Larmer blæseren på et 6600GT-AGP? - Godt r~
Fra : Salva

Dato : 13-12-04 15:32

Jeg overvejer at købe et Geforce 6600GT-AGP men er bange for at køleren
larmer for meget.
Har I nogen erfaringer med det grafikkort?

Jeg havde tænkt mig at bruge ca. 1500kr.

-Salva

Fra : René Lønstrup

Dato : 13-12-04 15:58

Salva wrote:
> Jeg overvejer at købe et Geforce 6600GT-AGP men er bange for at
> køleren larmer for meget.
> Har I nogen erfaringer med det grafikkort?

Min bror købte et Albatron 6600GT AGP, specifikt fordi der ikke var en
standard-køler på, så vi håbede at det var mere støjsvagt. - Hvor meget et
standard 6600GT larmer, ved jeg ikke, men er det mere end Albatron kortet,
så vil jeg anbefale høreværn! Dét kort larmer godt nok sindssygt (og det er
ikke bare fordi jeg er blevet forvænt (sp?) med mit X800 IceQ II ;) )..
Kortet viste sig desværre at være defekt (der kom grafikfejl under 3D når
det blev belastet), så det bliver spændende at se om ombytningskortet larmer
ligeså meget...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Salva

Dato : 13-12-04 22:50

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kortet viste sig desværre at være defekt (der kom grafikfejl under 3D når
> det blev belastet), så det bliver spændende at se om ombytningskortet

Ja, jeg tænkte det nok. Læste lidt om det i en test.. Ærgerligt, da det får
udmærkede anmeldelser.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 16-12-04 17:32

"Salva" <salvanone@hotmail.com> wrote in message

> "René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, jeg tænkte det nok. Læste lidt om det i en test.. Ærgerligt, da det
> får udmærkede anmeldelser.

Måske kan det holde til at man nøjes med en passiv køler fra Zalman.

Mvh
Henrik

Fra : René Lønstrup

Dato : 16-12-04 17:50

Henrik Sahl wrote:
> Måske kan det holde til at man nøjes med en passiv køler fra Zalman.

Men passer en Zalman køler derpå? Der var noget med at
kølemonteringshullerne sad anderledes på AGP udgaven af 6600GT da kernen var
blevet flyttet en anelse for at gøre plads til PCIe->AGP
bridge-anordingen, - eller noget i den retning.. Det skulle ihvertfald
betyde at mange "after-market" køleløsninger ikke ville passe på
grafikkortet...
Nu har min bror ikke fået byttet kortet endnu (de ville vist først komme på
lager den 22/12 så det bliver først efter jul), så jeg kan ikke se hvordan
hullerne er på det. Når han modtager et nyt, kan det være vi skulle prøve at
se om den Zalman der pt. sidder på hans gamle GF4 Ti4200 kan passe på 6600GT
kortet (hvis det altså virker ordentligt denne gang )...

Fra : Henrik Sahl

Dato : 16-12-04 18:22

"René Lønstrup" <news@rel6+1star.dk> wrote in message

> [...]
> skulle prøve at se om den Zalman der pt. sidder på hans gamle GF4 Ti4200
> kan passe på 6600GT kortet (hvis det altså virker ordentligt denne gang

Jeg kiggede selv lige på Zalman's webside og dem de har pt. kan ikke bruges
til GF6800GT/Ultra pga. nogle huller der ikke passer, så det er nok det
samme med GF6600GT, men der kommer nok en udgave inden længe.

Mvh
Henrik

Fra : Peet

Dato : 16-12-04 21:01

"Henrik Sahl" <sahl @VÆKMEDDETHERsnaps.dk> skrev i en meddelelse news:cpsg7c$gif$1@news.cybercity.dk...

> Jeg kiggede selv lige på Zalman's webside og dem de har pt. kan ikke bruges til GF6800GT/Ultra pga. nogle huller der ikke passer,
> så det er nok det samme med GF6600GT, men der kommer nok en udgave inden længe.

Der er åbenbart forskel på kortene da denne :
http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?Produktid=43628952
ikke skulle støje så meget iht. anmeldelsen
http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=11573

Fra : Anders F

Dato : 16-12-04 21:33

"Peet" <mail@nej-tak.com> wrote in message

> [...]
> http://www.prcdata.dk/ProduktLinkFrame.asp?Produktid=43628952
> ikke skulle støje så meget iht. anmeldelsen

Er der nogen der ved om man blot kan skifte stikket for dual-DVI? Det ligner
det nemlig....

/A