Hvad gør I når I kører bagefter en spritte~
Fra : Jens Jensen

Dato : 13-12-04 20:52

I fredags kørte jeg desværre efter en spritbillist, jeg noterede nr.plade og
kan stadig huske bilen. Hvordan
hvornår anmelder I det, eller gør I i det hele taget noget ?

Jeg har ikke mobil-tlf, og kom hjem - men glemte bilisten - kom først i
tanke om ham 3 timer efter, og
så er det forsent ik ?

vh JJ

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 21:00

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

>I fredags kørte jeg desværre efter en spritbillist, jeg noterede nr.plade
>og kan stadig huske bilen. Hvordan
> hvornår anmelder I det, eller gør I i det hele taget noget ?

Jeg ringer med det samme, har gjort det 4-5 gange efterhånden tror jeg, har
dog aldrig fået nogen tilbagemelding, men jeg føler jeg har gjort en god
gerning, der er fint nok, og politiet er meget glade for den slags.

> Jeg har ikke mobil-tlf,

Hmm ...nej det er en joke ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-04 21:06

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Jens Jensen" <jens@jensen.dk> skrev i en meddelelse

Det er vel noget nær for sent nu

> [...]
> har dog aldrig fået nogen tilbagemelding, men jeg føler jeg har gjort en
> god gerning, der er fint nok, og politiet er meget glade for den slags.

Nu er 1 Krone jo også mange penge

--
Tom

Fra : Torben Scheel

Dato : 13-12-04 21:23

Tom wrote:

> Nu er 1 Krone jo også mange penge

Nogle vælger efter fornuft - ikke pris.

--
vh
Torben

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-12-04 21:30

> Nogle vælger efter fornuft - ikke pris.
>
> --

Offtopic

Men de dyreste telefoner er ofte ikke lig med fornuft. De er sprængfyldt med
funktioner
du i 8 ud af 10 tilfælde aldrig bruger alligevel.
Og de funktioner som de fleste bruger har de billige også i de fleste
tilfælde.

Fra : phk

Dato : 13-12-04 22:16

> [...]
> har dog aldrig fået nogen tilbagemelding, men jeg føler jeg har gjort en
> god gerning, der er fint nok, og politiet er meget glade for den slags.

Hvis de ikke i telefonen spørger efter dit personnummer, kan du være 99,999%
sikker på at de ikke gør en skid ved det.

--
Per, Esbjerg

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 13-12-04 23:04

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis de ikke i telefonen spørger efter dit personnummer, kan du være
99,999%
> sikker på at de ikke gør en skid ved det.

Jeg fulgte efter en mens jeg snakkede med policen i telefonen - jeg så ham
blive anholdt.

mvh
Bendt

Fra : HKN

Dato : 14-12-04 08:38

> Jeg fulgte efter en mens jeg snakkede med policen i telefonen - jeg så ham
> blive anholdt.

Jeps, har også selv anmeldt et par stykker og set dem blive stoppet. Faktisk
spurgte de den ene gang om jeg skulle samme vej som "spritteren", og om jeg
gad at blive liggende bag ved ham ind til de nåede frem - og det gjorde jeg
så. De kom med blå blink og hele molevitten, og min samvittighed fik lige et
rygklap da chaufføren nærmest faldt ud af førerhuset...!

-Henrik

Fra : Anders Møller

Dato : 13-12-04 23:32

> Hvis de ikke i telefonen spørger efter dit personnummer, kan du være
> 99,999% sikker på at de ikke gør en skid ved det.

Jeg hørte i dag på min radioscanner politiet rykke ud på formodede
spiritusbillister alene på et opkald fra en vågen billist, og det
mobilnummer han havde ringet til 112 på.

Så jeg tror nu godt nok de gør noget ved det - ihvertfald her i hovedstaden.

Vh. Anders Møller

Fra : John Sahl

Dato : 13-12-04 23:40

Anders Møller wrote:
> Så jeg tror nu godt nok de gør noget ved det - ihvertfald her i
> hovedstaden.

Jeg har da tidligere oplevet det samme i nordjylland, de tager
det efter min mening særdeles alvorligt bare de har mandskab
til det.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 23:09

> Hvis de ikke i telefonen spørger efter dit personnummer, kan du være
> 99,999% sikker på at de ikke gør en skid ved det.

Sikker da noget vrøvl, hvor har du det fra ?

Fra : phk

Dato : 14-12-04 00:25

> "phk" <phk_stopspam@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> Sikker da noget vrøvl, hvor har du det fra ?

Jeg har det fordi jeg har lavet utallige anmeldelser i de sidste 5-6 år.

Hvor har du det modsatte fra?

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 14-12-04 08:42

> Hvor har du det modsatte fra?

At de spørger om jeg har tid til at guide dem på vej, og fordi jeg kender
flere der har set dem blive stoppet ...

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 14-12-04 09:36

En helt masse bits fra phk til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvis de ikke i telefonen spørger efter dit personnummer, kan du være 99,999%
> sikker på at de ikke gør en skid ved det.

Det kan godt være de ikke gør det i Esbjerg, men i København har jeg da kun
oplevet at de spørger om jeg har tid til at følge efter vedkommende, og hvis
jeg svarer ja beder om mit telefonnummer så de kan ringe mig op ind til de
har stoppet vedkommende. Normalt så plejer snakken at stoppe når de selv har
øje på vedkommende, og så siger de tak og at man kan køre videre.

Det er mit klare indtryk at de såkaldte §53'ere bliver taget meget seriøst
herinde.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Hjemmeværnet er altså militærets svar på åndsvageforsorgen"
-- Mick Øgendahl

Fra : phk

Dato : 15-12-04 12:33

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har
> øje på vedkommende, og så siger de tak og at man kan køre videre.

Når de selv stopper bilisten bag rattet har de ikke brug for dig mere med
mindre du anmelder andre overtrædelser af færdselsloven politiet ikke selv
har set.

Og jeg tror egentlig de har samme procedure over hele landet. I Esbjerg er
der ofte betjente lånt fra andre politistationer - også fra Sjælland.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-12-04 16:50

> [...]

> mindre du anmelder andre overtrædelser af færdselsloven politiet ikke selv

Det har så ikke været aktuelt i de tidligere nævnte tilfælde, så det tror jeg
gerne på.

> Og jeg tror egentlig de har samme procedure over hele landet. I Esbjerg er
> der ofte betjente lånt fra andre politistationer - også fra Sjælland.

Det tror jeg så ikke du skal satse på som generelt udsagn for alle procedurer.
Men i det ovenstående handler det vel om hvad vagthavende på stationen føler
for, og hvis der er en tendens for at man i København vælger at eftersætte
§53'ere kan det godt være en trend hos de vagthavende, som ikke har sat sig i
Esbjerg (jeg tvivler stærkt på at de vagthavende i Esbjerg er udlånt fra
andre stationer).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It ain't easy having pals"
-- Casey Siemaszko as Charley Bowdre in 'Young Guns'

Fra : phk

Dato : 16-12-04 10:16

> (jeg tvivler stærkt på at de vagthavende i Esbjerg er udlånt fra
> andre stationer).

Det er ikke mit indtryk.

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-12-04 08:35

"Jens Jensen" <jens@jensen.dk> wrote in message
> I fredags kørte jeg desværre efter en spritbillist, jeg noterede nr.plade
og
> kan stadig huske bilen. Hvordan
> hvornår anmelder I det, eller gør I i det hele taget noget ?

Hvis jeg er sikker ringer jeg til politiet, har gjort det 2 gange, kender
desværre ikke resultater.

--
mvh/rg. Christian
Ex: Peugeot 605 SLi fra 1991, solgt med 298.000 km

Fra : Claus Fabritius

Dato : 14-12-04 16:36

> [...]

og
> kan stadig huske bilen. Hvordan
> hvornår anmelder I det, eller gør I i det hele taget noget ?

Jeg tager telefonen og ringer til politiet med det samme. Sidste gang så jeg
bilen blive stoppet, selvom det lige tog lidt ekstra tid. Da jeg læste
nummerpladen op beskrev de selv bilen og føreren. Da jeg gav dem ret skulle
de lige have fat i noget mere mandskab, før de var nok til at stoppe dem.
Lidt længere ude af vejen blev de hevet indtil siden af 3 patruljevogne og 6
betjente. Fører og passagerer blev hevet og ud kropvisiteret imens de sidste
betjente ransagede bilen. De kendte udemærket gutterne i bilen, men da de
havde røget hash og ikke drukket kunne de desværre ikke gøre dem noget.

> Jeg har ikke mobil-tlf, og kom hjem - men glemte bilisten - kom først i
> tanke om ham 3 timer efter, og
> så er det forsent ik ?

Jo, så er det for sent.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-12-04 19:23

Claus Fabritius wrote:

> betjente ransagede bilen. De kendte udemærket gutterne i bilen, men da de
> havde røget hash og ikke drukket kunne de desværre ikke gøre dem noget.

Ikke forstået, loven siger da kun at man ikke må køre når man er
påvirket, ikke at det specifikt skal være alkohol man er påvirket
af.. Man kan blive dømt for at køre bil hvis man fx. har indtaget
sløvende medicin, så man må helt sikkert også kunne dømmes for at
køre bil hvis man er for skæv til at gøre det på en forsvarlig
måde..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Claus Fabritius

Dato : 15-12-04 20:36

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

[...]

Det er ganske rigtigt ulovligt, men politiet havde ikke set dem sidde med en
joint i hånden (De havde vi, da vi lå på siden af dem) og ifølge en anden
betjent jeg har snakket med gør de ikke noget ved det, da de taber
hoverparten af sagerne der bliver kørt på det. Der skal nogle meget dyre
undersøgelser til og det tager meget længere tid end sprit, og når det
alligevel sjældent fører til dom ser de desværre gennem fingre med det.