My Fair Lady på dansk?
Fra : MGA

Dato : 13-12-04 21:06

Jeg kan kun finde My Fair Lady med Gerda Gilboe og Osvald Helmuth på CD,men
jeg vil så gerne have den på video/dvd!
Nogen der kan finde den, har den liggende eller ved at den ikke er
indspillet?

På forhånd tak!

Mette

Fra : Bo Warming

Dato : 15-12-04 02:31

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
CD,men
> jeg vil så gerne have den på video/dvd!
> Nogen der kan finde den, har den liggende eller ved at den ikke er

Det er usandsynligt at sådan udgivelse eksisterer.

Jeg så den i 50erne på Falkonerscenen og lånte den ti år senere som LP på
biblioteket (formodentlig det du finder som CD), men dengang var det ikke
almindeligt at filme skuespil.

Den engleske udgave med Julie Andrews og Harris fra 1965 er derimod kommet
som CD-rom med gode supplementer og den er fremragende.

Den britiske skraldemands-far er en genial danser og komiker og Oswald
Helmuts fine tolkning når ikke den amerikansk-britiske produktions til
sokkeholderne

Operasangerinden der leverer lyden til Julie Andrews skuespil er helt i
op - og Gerda Gilboe er elendig - glem din lokalpatriotisme.

Fra : Malene Hald

Dato : 20-12-04 18:23

> Operasangerinden der leverer lyden til Julie Andrews skuespil er helt i
> op - og Gerda Gilboe er elendig - glem din lokalpatriotisme.

- Rettelse: Det er Audrey Hepburn der er Eliza Dolittle. Hun fik rollen for
snuden af Andrews der havde spillet den på teateret, og sagtens havde kunnet
klare sit vokalarbejde uden hjælp.... hvad Hepburn desværre ikke kunne,
selvom jeg synes hun er dejlig i rollen:)

Malene