Skoda Felicia (årgang97) spørgsmål
Fra : Snothas

Dato : 13-12-04 15:07

Jeg har købt mig en brugt Skoda Felicia og har fundet frem til et par
spørgsmål.

Kan det passe at når man skal bruge bagrudeviskeren at man så skal holde
knappen inde for at få viskeren til at viske, og ikke bare give knappen et
ryk. ?

på forhånd tak.

Allan D, Pedersen.

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 13-12-04 15:49

On Mon, 13 Dec 2004 15:06:50 +0100, "Snothas" <snothas@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>knappen inde for at få viskeren til at viske, og ikke bare give knappen et

Det lyder da som en levetids-forlængende foranstaltning for en
bagvisker.

:-/

mvh

John

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 13-12-04 16:30

Snothas wrote:
> [...]
holde
> knappen inde for at få viskeren til at viske, og ikke bare give

Mnjaeh, det kommer lidt an på hvad du vil. Hvis du bare skal have
vandet af ruden er et kortvarigt ryk nok. Hvis du også skal have
vasket snavset af skal armen holdes inde lidt længere og hårdere.
Ebbe - der til daglig kører i en Felicia fra '96

Fra : Snothas

Dato : 13-12-04 18:43

Måske ikke formuleret mig godt nok..
kort sagt..
stopper jeg med at holde armen tilbage stopper viskerne eks. midt på ruden
og visker ikke tilbage til startstilling.
det er det som undre mig.. som førstegangs Skoda ejer.
hehe...

Fra : Kent Glerup

Dato : 13-12-04 20:29

"Snothas" <snothas@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og visker ikke tilbage til startstilling.
> det er det som undre mig.. som førstegangs Skoda ejer.

Og førstegangsbruger af usenet.. Man citerer efter det man svarer på.

Ang. visker:
Den skal selv returnere til udgangsstilling når man slipper grebet, så der
er formentlig en fejl i din viskermotor.

MVH
Kent Glerup

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 14-12-04 08:53

Snothas wrote:
> [...]
ruden
> og visker ikke tilbage til startstilling.
> det er det som undre mig.. som førstegangs Skoda ejer.

Det bør det også. Det er ikke normalt.

I mit første svar var jeg en anelse forkert på den. Jeg har haft
bilen fra ny og brugen af viskerne er så indgroet at jeg ikke rigtig
kunne huske hvordan den virker. Men altså, here goes:

Et kort *tryk* fremad på viskerarmen skal få bagrudeviskeren til at
tage en enkelt tur ud og hjem.

Trykker man hårderere og længere kommer der også sprinklervæske
på. Her er tricket iøvrigt at slippe igen når viskerarmen er på vej
på plads. Herved får sprinklervæsken lov til at flyde ned ad ruden.
Når væsken er kommet ordentligt ned på ruden får viskeren lige et
dab mere. På denne måde får man også vasket nederste halvdel af
bagruden

Ebbe

Fra : Snothas

Dato : 14-12-04 15:39

Okay.. jeg mente nemlig også at det ikke helt kunne passe.
men jeg var ikke sikker, så jeg måtte lige spørge et par eksperter.

godt at jeg stadig har 100% brugtvogns garenti på den.
det er nok bare et styre relæg som er gået. (Lige som min Startmotor relæ
også forduftede for snart en uge siden)