Hvilke dyser !
Fra : Johnny

Dato : 14-12-04 11:42

Er der nogen der ved noget om, hvilke dyser
man skal bruge i 38mm mikumi kaburatorer.
De er nu bygget på en GSXR1100 (GV73C) motor,
før i tiden sad de på en GSXR750 (GR7AB) motor.

Mvh.
Johnny

Fra : Moller

Dato : 14-12-04 13:02

Johnny wrote:
> Er der nogen der ved noget om, hvilke dyser man skal bruge i 38mm mikumi
> kaburatorer. De er nu bygget på en GSXR1100 (GV73C) motor, før i tiden
> sad de på en GSXR750 (GR7AB) motor.

   Standard Mikuni med Flat hoved. Ligepræcis dem som sælges i MC Nøglen
til 20Kr. stk.

   Hvorfor har du sat 2mm mindre kaburatore på din Gixxer 1100 ?

--
VH
Lars Molnit

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-04 17:56

Moller skrev i meddelelsen <41bed542$0$74690$14726298@news.sunsite.dk>...

> Standard Mikuni med Flat hoved. Ligepræcis dem som sælges i MC Nøglen
>til 20Kr. stk.

+ nåle, + nålerør, + tomgangsdyser osv. osv. Og så en god gang tålmodighed

> Hvorfor har du sat 2mm mindre kaburatore på din Gixxer 1100 ?

Bundtræk ?

Fra : Moller

Dato : 15-12-04 10:12

Orla Pedersen wrote:

> + nåle, + nålerør, + tomgangsdyser osv. osv. Og så en god gang tålmodighed

   Nå ja, og fjedre, og vacum hullerne...hmmmm, ku forstå det hvis det var
Fladspjælds...

> Bundtræk ?

   Øh, så er det sgi da billigere og lettere at smide 1 sæt Bandit 1200
knaster i :) mine er nu til salg hvis det er... høhø

--
VH
Lars Molnit

Fra : Johnny

Dato : 15-12-04 10:16

Moller wrote:

>    Standard Mikuni med Flat hoved. Ligepræcis dem som sælges i MC Nøglen
> til 20Kr. stk.

>    Hvorfor har du sat 2mm mindre kaburatore på din Gixxer 1100 ?

Standart er en GV73C motor fra 89 født med 36mm, så den har
faktisk fået 2mm størrer kaburatore, Det var dem jeg havde
tilovers fra min 750ccm

Fra : Moller

Dato : 15-12-04 14:09

Johnny wrote:

> Standart er en GV73C motor fra 89 født med 36mm, så den har
> faktisk fået 2mm størrer kaburatore, Det var dem jeg havde
> tilovers fra min 750ccm

   oki doki... sad også og var i tvivl om det var de første eller de
sidste årgange der havde 40mm, da Banditten jo har de samme 36mm, som
Gixxeren havde i en årgang.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Johnny

Dato : 16-12-04 09:55

Moller wrote:

>    Standard Mikuni med Flat hoved. Ligepræcis dem som sælges i MC Nøglen
> til 20Kr. stk.

>    Hvorfor har du sat 2mm mindre kaburatore på din Gixxer 1100 ?

Det jeg mente med hvilke dyser, var størrelsen på dem. Hoveddysen er idag
på 117,5 som er standart i en 750ccm, men hvilken størrelse skal der bruges
på er 1100ccm

Fra : Moller

Dato : 16-12-04 10:20

Johnny wrote:

> Det jeg mente med hvilke dyser, var størrelsen på dem. Hoveddysen er idag
> på 117,5 som er standart i en 750ccm, men hvilken størrelse skal der bruges
> på er 1100ccm

   Se det er noget helt andet... men vi kan jo sammenligne med hvad jeg
bruger, da jeg har Gixxer 1100 knaster i, lidt mindre skylle kanaler, og
36mm kaburatore. Meeen stadig tæt opaf.

   Jeg bruger nu 140(Dynojet dyser) hoved dyser, Dyno Jet nåle, og
tomgangs dyse 37,5.

   Eneste grund til at jeg ved denne opsætning er nær det ideelle på min
maskine er at den har været rullet ind hos en af DK's beste ;) og jeg
vil klart anbefale dig at gøre det samme, for det at bare sige den og
den dyse går ikke, da der er så mange tolerancer osv. der gør at
maskinerne ikke kan sammelignes, og derved kan man ikke gøre som
knallert drengende.

--
VH
Lars Molnit