kan man vaske for 25 kr., den bliver vist svær at slå? Men ellers tak.

Den kan da sagtens slås med SMSklubben.
og så er det jo ikke altid at du vil have den korteste vask.
Derfor er vaskeklubben stadig en god ide.
Både vaskeklubben og smsklubben er gratis, derfor får du kun fordele, uden
at det koster en rød reje

Husk hvis du vælger sms, at den kun gælder for den station du vælger.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 13:16

> Husk hvis du vælger sms, at den kun gælder for den station du vælger.

Koster det noget at modtage de sms'er?

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-12-04 14:24

> Koster det noget at modtage de sms'er?

Nope!
Som sagt, kun fordele, IMO.
Læs: Du kan kun komme til, at betale mindre for vasken.

Følgende fra min mob:
7/12 Formel + vask, pris 55,- spar 40,- kl. 16.00-21.30
30/11 Guldvask, pris 30,- spar 15,- kl. 17.00-21.30
19/11 Formel + vask, pris 55,- spar 40,- kl. 16.00-21.30
12/11 Guldvask, pris 30,- spar 15,- kl. 17.00-21.30
03/11 Formel + vask, pris 55,- spar 40,- kl. 17.00-21.30

Gider ikke gå længere tilbage.
Jeg arbejder btw. ikke ved Metax, hvis nogen skulle få mistanke derom

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 15-12-04 21:34

> [...]
> 12/11 Guldvask, pris 30,- spar 15,- kl. 17.00-21.30
> 03/11 Formel + vask, pris 55,- spar 40,- kl. 17.00-21.30

Hvad er 'formel og guld'?

Det er sikkert en Metax jeg er blevet anbefalet, og den ligger tæt på.

Vil gerne have nogen til at kommentere min påstand: Undervognsvask er godt
og uskadeligt for undervognsbehandlingen.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 21:53

> Vil gerne have nogen til at kommentere min påstand: Undervognsvask er godt
> og uskadeligt for undervognsbehandlingen.....

Jeg tror ikke det er skadeligt for undervognsbehandlingen, men jeg mener
også at det er ret unødvendigt.
Hvis du efter behov tager vandslangen og skyller hjulkasserne og det du lige
kan kommer til ude fra, så er du godt hjulpet.
En gang om året kunne du så lige tage at løsne inderskærmene og give en tur
med vandslangen bagved dem.

Regnvejret klarer resten for dig.

Jeg har aldrig min bil i vaskehal, og dermed aldrig undervognsskyl.
Nå jeg har haft bilen på lift har der ikke været synderligt meget smuds
nedenunder.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 15-12-04 23:55

> Vil gerne have nogen til at kommentere min påstand: Undervognsvask er godt
> og uskadeligt for undervognsbehandlingen.....

En evt. undervognsbehandling skal først have lov at danne en "overflade". Så
de første 4 - 6 mdr. er det ikke tilrådeligt at undervognsbehandle.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!