HL2 konsol
Fra : Hans

Dato : 14-12-04 02:08

Er der nogen som ved hvilken tast der bruges til HL2's konsol med DK
tastatur-layout?

Hans

Fra : Onkel Ond

Dato : 14-12-04 09:40

Hans skrev bl.a.:
> Er der nogen som ved hvilken tast der bruges til HL2's konsol med DK
> tastatur-layout?

Normalt er den jo bundet til "½"-tasten, men det virker tilsyneladende
ikke rigtigt. I .cfg filen er den blevet bundet til "`", men det virker
heller ikke rigtigt, så det du gør, er at binde den til en tast efter
eget valg. Det gøres således:

Find
xxx:\Steam\SteamApps\din@mail.com\half-life 2\hl2\cfg\config.cfg og
åben filen i notepad.
Find linjen
bind "`" "toggleconsole"
og skift "`" ud med "m" eller "o" eller en anden tast du ikke bruger.
Gem filen og start spillet op, og sørg for at have slået konsollen til
under advanced keyboard settings.

Et voíla...

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Ps... du kan også læse lidt baglæns i gruppen, det har været oppe og
vende nogle gange på det seneste... ;v)

--
That seems to point up a significant difference between Europeans
and Americans.

Fra : David Lebech

Dato : 14-12-04 12:25

"Onkel Ond" <jafj_usenet@hahahotmail.com> skrev i en meddelelse

> Et voíla...

Til gengæld kan man ikke skrive ½ under toggleconsole i config.cfg. Det kan
steam af ukendte årsager ikke finde ud af.

I øvrigt håber jeg, at de laver en bedre keybinding mulighed i en kommende
opdatering, for det holder ikke, at man skal rode med cfg-filer. Hele
forvirringen skyldes i øvrigt det danske tastaturlayout. På et engelsk
tastatur ligger ~ hvor vores ½ ligger. Man kan faktisk godt bruge ~ til at
få konsollen væk med (på DK tastatur), men det er altså lidt besværligt, at
skulle holde Alt Gr nede, trykke på den rigtige tast (ved siden af ENTER) og
efterfølgende trykke på en tilfældig anden tast - men det virker faktisk.
Prøv det (konsollen kan kun forsvinde på denne måde. Man kan ikke få den
frem igen)

Mvh
David Lebech

Fra : Hans

Dato : 14-12-04 12:46

David Lebech wrote:
> "Onkel Ond" <jafj_usenet@hahahotmail.com> skrev i en meddelelse

> Til gengæld kan man ikke skrive ½ under toggleconsole i config.cfg.
> Det kan steam af ukendte årsager ikke finde ud af.

Korrekt - Spillet starter ikke op.

> [...]
> efterfølgende trykke på en tilfældig anden tast - men det virker
> faktisk. Prøv det (konsollen kan kun forsvinde på denne måde. Man kan

Det er lidt sløset programering, at nøjes med at scanne for en en keykode i
stedet for den rigtige tast uanset layout, men det kan være det bliver
rettet i en kommende opdatering. Vi får se.

Anyways - Det virker ved at definere en ledig tast, så ingen problemer i
det.

Tak for info.

Hans

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 14-12-04 17:10

On Tue, 14 Dec 2004 02:07:55 +0100, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> Er der nogen som ved hvilken tast der bruges til HL2's konsol med DK
> tastatur-layout?

Følgende binder ½ til konsollen:

bind "\" "toggleconsole"

Venligst