glaseret skinke
Fra : Birgit

Dato : 13-12-04 18:00

hej med jer
Er der nogen der har prøvet at lave glaseret skinke.

Jeg har svært ved at få sukkeret til at blive hængende på skinken...

Hilsen Birgit

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 13-12-04 18:10

"Birgit" <flynderborg@yahoo.dk> writes:

> Er der nogen der har prøvet at lave glaseret skinke.

Jeps, masser af gange, jeg elsker glaseret skinke.

> Jeg har svært ved at få sukkeret til at blive hængende på skinken...

Tør den godt af, smør et tyndt lag sennep på og pres brun farin oven
på sennepen.

Mvh Trine

--
Juletræer, normanns 100 kroner og dekorationsgran 10 kroner pr. kg.
Adventskranse fra 25 kroner og kirkegårdskranse fra 40 kroner

Fra : Kathrine

Dato : 13-12-04 19:52

"Trine Kornum Christiansen" skrev:

> Tør den godt af, smør et tyndt lag sennep på og pres brun farin oven
> på sennepen.

Og gentag det gerne under bruningen! Så bliver det ekstra godt. Hæld
evt. lidt ananasjuice/saft over til sidst.
MUMS.
--
Kathrine

Fra : Thomas Hansen

Dato : 13-12-04 22:58

On Mon, 13 Dec 2004 18:00:21 +0100, Birgit <flynderborg@yahoo.dk> wrote:

> hej med jer
> Er der nogen der har prøvet at lave glaseret skinke.
>
> Jeg har svært ved at få sukkeret til at blive hængende på skinken...
>
> Hilsen Birgit

Hej
Du laver en tyk pasta af sød sennep, rasp og brun farin. Du kan tilsætte
lidt cognac og/eller dijon sennep efter behag. Du ridser skinken i tern
med 1 cm mellemrum. Sæt skinken i ovnen indtil rillerne begynder at åbne
sig. Nu tager du skinken ud og smører sukker pastaen på. Den bliver lidt
blød af varmen og vil løbe ned i ridserne. Raspen gør at det ikke løber af.
Nu sætter du skinken i ovnen igen og griller den endtil sukkeret er
brunligt. Når du tager skinken ud skal den lige stå 5 minuter inden du
skærer den du. Så bliver sukkerglaseringen sprød og lækker.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"