Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Justering af flere billeder i et hug? - Mu~
Fra : GreatDane

Dato : 13-12-04 23:03

Kan man i Photoshop justere/adjuste på en serie billeder på én gang, i
stedet for at hive dem enkeltvis ind?

/Mikkel

Fra : Kenneth

Dato : 13-12-04 23:08

> Kan man i Photoshop justere/adjuste på en serie billeder på én gang, i
> stedet for at hive dem enkeltvis ind?

Yes, du skal optage nogle actions, hvorefter du kan bruge Batch i
file-menuen. Prøv dig frem!

--
Kenneth

Fra : MAT

Dato : 13-12-04 23:44

> Yes, du skal optage nogle actions, hvorefter du kan bruge Batch i
> file-menuen. Prøv dig frem!

Det er nemmere at installere Powertoy
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
gratis fra Microsoft - i højre kolonne hentes "Image Resizer". Så markerer
man bare sine billeder, højreklikker, og vælger størrelse.

Venligst

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-12-04 01:22

MAT wrote:
> [...]
> gratis fra Microsoft - i højre kolonne hentes "Image Resizer". Så markerer
> man bare sine billeder, højreklikker, og vælger størrelse.

Hvad har det med justering at gøre ?

I øvrigt, har man mulighed for i Microsoft's værktøj at køre
sharpning på billedet efter resize, og at vælge hvilken metode der
skal benyttes ved resize?

// Hans
--
Motorcyklister der kører i BIL når det regner er, BILISTER!

Fra : CS

Dato : 14-12-04 01:28

Ufff - ville da aldrig stole på Microsoft til behandling af mine billeder...

Yak

Fra : Henning S

Dato : 14-12-04 04:25

"CS" <kamisu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ufff - ville da aldrig stole på Microsoft til behandling af mine
billeder...

> Yak

Hvad kan du så anbefale? Jeg kører med win2K.

Henning S

Fra : CS

Dato : 14-12-04 04:59

Hvis det endelig skal være andet end Photoshop, så er freeware programmet
IrfanView faktisk ret godt til netop dette.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-04 09:02

CS wrote:
> Hvis det endelig skal være andet end Photoshop, så er freeware
> programmet IrfanView faktisk ret godt til netop dette.

Er det ikke at sammenligne højden af et tordenskrald med rundetårn? Det er
to vidt forskellige programtyper.
Et mere relevant alternativ til PS er vel det rørende billige Paintshop Pro
(ca 70$).
Jeg har ikke prøvet de nyere versioner, men har haft gode erfaringer med
Uleads Photoimpact, der i hvert fald tidligere var langt lettere at gå til
end f.eks. Photoshop, der kan være noget tricky at gå i gang med, når man
starter. Ulead kan også købes over nettet til en smule mere end Paintshop
Pro.

vh
Jan

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-04 17:03

In article <41be9eee$0$1575$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jan Bøgh wrote:

> [...]
> to vidt forskellige programtyper.
> Et mere relevant alternativ til PS er vel det rørende billige Paintshop Pro

Eller GIMP eller CinePaint, begge gratis, OpenSource, og rimeligt tæt
på Photoshop. Jeg vil sige langt bedre end Paintshop Pro.

> [...]
> starter. Ulead kan også købes over nettet til en smule mere end Paintshop

GIMP er ikke det letteste, men der er en del docs, tutorials etc
på nettet. Kører Windows, Unix og MacOS X.

Fra : Peter Holm

Dato : 14-12-04 18:38

CS wrote:
> Ufff - ville da aldrig stole på Microsoft til behandling af mine
> billeder...

det fungerer ellers rigtig fint når det lige skal gå hurtigt

peter

Fra : Børge Larsen

Dato : 14-12-04 10:21

"GreatDane" <mikkel@thrane.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man i Photoshop justere/adjuste på en serie billeder på én gang, i
> stedet for at hive dem enkeltvis ind?
>
> /Mikkel

Du kan downloade irfanview, det er fin til dette.