VGA & DVI-I - kan man så køre med to skærm~
Fra : Michael Christiansen

Dato : 13-12-04 21:31

Hej NG,
Jeg er på udkig efter et GFX og vil godt have et med dualhead.
Jeg er så blevet i tvivl om de i virkeligheden allerede er der hvis kortet
både har vga og DVI-I. (hvis man anvender en converter)
Mvh Michael

Fra : Anders F

Dato : 13-12-04 21:42

"Michael Christiansen" <nospam@nospam.com> wrote in message
> [...]
> Jeg er så blevet i tvivl om de i virkeligheden allerede er der hvis kortet
> både har vga og DVI-I. (hvis man anvender en converter)

Det er de som regel!
Det er værre den anden vej: Dual DVI kommer man normalt til at betale xtra
for

/A

Fra : Zulu

Dato : 13-12-04 22:27

Michael Christiansen wrote:
> [...]
> Jeg er så blevet i tvivl om de i virkeligheden allerede er der hvis
> kortet både har vga og DVI-I. (hvis man anvender en converter)

DVI-I betyder at det analoge signal (som det der sendes ud via VGA-udgangen)
også er at finde i stikket. DVI-D indeholder ikke ben for det analoge
signal.
Derfor skal du ikke have en konverter, men en adapter fra DVI-I til VGA, for
at kunne sætte en ekstra skærm til din PC.

Zulu

Fra : Michael Christiansen

Dato : 13-12-04 22:43

"Zulu" <zulu@.N.O.S.P.A.M.toughguy.net> skrev i :
> DVI-I betyder at det analoge signal (som det der sendes ud via
VGA-udgangen)
> også er at finde i stikket.

Tak for dit svar! Lige for at være helt sikker.
Det jeg gerne vil er at have 2 skærme med forskelligt indhold (strukket
skrivebord)
Det lyder som om du skriver at det er det samme analoge signal der er i
begge udgange(mirror).
Er det rigtigt?

Mvh Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 13-12-04 23:00

> VGA-udgangen)
>
> Tak for dit svar! Lige for at være helt sikker.
> Det jeg gerne vil er at have 2 skærme med forskelligt indhold (strukket
> skrivebord)

På mit gamle Radeon 7500, mit nye 9500, og 3 stk 9800 jeg har haft fingrene
i har de alle kunne køre med to skærme, med hvert sit billede, altså et delt
skrivebord!

Umiddelbart vil jeg tro at _alle_ kort med to udgange (ihvertfald fra ATI og
Nvidia) vil kunne klare opgaven...

Brian

Fra : Zulu

Dato : 13-12-04 23:13

Brian Lund wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart vil jeg tro at _alle_ kort med to udgange (ihvertfald fra
> ATI og Nvidia) vil kunne klare opgaven...

Præcis...

Zulu

Fra : Michael Christiansen

Dato : 13-12-04 23:30

Fedt nok, så er det jo bare ud at shoppe!
Tak til alle for svarene!