Aktiekurser mm og HTML
Fra : KT

Dato : 13-12-04 20:30

Hej, ved i om der findes et site, som jeg kan linke til, såleds at jeg på
min hjemmeside kan vise udvalgte aktier og andre (danske) værdipapirers
aktuelle kurs?

Jeg vil altså på min hjemmeside kunne vise kursen på nogle få udvalge
værdipapirer.

På forhånd tak?

Mvh Kim

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 00:52

"KT" <detsortehulATSLETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> værdipapirers aktuelle kurs?
>
> Jeg vil altså på min hjemmeside kunne vise kursen på nogle få udvalge

Det er der lavet programmer til.
Jeg ved, at der på Euroinvestor.dk er nogen, som ved, hvor du kan få fat
i det.
Jeg har ikke selv arbejdet med det, men ved da, at det eksisterer.
Http://www.euroinvestor.dk og opret dig så som bruger, hvilket er
gratis.
Gå derefter i aktiedebatten eller euroinvestor-caféen, hvor der er en
masse med en meget stor erfaring.

Held og lykke.

J.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-05 14:32

Den 03-03-05 00.51 skrev Jim følgende:

> Det er der lavet programmer til.

Hmm, du svarer på et 2½ måneder gammelt indlæg. Og jeg er ikke så sikker
på, at svaret kan bruges til noget. Hvis det er et program, viser det
vel ikke aktiekursen på hjemmesiden. Desuden skal man sandsynligvis have
tilladelse og lige så sandsynligvis betale for at måtte bringe kurserne
på hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 14:51

> [...]
> viser det vel ikke aktiekursen på hjemmesiden. Desuden skal man
> sandsynligvis have tilladelse og lige så sandsynligvis betale for at

Programmet henter selv kurserne ind i et regneark, som jeg har forstået
det.
Og nej, det koster ikke noget at hente kurserne, så længe det ikke er
realtime.

J.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-03-05 19:14

Den 03-03-05 14.51 skrev Jim følgende:

> Programmet henter selv kurserne ind i et regneark, som jeg har forstået
> det.

Dem er der flere af - men spørgeren ville ikke bare have vist kursen på
sin egen computer, han ville vise kursen på sin hjemmeside.

> Og nej, det koster ikke noget at hente kurserne, så længe det ikke er
> realtime.

Ja, når det er til eget brug. Ikke hvis det er til en hjemmeside.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke