Import af bil, og tilbage igen.
Fra : Morten Lund

Dato : 14-12-04 13:19

Unimogprojektet:

Jeg har fundet den rigtige Unimog til mit projekt, men har fundet ud af, at
jeg under ingen omstændigheder kan have den stående her i landet. Ringede
til Told & Skat, og fik bekræftet en vægtafgift på 35.000 kroner, hvis den
blev bygget om til beboelse.

Heldigvis findes der en forening som IMC:
http://www.imc-motorclub.dk
Her kan man have sin bil stående i tyskland, og køre rundt overalt, pånær i
Danmark. Man kan dog søge om transittilladelse, hvis man vil til f.eks.
Norge eller Sverige.

Spørgsmålet:
Bilen jeg vil købe står i Tyskland. Den er i fin stand, og har kun kørt
8000km, men den skal selvfølgelig bygges om. Ombygningen skal foregå i
Danmark. Når ombygningen er overstået, skal bilen tilbage til Flensborg,
hvor den skal indregistreres gennem IMC-motorclub.

Jeg køber bilen i tyskland. Kører den til grænsen på tyske prøveplader. Får
danske prøveplader ved grænsen, og kører den resten af vejen hjem til
ombygningsstedet

1) Prøvenummerplader for lastbiler: Hvordan med det? Er det det samme som
for personbiler? Måske bare lidt dyrerre?
2) Så snart jeg fører bilen ind i landet, skal jeg vel ikke betale afgift?
Det er vel først ved indregistreringen?
3) Hvis 2) går imod mine forventninger, kan man så argumentere for, at bilen
skal indregistreres i Tyskland igen?

Håber i kan svare
Venlig hilsen
Morten Lund

--
Morten Lund

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-04 14:14

Morten Lund wrote:
> 2) Så snart jeg fører bilen ind i landet, skal jeg vel ikke betale
> afgift? Det er vel først ved indregistreringen?

Det er først ved registrering.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-12-04 14:11

Morten Lund telepaterede følgende til sin PC:
> 1) Prøvenummerplader for lastbiler: Hvordan med det? Er det det samme
> som for personbiler?

Det tror jeg...

> 2) Så snart jeg fører bilen ind i landet, skal jeg vel ikke betale
> afgift? Det er vel først ved indregistreringen?

Jep.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henning

Dato : 14-12-04 14:22

>Jeg køber bilen i tyskland. Kører den til grænsen på tyske prøveplader. Får
>danske prøveplader ved grænsen, og kører den resten af vejen hjem til
>ombygningsstedet

Gør det noget nemmere - hent bilen på trailer og glem alt om
prøvenummerplader?

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 14-12-04 14:28

Henning wrote:

> Gør det noget nemmere - hent bilen på trailer og glem alt om
> prøvenummerplader?
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

Jeg tror der skal en heftig trailer til at hente en unimog
Det er trods alt en lastbil!

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Morten Lund

Dato : 14-12-04 14:44

> Jeg tror der skal en heftig trailer til at hente en unimog
> Det er trods alt en lastbil!

Pjat... den vejer kun 6,2 ton. Det er bare en trailer efter Volvoen :)

Jeg tror bøvlet med nummerpladerne er det mindste bøvl jeg får i mit
projekt.

Morten Lund

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-12-04 21:35

Da jeg hentede en Skoda Mtx 768i Roadster Cabriolet foregik det sådan her !!
Drak en helvedes masse sprut købte noget uden tag jeg troede var en nissan,
som senere vidste sig var en skoda da min bror jo faldt i søvn bag rattet i
dyret og vågnede næste dag med et skoda mærke i panden (tag ikke til Mc træf
i dyskland, det er SJOVT). Nå men tyske prøveplader på op til puttgarden,
trille ombord på færgen uden plader eller lign, dernæst trille af færgen
igen i rødby trille de 200 m til tolden hvor man ku (ved ikke om man kan
stadig) lejede prøve plader og drønede dyret hjem igen. Havde det mægtigt i
ca 1 uge i den dejlige danske sommer og solgte så Skoda dyret til Skoda
museet i Glamsbjerg på fyn... Fed fest faktisk og så fik jeg det hele betalt
da de hentede bilen til museet !!
(Oveni hatten er det endda den nyeste bil jeg nogensinde har haft den var
fra ´93 og nu står den gudhjælpemig på museum) ((Lillebrors mærke i panden
forsvandt heldigvis igen bare rolig))
Jeg uploader da gerne et par billeder hvis nogen gider hoste ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : John Sahl

Dato : 14-12-04 21:54

Eg Egemarke wrote:
> Jeg uploader da gerne et par billeder hvis nogen gider hoste ??

Smid dem bare til mig, så skal jeg nok
smide dem online, min mail virker.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-12-04 23:07

Hej John send lige en mail til:

egemarke@hotmail.com

Så returnerer jeg med billeder af Skoda´en !!!

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-12-04 08:23

Så har den kære John lagt billeder af den sjove skoda ud !!
de kan findes her :

http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille1.jpg

http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille2.jpg

Go fornøjelse !!
Og vil du se den og mange andre mærkelige skoda´er så kig forbi Museet i
Glamsbjerg der er bla een 4x4 Skoda og een med Wankel maskine !! (hvis jeg
ikke husker galt)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-12-04 09:31

Eg Egemarke telepaterede følgende til sin PC:
> Så har den kære John lagt billeder af den sjove skoda ud !!
> de kan findes her :
>
> http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille1.jpg
>
> http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille2.jpg

Af en Skoda at være er den da meget sød...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-12-04 18:58

On Wed, 15 Dec 2004 08:23:25 +0100, "Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com>
wrote:

>Så har den kære John lagt billeder af den sjove skoda ud !!
>de kan findes her :
>
>http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille1.jpg
>
>http://www.autohenter.dk/billeder/eg/skodalille2.jpg

Er det ikke den, der blev brugt i kampen om den røde ko?

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-04 21:35

> Er det ikke den, der blev brugt i kampen om den røde ko?

Nok ikke, kampen om den røde ko er fra 1987, denne Skoda er fra 1993.
Nej du, det var en homegrown cab model af den gamle 105 - 130 serie, vistnok
ovenikøbet en 130 Rapid model.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Eg Egemarke

Dato : 15-12-04 22:12

Den jeg havde var lavet af Skoda i blot 25 eksemplarer, det anede jeg
selvfølgelig ikk en fis om inden jeg købte den..
Jeg har dog selv skåret/svejset lidt i biler før, bla Volvo´er

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallery.asp?gid=700

Tjek denneher fx den er gjort bredere så den kunne få tvilling baghjul, det
blev dog ikke ført ud i livet. Men den havde Luft affjedring mm og kunne
hæves og sænkes bag efter ønske med den indbyggede kompresso !

Fra : Christian Flintrup

Dato : 16-12-04 09:58

Morten Lund <m-lund@post8.tele.dk> wrote:

> 1) Prøvenummerplader for lastbiler: Hvordan med det? Er det det samme som
> for personbiler? Måske bare lidt dyrerre?

Vi har hentet prøveplader til at flytte vores brandbil *). Der var ingen
problemer i den sammenhæng, og prisen var den samme som for personbiler
(100 kr / dag).

*) <http://brandbil.agge.net>

--
Mange hilsener