Fletning Excel til Word: data vises ikke s~
Fra : Søren Rohde

Dato : 13-12-04 17:56

Hej,

Jeg er i færd med at lave noget brevfletning, og har et enkelt problem med
nogle beløb. For beløb på hel krone skal gerne stå som kr. 123,00 og ikke
blot 123. Felterne i Excel er formateret som TAL med to deceimaler, og vises
korrekt i Excel. Men når de flettes til Word kommer ,00 ikke med. Tal med
f.eks. ,25 er ikke noget problem. ,50 vises som ,5. Altså flettes ikke det
der vises, men de fysiske data. På samme måde som jeg forventer at datoen
14. december ikke ændres til 14-12-2004.

Hvor ændrer jeg dette - kører office xo.

Håber på hjælp, og takker forud

Mvh. Søren

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 13-12-04 20:31

Hej Søren.

Du bruger Word som skabelon og Excel som flettefil, korrekt?
Når du i Excel formaterer en celle, så er tallet fortsat det samme i alle
programmer dvs. 125 formateret til 125,00 i Excel, vil i Word være 125. Sagt
på en anden måde, tallet er det du ser i formellinjen.

{mergefield "Tal" \#0,00} dette skal tilføje i dit flettefelt: \#0,00

Datoen I Excel er et tal du har formateret.
{ MERGEFIELD dato \@"dd. MMMM yyyy"}

Jeg bruger XP-UK.

Jørgen Bondesen

Followup to newsgroup only please.
Jeg ønsker, at vi kommunikere via nyhedsgruppen, tak.

Fra : Søren Rohde

Dato : 22-12-04 19:33

"Jørgen Bondesen" <bondesen@cool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> {mergefield "Tal" \#0,00} dette skal tilføje i dit flettefelt: \#0,00
>
> Datoen I Excel er et tal du har formateret.

Det vil jeg prøve - mange tak for hjælpen.
Mvh. Søren Rohde

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 22-12-04 22:02

Hej Søren.