Hvidløgslugt på fingerne
Fra : Helle Nielsen

Dato : 13-12-04 16:11

Hejsa.

Jeg elsker hvidløg men er ikke så glad for når lugten hænger fast i
fingrerne i flere dage på trods af grundigt håndvask mange gange.
Er der nogen der har nogen gode tips til hvordan man får denne lugt af huden
når man har skåret hvidløg ud?, eller på anden måde har rørt ved hvidløget
under skalden.

Mvh Helle

Fra : Emil

Dato : 13-12-04 17:07

On Mon, 13 Dec 2004 16:11:05 +0100, Helle Nielsen wrote:

>Er der nogen der har nogen gode tips til hvordan man får denne lugt af huden
>når man har skåret hvidløg ud?, eller på anden måde har rørt ved hvidløget
>under skalden.

Lav en kande kaffe, og vask hænderne grundigt i kaffegrumset. Det
virker fint, og huden bliver blød og helt ren af det - altså
bortset fra en lille rest af olier fra grumset.

m.v.h. Emil

Fra : jenny og søren

Dato : 13-12-04 17:09

Hej Helle

Jeg ved ikke om kaffegrums virker på hvidløg men det virker ihvertfal på
"fiske hænder" så gnid hænderne i kaffegrums og vask så er lugten væk

mvh

Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-12-04 20:15

"Helle Nielsen" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en
meddelelse
> [...]
> får
> denne lugt af huden når man har skåret hvidløg ud?, eller
> på anden måde har rørt ved hvidløget under skalden.

Husk i hvertfald at bruge koldt vand til håndvask. Varmt vand åbner porerne
og lugten trænger længere ind.

- Martin

Fra : Lars Ehlers

Dato : 13-12-04 20:21

<mail@hellenielsen.dk> wrote:

> [...]
>når man har skåret hvidløg ud?, eller på anden måde har rørt ved hvidløget

Jeg har et meget enkelt trick til at fjerne hvidløgslugt og løglugt
fra hænderne. Vask hænderne i koldt vand.

Jeg lærte tricket for mange år siden, hvor jeg ifm. arbejde skulle
checke jetbrændstof hver eneste morgen, og det var svært at fjerne
petroleumslugten fra hænderne.

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Devast8or

Dato : 13-12-04 21:24

Helle Nielsen wrote:
> [...]
> Er der nogen der har nogen gode tips til hvordan man får denne lugt
> af huden når man har skåret hvidløg ud?, eller på anden måde har rørt

Ved alm. løg virker det ganske glimrende at ginde fingrene i salt - prøv om
ikke det også virker med hvidløg (og meld gerne tilbage).

Devast8or

Fra : Hauge

Dato : 13-12-04 22:06

Hejsa
Helle Nielsen wrote:
> Er der nogen der har nogen gode tips til hvordan man får denne lugt
> af huden når man har skåret hvidløg ud?, eller på anden måde har rørt
> ved hvidløget under skalden.

Jeg må vel også hellere bidrage med et tvivlsomt råd, lige som de andres.
Eddike af den billigste type, vask lapperne i det, og bagefter i vand +
sæbe, så er det væk.
Det virker også til mange andre ting, ikke kun hvidløg.

/Hauge

Fra : Emil

Dato : 14-12-04 02:08

On Mon, 13 Dec 2004 22:05:58 +0100, Hauge wrote:

>Jeg må vel også hellere bidrage med et tvivlsomt råd, lige som de andres.

Du skal grilles, dyppes i eddike og rulles i kaffegrums, indtil
du forstår hvilke råd, der er afprøvede og gode.

Det er svært nok at skelne mellem 'gode råd' og real erfaring. Du
kan evt. Google dig til det korrekte svar.

Det korrekte svar på, hvorledes man fjerner lugten af hvidløg er,
at vaske hænderne i kaffegrums! Det er afprøvet og godkendt af
kærresten.

Du og dine, samt alle andre, ønskes en god og fredfyldt jul.

m.v.h. Emil

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-12-04 11:35

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Det korrekte svar på, hvorledes man fjerner lugten af hvidløg er,
> at vaske hænderne i kaffegrums! Det er afprøvet og godkendt af
> kærresten.

Ok, det kan skam gøres mere avanceret/teknisk. Jeg har lige set i en
forretning et stykke blankt, foldet blikagtigt metal med følgende tekst: Ved
løglugt, skyl hænderne i koldt vand og stryg dem på metalsæben - lugten er
straks væk.
)
Meeen, mon ikke det mest er hokus-pokus-pengene-ned-i-"opfinderens"-lomme?

> Du og dine, samt alle andre, ønskes en god og fredfyldt jul.

Tak, i lige måde!

Hilsen Inger

Fra : Hauge

Dato : 14-12-04 16:21

Hejsa
Emil wrote:
> Du skal grilles, dyppes i eddike og rulles i kaffegrums, indtil
> du forstår hvilke råd, der er afprøvede og gode.

Snøft, det har jeg prøvet, men det hjælper intet. For øvrigt, hvad skulle
det hjælpe?

> Det er svært nok at skelne mellem 'gode råd' og real erfaring. Du
> kan evt. Google dig til det korrekte svar.

Man kan ikke sige hvilke(t) svar der er de(t) mest korrekte, da alle jo vil
sige at netop deres råd er det bedste. Og hvis hvert enkelt råd virker det
enkelte sted, så er det jo bare om at prøve sig frem.

> Det korrekte svar på, hvorledes man fjerner lugten af hvidløg er,
> at vaske hænderne i kaffegrums! Det er afprøvet og godkendt af
> kærresten.

Og kaffegrums har man oceaner af mængder af

> Du og dine, samt alle andre, ønskes en god og fredfyldt jul.

Lige over til dig også, og selvfølgelig til alle andre her i gruppen.

/Hauge

Fra : Jørgen Hess

Dato : 15-12-04 01:11

> [...]
>
> Og kaffegrums har man oceaner af mængder af

> Lige over til dig også, og selvfølgelig til alle andre her i gruppen.

Altså, hvis alle laver kaffe som demonstreret i hjemmeservice, er der masser af
kaffegrums.
Man skal friskmale en masse kaffebønner, hælde en overdådig mængde kaffe i
filtret (Til en ekspressomaskine) stryge det meste af i affaldskassen, da det
overskydende åbenbart ikke kan bruges til næste kaffebrygning. Den smule der
bliver tilbage laves der kaffe af, kaffegrumset hældes i affaldskassen så
tidligere kasserede kaffe bliver effektivt ødelagt. Fremstillet på den måde kan
en lille ekspresso ikke koste mindre en 22 kroner.
Og så klagede kaféejeren over at gæsterne blev i timevis og rugede over den ene
kop kaffe, hvilket gik ud over salget.
mvh
Jørgen