Reservedele til pocketbike og midibike.
Fra : Esben B

Dato : 13-12-04 20:00

Hej alle.
Jeg håber virkeligt nogen kan hjælpe
Jeg kom sørme til at lave et lille impuls indkøb her den anden dag.
2 små søde motorcykler. En MT-A4 vandkølet pocketbike og så en Midi-bike.
Jeg kan bare ikke finde nogen steder jeg kan købe reservedele.
Så hvis nogen kender et sted hvor man kan købe reservedele osv til
pocketbikes så må i meget gerne
fortælle mig om det.

Jeg fik taget nogle billeder af dem og lagt på nettet.
http://kow.dk/album/thumbnails.php?album=30

Hilsen Esben, Odense.

Fra : Richard

Dato : 13-12-04 22:27

Esben B wrote:

> [...]
> 2 små søde motorcykler. En MT-A4 vandkølet pocketbike og så en Midi-bike.
> Jeg kan bare ikke finde nogen steder jeg kan købe reservedele.

Pocket bikes fra Kina er netop kendt for dette

> Så hvis nogen kender et sted hvor man kan købe reservedele osv til
> pocketbikes så må i meget gerne fortælle mig om det.

Har du prøvet nogle af de butikker, Google finder?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Søren Johansen

Dato : 13-12-04 22:58

"Esben B" skrev:
> [...]
> Jeg kan bare ikke finde nogen steder jeg kan købe reservedele.
> Så hvis nogen kender et sted hvor man kan købe reservedele osv til

Det er vist stort set umuligt!
Vi får henvendelser næsten hver dag fra folk der savner reservedele til
kinesiske pocketbikes!

Jeg kan kun anbefale at købe et anerkendt mærke, der kan tåle at blive brugt
og hvor det er til at få reservedele.
Man kan have rigtig meget sjov med at køre race på sådan nogen...

Mvh
Søren
www.pocketbike.dk

Fra : Esben B

Dato : 14-12-04 00:00

Tja ved egentlig godt at det er noget kinesisk bras... og dog. den lille
kører faktisk ret godt og fandt heldigvis her til aften
nogle som sælger alle reservedele til den. Dejligt.
Den store tja nu er den prøvekørt og så skal den bare sælges.
Heldigvis fik jeg begge til rigmelig pris.
Den lille er forresten ret sjov. Den har 5,6 hk og triller afsted med knapt
90 km/t. ja og så er den jo vandkølet.

sååå hvis nogen står og mangler en lille forsjov cykel til sønnen eller
noget så er den største til salg.

Nå men hygge og ses på vejen.
Esben, Odense

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-12-04 06:30

Esben B wrote:
> [...]
> Den lille er forresten ret sjov. Den har 5,6 hk og triller afsted med
> knapt 90 km/t. ja og så er den jo vandkølet.

What. Hvilken gearing sidder der på den? Kører race i polini klubben. Der
skal en pænt
stor gearing til at nå 90km/t, og det høvler noget kobling i optræk :-/

Ang reservedele. Så prøv www.nce.dk Enkelte kina-bikes deler dele
med Bi-zeta og Blata.

Men jeg kan kun støtte kommentaren fra Søren. Købt kvalitet : Polini, Blata,
DM, og kom så ud og leg med os andre!
Det er så sjovt, og det bliver nok den eneste cykel nogensinde, hvor jeg kan
slide kneesliders :)

> sååå hvis nogen står og mangler en lille forsjov cykel til sønnen
> eller noget så er den største til salg.

Desværre. Men til den "store" af de to kan du købe tun. Tjek "pocketbike" på
www.ebay.com

> Nå men hygge og ses på vejen.
> Esben, Odense
Thomas

Fra : Richard

Dato : 14-12-04 17:19

Thomas Buus Andersen wrote:

> Men jeg kan kun støtte kommentaren fra Søren. Købt kvalitet : Polini, Blata,
> DM, og kom så ud og leg med os andre!

Apropos, dette er jo en 40cc pocketbike, så den kan vel godt køre med i
løb i pocketbike.dk og andre under DMU, ikke? Svjh er det kun dem >40cc
der ikke må køre med der, eller hur?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 14-12-04 19:21

Richard wrote:

> Apropos, dette er jo en 40cc pocketbike, så den kan vel godt køre med
> i løb i pocketbike.dk og andre under DMU, ikke? Svjh er det kun dem

Jovist.. alt op til 40cc er tilladt. Men man bliver hurtigt sat af, hvis det
ikke er kvali med masser af omdrejninger og hypper.
Har set en rigtig luftkølet kinabike få røvfuld. Måske er motoren fin nok,
mens stellet er lige så blødt som det marcipan vi spiser her til jul.

Thomas

Fra : Eg Egemarke

Dato : 14-12-04 21:24

Ku man ikke "bare" svejse sit eget i noget ordentlig materiale ?!? og så
bruge komponenterne fra kina bike´en ??
Ved godt det virker lidt hul i knolden men hvis budgettet ikke er enormt og
man gerne bare vil smage lidt på miniræset !!
Eller er der regler ang stel dimensioner osv eller er det blot kubik der
afgør om man må være med eller ej ??

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265