lodret centrering
Fra : Thomas Gade

Dato : 13-12-04 21:19

Er der nogen der har en ide eller to til hvordan man centrerer en "div" -
lodret.

Mvh
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-12-04 21:38

Thomas Gade skrev:

>Er der nogen der har en ide eller to til hvordan man centrerer en "div" -
>lodret.

Det kræver, at du kender højden på din <div>, se i koden på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/centrer.htm.

Vær opmærksom på at minimerer man browservinduet under en eller
anden størrelse, så skrider det (afhængig af størrelsen på
--
Knud

Fra : Thomas Gade

Dato : 13-12-04 23:12

> [...]
>
> Vær opmærksom på at minimerer man browservinduet under en eller
> anden størrelse, så skrider det (afhængig af størrelsen på

Ja det virker fint i IE og FF, Men i Opera forsvinder min div. og det eneste
der er tilbage er mit baggrundsimage.

Hvad er årsagen til at der er sat "auto" på margin "bottom" og "right". Det
virker jo også uden så vidt jeg kan se.

Mvh
Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-12-04 15:42

Thomas Gade skrev:

>Ja det virker fint i IE og FF, Men i Opera forsvinder min div. og det eneste
>der er tilbage er mit baggrundsimage.

Kom med et link.

>Hvad er årsagen til at der er sat "auto" på margin "bottom" og "right". Det
>virker jo også uden så vidt jeg kan se.

Det er nok rigtigt at bottom er overflødig, men rigtht er ikke i
alle tilfælde overflødig.
--
Knud

Fra : Thomas Gade

Dato : 14-12-04 23:30

http://www.theway.1go.dk/enfant/test.php

> Det er nok rigtigt at bottom er overflødig, men rigtht er ikke i
> alle tilfælde overflødig.
> --

Jeg forstår ikke helt i hvilken sammenhæng den kan anvendes?

Mvh
Thomas

Fra : Jonas Madsen

Dato : 15-12-04 00:39

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> wrote in message
> Er der nogen der har en ide eller to til hvordan man centrerer en "div" -
> lodret.
>
> Mvh
> Thomas

Hej Thomas

Prøv at se mit tidligere indlæg:

http://groups.google.dk/groups?q=Jonas+Madsen&hl=da&lr=&group=dk.edb.internet.webdesign.html&selm=41bc5eb5%240%2429446%24ba624c82%40nntp06.dk.telia.net&rnum=1

Mvh. Jonas

Fra : Dennis H

Dato : 15-12-04 17:26

"Thomas Gade" <thomasDETTE-SKAL-VÆK@bolignet-aarhus.dk> skrev i en
meddelelse news:41bdf909$0$74690$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen der har en ide eller to til hvordan man centrerer en "div" -
> lodret.
>
> Mvh
> Thomas

Hej Thomas

Du kan kombinere din div med en tabelcelle, derved kan du opnå en vertikal
centrering der også virker i Opera.
Opera har en underlig fejl, man kan hive og trække i den nederste del af
browseren uden at indholdet på siden bliver opdateret.

Stjæl hvad du vil her
http://services.oakland.dk/tst_iframe.htm

--
vh
Denn!s

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-12-04 18:00

"Dennis H" <@> skrev:

>Du kan kombinere din div med en tabelcelle, derved kan du opnå en vertikal
>centrering der også virker i Opera.

Er ikke valid html og virker kun med browseren i quirks mode.

Derfor bliver den løsning ikke anbefalet.
--
Knud

Fra : Thomas Gade

Dato : 17-12-04 00:49

> Er ikke valid html og virker kun med browseren i quirks mode.
>
> Derfor bliver den løsning ikke anbefalet.
> --

Tak til alle forsvar.

Og skulle der være en der ved hvad der skete i Opera hører jeg det gerne.

Mvh
Thomas