Dogville...
Fra : Hans Christian Vang

Dato : 14-12-04 14:30

Hej gruppe,

Okay... Nu har jeg endelig ladet mig overtale af den endeløse ros den her
film har fået af alle jeg har hørt tale om den. Så jeg smed den DVD udgave
af filmen som jeg har haft stående på hylden - i mange måneder - i
afspilleren.

Det var i aftes.. Nu har jeg så tænkt lidt over den, ladet den falde til ro
i mit sind, etc...

De udeladte kulisser glemmer man alt om i løbet af et par minutter, så det
er ikke dét der skal forårsage negativitet fra min side, i hvert tilfælde.

Men...

Hvorfor er det lige at den her film bliver rost til skyerne?...

Jeg finder historien kedsommelig, karaktererne naive og dumme, og universet
goldt.

Jeg har aldrig været specielt glad for Trier's film, men den her synes jeg
altså godt nok er den mest intetsigende af de film jeg har set fra hans
instruktør-stol...

Er det mig der er galt på den? =)
I så fald - hvorfor? Hvad er det jeg går glip af?

HC

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-12-04 14:57

On Tue, 14 Dec 2004 14:29:46 +0100, "Hans Christian Vang"
<admin@coolcomics.dk> wrote:

>Er det mig der er galt på den? =)

Nej.

>I så fald - hvorfor? Hvad er det jeg går glip af?

Kejserens klæder. Nogle af os er forbandet med en manglende evne til
kunne se dem.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Per Vadmand

Dato : 14-12-04 19:30

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Nej.

> Kejserens klæder. Nogle af os er forbandet med en manglende evne til
> kunne se dem.

Og nogle af jer råber op om kejserens klæder, når I mangler argumenter. Det
er nok det mest misbrugte af Andersens eventyr og er igennem tiderne blevet
brugt til alt, hvad der hæver sig over Richard Ragnvald-niveau.

Per V.

Fra : Jesper

Dato : 17-12-04 20:25

Per Vadmand <perve@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> er nok det mest misbrugte af Andersens eventyr og er igennem tiderne blevet
> brugt til alt, hvad der hæver sig over Richard Ragnvald-niveau.

Kære Lilleper;

Hvad var det du sagde om at alle de film jeg nævnte var splatter.

Matt 7
v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan du se klart nok
til at tage splinten ud af din broders øje.

--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection:

Fra : Per

Dato : 14-12-04 15:45

> De udeladte kulisser glemmer man alt om i løbet af et par minutter,

det gjorde jeg nu ikke

> Hvorfor er det lige at den her film bliver rost til skyerne?...
>
> Jeg finder historien kedsommelig, karaktererne naive og dumme, og
> universet
> goldt.

Jeg er enig i din mening om filmen.

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 14-12-04 20:49

"Hans Christian Vang" <admin@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> film har fået af alle jeg har hørt tale om den. Så jeg smed den DVD udgave
> af filmen som jeg har haft stående på hylden - i mange måneder - i

Vi er igang med den, og er ca. halvvejs, er forholdsvis positiv indtil
videre, men lad os nu se, generelt har jeg det ikke for godt med hr. trier.

> [...]
> er ikke dét der skal forårsage negativitet fra min side, i hvert tilfælde.

Nej jeg troede det ville ødelægge filmen, men det gør det ikke, synes
faktisk det er meget sjovt, og som du siger glemmer man det hurtigt.

> [...]
> instruktør-stol...
>

> Er det mig der er galt på den? =)
> I så fald - hvorfor? Hvad er det jeg går glip af?

Det tror jeg ikke, har endnu heller ikke set en trier film jeg synes var
helt superb, men vil dog ikke påstå hans film er elendige, de appelerer bare
normalt ikke til mig. Men jeg vender lige tilbage når jeg har set filmen
færdige, måske er det her den første LVT jeg synes om...kan nemlig utrolig
godt lide samtlig skuespillere i dogville...og det er da en god start.

Mvh. Brian

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 16-12-04 17:20

On Tue, 14 Dec 2004 at 13:29 GMT, Hans Christian Vang <admin@coolcomics.dk>
wrote:
> Hvorfor er det lige at den her film bliver rost til skyerne?...

Fordi Trier og Ålbæk er nogen medieludere, som ingen journalist i DK
tør kritisere.

> Jeg har aldrig været specielt glad for Trier's film, men den her synes jeg
> altså godt nok er den mest intetsigende af de film jeg har set fra hans
> instruktør-stol...

Jeg har ikke set Dogville, alene fordi at 1) Det er en Trier-film 2) Den har
fået gode anmeldelser. Den dag en Trier-film får dårlige anmeldelser
kunne jeg finde på at se den, indtil da betragter jeg den ubegrundede
skamrosning af hans elendige film som en masse-psykose i intelligentsiaen som
et symptom på at de føler sig overlegne ved at rose det ene makværk
efter det andet til skyerne - når enhver normalttænkende person kan se
hvor elendige film det er.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : -V-

Dato : 16-12-04 17:34

Anders Vind Ebbesen wrote:
> [...]
> rose det ene makværk
> efter det andet til skyerne - når enhver normalttænkende person kan se

Niels, er det dig?

-V- ( )

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-12-04 18:11

On Thu, 16 Dec 2004 17:34:00 +0100, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Niels, er det dig?

Niksen. Men jeg er naturligvis enig. Og det er størstedelen af
befolkningen jo også.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : David Rasmussen

Dato : 16-12-04 19:17

Niels Søndergaard wrote:

> Niksen. Men jeg er naturligvis enig. Og det er størstedelen af
> befolkningen jo også.

Ja, et eller andet skal man jo bilde sig selv ind for at overleve.

/David