Andet multimedie
bentjuul 3670
3D-Program
Fra : Niels

Dato : 14-12-04 19:06

Nogen de rkender et godt gratis 3D-Program, der kan lave landskaber og sådan
noget.

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Jeroen

Dato : 14-12-04 19:30

http://www.planetside.co.uk/terragen/

http://www.blender3d.com

VH

Jeroen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 14-12-04 19:33

On Tue, 14 Dec 2004 19:05:38 +0100, Niels <niels@spoweb.dk> wrote:

> Nogen de rkender et godt gratis 3D-Program, der kan lave landskaber og
> sådan
> noget.

Prøv at søge efter Terragen, det skulle være ganske godt. Ellers kan du
lave et landskab med en flade og et displacement map. Derefter kan du
lægge tekstur på det. Her er Blender et ganske godt valg. (og ikke mindst
gratis.)

Claus

Fra : Snothas

Dato : 16-12-04 15:12

Jeg kan klart anbefale Alias Maya Personal Learning edition.

det er en fuld version af 3D programmet Maya designet til folk som gerne vil
starte med at lære at lave 3D.
det eneste som er ulempen er at når du gemmer et billede står der en reklame
for Maya i baggrunden.

http://www.alias.com/eng/products-services/maya/maya_ple/index.shtml

Fra : Snothas

Dato : 16-12-04 15:19

Glemte lige at skrive at der følger en rigtig god begynder vejledning med
som også indholder en masse opgaver og prøver.

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 16-12-04 16:15

Snothas wrote:

> Glemte lige at skrive at der følger en rigtig god begynder vejledning
> med som også indholder en masse opgaver og prøver.
>

> "Snothas" <snothas@hotmail.com> wrote in message

Eller Softimage XSI 3.0 EXP, som er den fulde version. Kan hente filer
lavet i "det rigtige" program ingen vandmærker overhovedet. Du kan se
mere på:
www.softimage.com Der er tonsvis af videotutorials, men det kræver
faktisk en skærmopløsning på mindst 1280x 1024, da der er temmelig
mange menuer og andet!

Claus