Rejseoplader til batterier
Fra : Ole

Dato : 13-12-04 21:54

Jeg har et Olympus C-310 zoom digitalkamera, som bruger to AA-batterier.
Da jeg om nogle måneder rejser jeg på ferie til USA, kunne jeg godt
tænke mig at høre, om der er nogle, som ved, om der der findes
batteriopladere, som både kan bruges i derovre (110V) og herhjemme (220V)?

Venlig hilsen Ole

Fra : Daniel Birch

Dato : 13-12-04 22:11

"Ole" <ole@it.dk> wrote in message news:cpkvgo$o3m$2@news.cybercity.dk...
> [...]
> mig at høre, om der er nogle, som ved, om der der findes batteriopladere,
> som både kan bruges i derovre (110V) og herhjemme (220V)?

Det gør der. Jeg ved i hvert fald, at jeg så en eller to omtalt i den
seneste stak reklameaviser, der kom ind ad døren (og som nu er ekspederet
videre).

Så prøv at kigge i en af de gængse butikker, der kunne tænkes at have den
slags (Merlin, Fona, eller den lokale fotopusher). Så skulle det være til at
få fat på. 12V er også en mulighed, hvis du skal på biltur.

mvh
Daniel

Fra : Jørgen L.

Dato : 13-12-04 23:11

> [...]
> mig at høre, om der er nogle, som ved, om der der findes batteriopladere,
> som både kan bruges i derovre (110V) og herhjemme (220V)?

Denne her er den bedste lader jeg har haft
http://www.batterier.dk/digispeed4u.htm
eller denne her http://www.batterier.dk/energy4.htm

Efter at jeg er gået over til den lader har jeg næsten dobbelt tid/billeder
på kameraet.
Det vigtige er at lade parralelt modsat mange ladere der skal have 2
batterier i for at virke, så hvis det ene ikke er helt afladet mens det
andet er, så ødelægger du det som stadig er strøm på

Jeg har intet med ovenstående firma at gøre.
Hilsen Jørgen

Fra : Preben Andersen

Dato : 14-12-04 13:54

> [...]
> tænke mig at høre, om der er nogle, som ved, om der der findes
> batteriopladere, som både kan bruges i derovre (110V) og herhjemme (220V)?

Kan din egen oplader ikke bruges?
De fleste opladere, der sælges i Europa, kan også lade ved 110V.

mvh
Preben

Fra : Jørgen L.

Dato : 14-12-04 17:52

> [...]

eller denne her http://www.batterier.dk/energy4.htm

Efter at jeg er gået over til den lader har jeg næsten dobbelt tid/billeder
Det vigtige er at lade parrelelt modsat mange ladere der skal have 2