Foto
IBM760 5420
Teil 3020
A3 fotoprinter.
Fra : driver

Dato : 14-12-04 18:02

Jeg skal ha købt mig en ny printer, og vil investere i en A3-printer.
Men hvilket fabrikat er bedst (ydelse holdt op mod pris og kvalitet).
Forbrugsstoffer kommer også ind i billedet.
Er der nogen i gruppen der har erfaringer m subjekt ?

mvh
driver

Fra : Henrik

Dato : 14-12-04 18:33

On 14/12/04 18:02, in article 41bf1c9a$0$74686$14726298@news.sunsite.dk,
"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote:

> [...]
> Forbrugsstoffer kommer også ind i billedet.
> Er der nogen i gruppen der har erfaringer m subjekt ?

Hej,

Jeg køre b.la. Med en Epson 2100, den køre nu på på 3 år jeg har aldrig haft
en bedre printer end den, jeg har lige været ude og sammenlignede udskrifter
med Canons nyeste storformat printer mod Epson 2100 og R800 CA4) Jeg kan
bedst lide udskrifterne på Epson, og i B/W er Epson 2100 klar en vinder.

Men Canon er absolut ikke dårlig, den er meget meget hurtigere til at printe
ud end f.eks. 2100 men Jeg er ikke tilfreds med farver og glans på Canons
printer.

Billederne er blevet lavet på Canon 9100, 9950, og 8500 Epson 4000, 2100 og
R800

Jeg tror at forbrugsstoffer generelt bliver det samme mellem Epson og Canon
hvis man ser på et forbrug gennem et år.

Henrik

Fra : Hans Kruse

Dato : 15-12-04 00:39

> [...]
> Forbrugsstoffer kommer også ind i billedet.
> Er der nogen i gruppen der har erfaringer m subjekt ?

Af de bedste vil jeg nævne HP DesignJet 30 A3+, Epson 2100 og Canon i9950.
Det er de printere jeg vil se nærmere på. De koster stort det det samme
omkring 5000kr +-500kr. Du kan finde anmeldelser på nettet ved google
søgning. Vær klar over at de bedste resultater med holdbare farver ofte
betinger brug af leverandørens papir og blæk. I denne prisklasse er der
separate blæktanke og meget økonomisk brug ift. de fleste billige printere.
F.eks. koster HP DesignJet ca. 10kr på A3 papir. Premium Plus Photo Satin
giver fantastisk flot gengivelse. På Epson synes jeg bedst om Archival Matte
papir. Canon har jeg ikke set print fra.

--
Kind Regards,
Hans Kruse