Nogle billeder blev blokeret for at . . . ~
Fra : Peter

Dato : 14-12-04 12:18

"Nogle billeder blev blokeret for at hjælpe med til at forhindre at
afsenderen kan identificere din computer."

Sætningen her dukker jævnligt op i mit browser-vindue.

Er det alvorligt, eller?

Hvordan skal man reagere på det?

På forhånd tak for hjælpen / Peter

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 14-12-04 22:30

"Peter" skrev:
> [...]
> afsenderen kan identificere din computer."
> Sætningen her dukker jævnligt op i mit browser-vindue.

Det er et ret almindeligt brugt trick blandt spammere at lade en html-mail
indeholde billeder, hvor der medsendes nogle ID-data som gør at de kan
registrere om mailen er blevet læst (modtaget), så de fortsat kan plage én
med mails.

Så hvis det er i spammails, lad være med at tillade dem.

Hvis det til gengæld kommer fra en afsender du stoler på, kan du roligt
højreklikke et af de blokerede billeder og tillade visning af billeder fra
personen. Sådan gør jeg f.eks. med nyhedsbreve jeg selv har tilmeldt mig.

MvH
AlleyKat

Fra : Anders Lund

Dato : 14-12-04 23:05

Peter wrote:
> "Nogle billeder blev blokeret for at hjælpe med til at forhindre at
> afsenderen kan identificere din computer."
>
> Sætningen her dukker jævnligt op i mit browser-vindue.

Måske har du slået visning af billeder fra 3. parts hjemmeside fra?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter

Dato : 15-12-04 11:20

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Måske har du slået visning af billeder fra 3. parts hjemmeside fra?

Ikke sådan "bevidst aktivt".
Er det en "sikkerhedsfeature" man bør beholde eller . .?
Iøvrigt, - hvor slår man det til/fra ?

Fra : Anders Lund

Dato : 17-12-04 17:27

Peter wrote:

> Er det en "sikkerhedsfeature" man bør beholde eller . .?

Jeg bruger det ikke.

> Iøvrigt, - hvor slår man det til/fra ?

I Firefox går man i Options -> Web Features og sætter hak i "Load Images
for the originating web site only".

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk