The muppet show?
Fra : Pierre-Karina

Dato : 14-12-04 21:49

er der kommet noget a la simpsons bare med the muppet shows?

Pierre

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-12-04 01:07

"Pierre-Karina" <pierre-karina@mail.dk> wrote in message
> er der kommet noget a la simpsons bare med the muppet shows?
>
> Pierre

Hvad mener du? Tegnefilm serier med muppets? Ja, der eksisterer en Fraggle
Rock tegnefilm-serie...

HC

Fra : Pierre-Karina

Dato : 15-12-04 07:42

> Hvad mener du? Tegnefilm serier med muppets? Ja, der eksisterer en Fraggle
> Rock tegnefilm-serie...
>
> HC

Nej, jeg mener serier/ afsnit med the muppets show, et armerikansk dukke
show fra 80`rne fra Jim Henson Production.

God Jul

Pierre

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-12-04 08:47

Pierre-Karina wrote:

> Nej, jeg mener serier/ afsnit med the muppets show, et armerikansk dukke
> show fra 80`rne fra Jim Henson Production.
>
> God Jul
>
> Pierre

Jeg tror godt folk ved hvad Muppet show er, men hvad er det du spørger
om? Om det er udgivet på DVD? Om det er blevet lavet om til tegenserie?
Har lidt svært ved at gennemskue hvad du spøger om.

-Rune Jensen

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-12-04 09:11

"Pierre-Karina" <pierre-karina@mail.dk> wrote in message
> er der kommet noget a la simpsons bare med the muppet shows?
>
> Pierre

Noget ala simpsons... Simpsons er en halv-times tegnefilmsserie om en
familie.

Nej, det er der vel egentlig ikke kommet noget med muppets, der ligner.

HC

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-12-04 09:34

Hans Christian Vang skrev:

> Noget ala simpsons... Simpsons er en halv-times tegnefilmsserie om en
> familie.
>
> Nej, det er der vel egentlig ikke kommet noget med muppets, der
> ligner.

Jo, det er der faktisk. "Dinosaurs" fra 1991 var i høj grad et rip-off
af Simpsons. Det ironiserer folkene bag Simpsons en del over på
kommentatorsporet til Simpsons sæson 4.

Ideen til "Dinosaurs" kom fra Jim Henson, og hans Creature Shop stod bag
kostumerne.

--
Mvh. Peter

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-12-04 09:51

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> wrote in message

> [...]
> kommentatorsporet til Simpsons sæson 4.
>
> Ideen til "Dinosaurs" kom fra Jim Henson, og hans Creature Shop stod bag

Nååh yes... Men det er jo ikke en tegnefilm

Den måtte de s'gu godt snart udsende på DVD. Den ville jeg give meget for at
se igen...

HC

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 15-12-04 10:18

Hans Christian Vang skrev:

> Nååh yes... Men det er jo ikke en tegnefilm

True. Til gengæld er den "noget a la simpsons", som der bliver spurgt om
i det kryptiske første indlæg.

> Den måtte de s'gu godt snart udsende på DVD. Den ville jeg give meget
> for at se igen...

Ja, jeg husker den også som meget sjov. Specielt allersidste afsnit,
hvor ...[SPOILER] ... samtlige personer dør! Dét stunt gad jeg godt se
Simpsons efterligne.

--
Mvh. Peter

Fra : Martin Helbo

Dato : 15-12-04 14:46

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg husker den også som meget sjov. Specielt allersidste afsnit,
> hvor ...[SPOILER] ... samtlige personer dør! Dét stunt gad jeg godt se
> Simpsons efterligne.

Det kan jo være de gør det i 2008 (er det ikke?) når de stopper serien.
Men ellers har der jo også været nogle 'Treehouse of horror' hvor der er
røget nogle hoveder.

--
Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 15-12-04 20:14

> Ja, jeg husker den også som meget sjov. Specielt allersidste afsnit,
> hvor ...[SPOILER] ... samtlige personer dør!

Ideen er brugt i mange engelske serier, bl.a. "The Young Ones", "Blackadder
Goes Forth" og "Bottom".
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 15-12-04 23:23

> Ideen er brugt i mange engelske serier, bl.a. "The Young Ones",
"Blackadder
> Goes Forth" og "Bottom".

??? Richie of Eddie fra Bottom bli'r da ikke slået ihjel i sidste afsnit?..
De har ovenikøbet fået deres egen biograf-film!

HC

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 16-12-04 17:48

"Hans Christian Vang" <admin@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> afsnit?..
> De har ovenikøbet fået deres egen biograf-film!

Ja, og desuden jeg ved ikke hvor mange "Bottom Live"-forestillinger, men det
rokker nu ikke ved at de begge bliver pløkket til flæskefars af et Swat-team
i det dér afsnit, hvor de har fået fat i et videobånd med Tony Blair i en
usædvanligt kompromitterende situation. Jeg har det et eller andet sted på
VHS, men det er vist ikke med på de to DVD'er jeg har. Mon ikke vi taler om
tredje sæson?