Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Firewire i Aldi..?
Fra : NIL

Dato : 13-12-04 19:54

Hej...

Er der nogen af jer der har kigget på det Firewire-sæt (m. kabler osv.), som
Aldi i øjeblikket har?

Jeg kan ikke helt blive klog på om det er noget jeg kan bruge til mit Nikon
D1. Dette kamera kan tilsluttes
med Firewire og diverse kamerafunktioner kan styres af programmet "Nikon
Capture Control". Der kan også
overføres billeder og man kan endda overføre ens "skud" til pc'en i stedet
for at skrive til kortet.

Men..men... Har I kendskab til ovennævnte Aldi-vare??

Hilsen
NIL

Fra : Claus Smith

Dato : 13-12-04 21:04

Har ikke direkte kendskab til det ovennævnte Firewire kit, men du skal blot
have monteret et firewirekort i din pc og så have et kabel på maks. 5 meter,
så er du kørende.

Har selv brugt det i forbindelse med min egen D1, men kan vist ikke gøre det
samme med min nuværende D70.

Claus

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-12-04 09:04

Claus Smith wrote:

> Har selv brugt det i forbindelse med min egen D1, men kan vist ikke
> gøre det samme med min nuværende D70.

Næh - det er vel også mere oplagt at benytte den medfølgende ledning, der
giver dig mulighed for at styre din D70 fra PC'en (herunder også at optage
billederne direkte på PCen i stedet for på CF-kort).

vh
jan

Fra : Claus Smith

Dato : 14-12-04 11:10

> Næh - det er vel også mere oplagt at benytte den medfølgende ledning, der
> giver dig mulighed for at styre din D70 fra PC'en (herunder også at optage
> billederne direkte på PCen i stedet for på CF-kort).

Oki....det var jeg ikke klar over at man kunne gøre på D70, troede blot at
USB var til billedeoverførsel fra kort til PC.

Claus