Lammeskind lugter
Fra : Sanand

Dato : 13-12-04 22:33

Hej Gruppe

Jeg har købt et varmt og blødt lammeskind, der er bare et problem det
lugter af lam

Kan man fjerne denne lugt, så man kan tage det ind i husets lænestol, eller
skal hunden have det i sin kurv?

MVH

Anders

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-12-04 23:36

"Sanand" <sanand@netguard.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har købt et varmt og blødt lammeskind, der er bare et problem det
> lugter af lam

Vask det i vaskemaskinen på uldprogram og i et vaskemiddel beregnet til uld.
Det burde klare problemet.

Mvh. Lisbeth

Fra : Hans B.

Dato : 16-12-04 14:25

Lugten vil aftage med tiden, men jeg synes det er en dårlig idé at lægge det
i vaskemaskinen. Det filtre under alle omstændigheder og det lækre går af.

Jeg renser mit lammeskind et par gange om året, og det er netop nu:

Når den første frostsne falder, lægger jeg det med pelssiden nedad i haven
ovenpå sneen. Næste morgen er sneen helt sort. Derefter lader jeg det tørre,
indendørs. Det gør det meget lækkert, og jeg vil tro at det tager lidt af
lugten.

Hans

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-12-04 17:48

"Hans B." <Baldrian(remove)@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Lugten vil aftage med tiden, men jeg synes det er en dårlig idé at lægge
det
> i vaskemaskinen. Det filtre under alle omstændigheder og det lækre går af.

Det er nu ikke tilfældet. Jeg vasker dem på uldprogram i et vaskemiddel
beregnet til uld.
Jeg centrifugerer det ikke.

Mvh. Lisbeth