En tur i fogedretten
Fra : ibber

Dato : 14-12-04 19:54

Hvis man skriftlig har indgået en aftaleordning med en kreditor og man
overholder de månedlige afdrag.

Hvad kan kreditor så få ud af at sende en i fogedretten bagefter.

Har netop modtaget en tilsigelse om at møde i fogedretten

---
Tilmeld dig auktionen på www.dbx.dk og få GRATIS indsat kr. 20 på din
auktionskonto

Fra : Noozer

Dato : 14-12-04 20:46

> [...]
Bagefter??

> Har netop modtaget en tilsigelse om at møde i fogedretten
(Dumt svar) Og du er sikker på det er samme fordring det drejer sig om?

Fra : ibber

Dato : 14-12-04 20:52

(klip)
> (Dumt svar) Og du er sikker på det er samme fordring det drejer sig om?

Ja ganske sikker det drejer sig om sagsomkostninger i forbindelse med en
retsag, det er politiet der har begæret det i fogedretten.

Yderligere kan jeg oplyse at de sagsomkostninger er anket til landsretten
hvorved de blev sat en trejdedel ned. Politiet havde så lige glemt 30000
ekstra så jeg fik ikke meget ud af at anke sagsomkostningerne til
landsretten. herefter har jeg anket sagsomkostningerne til højesret hvor
sagen nu ligger hos processbevillingsnævnet.

Hele sagen kan læses på www.trutmund.dk
men det er en hel anden historie

---

Fra : Noozer

Dato : 14-12-04 21:09

< snip >
> [...]
> landsretten. herefter har jeg anket sagsomkostningerne til højesret hvor
> sagen nu ligger hos processbevillingsnævnet.

Burde det ikke sættes i bero, hvis du har anket den omtalte fordring?
Ikke at jeg ved det, men det burde det da (efter mit hoved).

nooz

Fra : ibber

Dato : 14-12-04 21:17

Burde det ikke sættes i bero, hvis du har anket den omtalte fordring?
Ikke at jeg ved det, men det burde det da (efter mit hoved).

Det ville jeg også mene, men da jeg ikke ved hvordan reglerne er sååå?

---

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-04 23:11

In article <cpnhj8$us3$1@news.net.uni-c.dk>, ibber wrote:
> Burde det ikke sættes i bero, hvis du har anket den omtalte fordring?
> Ikke at jeg ved det, men det burde det da (efter mit hoved).
>
> Det ville jeg også mene, men da jeg ikke ved hvordan reglerne er sååå?

Man kan ikke køre en bestridt fordring til inkasso, og da den ligger
hvor den gør, så er der vist ikke meget tvivl om at den er bestridt.

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-12-04 08:15

"ibber" skrev 14.12.2004 21:16:

> Det ville jeg også mene, men da jeg ikke ved hvordan reglerne er sååå?

Det kommer an på om man anker inden fuldbyrdelsesfristen, som normalt er 2
uger. Hvis man anker efter, kan fogedretten vælge at lade det have
opsættende virkning.

--
/kristian
@warszawa

Sony digitalkamera DSC-F717 sælges. Kontakt mig på mail!

Fra : ibber

Dato : 15-12-04 10:00

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BDE5A321.11339%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...

> Det kommer an på om man anker inden fuldbyrdelsesfristen, som normalt er 2
> uger. Hvis man anker efter, kan fogedretten vælge at lade det have
> opsættende virkning.

Hvad mener du med det ? skal jeg anke til fogeden eller ?

---

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 15-12-04 17:47

"ibber" skrev 15.12.2004 10:00:

> Hvad mener du med det ? skal jeg anke til fogeden eller ?

Man kan ikke anke noget til fogeden.

De relevante bestemmelser i retsplejeloven er ret klare:

§ 480. Domme kan fuldbyrdes, når fuldbyrdelsesfristen er udløbet, medmindre
dommen forinden er anket. Fristen er 14 dage efter dagen for dommens
afsigelse, medmindre andet er bestemt i dommen.
Stk. 2. Det kan i dommen bestemmes, at dommen skal kunne fuldbyrdes, selv om
den ankes inden fuldbyrdelsesfristens udløb.
Stk. 3. Den ret, til hvilken dommen ankes efter fuldbyrdelsesfristens udløb,
kan tillægge anken opsættende virkning. [...]
Stk. 5. Reglerne i stk. 1-4 finder tilsvarende anvendelse på afgørelser om
sagsomkostninger

§ 502. Fogedretten kan udsætte forretningen, hvis
1) den dom, som søges fuldbyrdet, er anket efter fuldbyrdelsesfristens
udløb,[...]