Massesammenstød
Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 09:13

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=328106/

Suk, og det er oven i købet et af de kryds, hvor de har forskudt
midterrabatterne, så man har frit udsyn ved venstresving! Man KAN ikke undgå
uheld, når folk sidder og sover
....og åbenbart heller ikke undgå ballade med tilskuere, når uheldet sker
mellem kommunens ghetto og moskéen

Men da det er det eneste sted tilbage hvor der er 80 km/t, mon ikke folk nu
vil kræve farten nedsat ?

Fra : Johnny B 2000

Dato : 13-12-04 09:56

hvorfor blev der ballade med de unge mennesker ???

--
Johnny [2000 Frb.]
fjern SLETDETTE i mailadr. for direkte mail

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 10:38

" Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse

> hvorfor blev der ballade med de unge mennesker ???

Har ingen anelse, de har vist bare et eller andet problem med autoriteter...

Fra : Henrik B.

Dato : 13-12-04 12:02

> " Johnny B 2000" <johnnyb2000SLETDETTE@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Har ingen anelse, de har vist bare et eller andet problem med
> autoriteter...

De mente, iflg. Ekstra Bladet, at de var mere kompetente til at dedømme og
behandle de tilskadekomne.

--
M.v.h.
---------------------------------

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 12:36

> De mente, iflg. Ekstra Bladet, at de var mere kompetente til at dedømme og
> behandle de tilskadekomne.

Jamen så skulle man måske fremover lade dem klare det selv, og kalde
redningsfolkene tilbage

Fra : Mr. Hansen

Dato : 13-12-04 13:19

Henrik B. tastede følgende
> De mente, iflg. Ekstra Bladet, at de var mere kompetente til at
> dedømme og behandle de tilskadekomne.

Jeg var forbi stedet i går, og det var ikke for at behandle de til
skadekomne at de ville frem, de ville befri de 5 fra det skyldige køretøj,
fra at tale mere med ordensmagten.

Fra : Basil

Dato : 13-12-04 12:16

Johnny B 2000 wrote:
> hvorfor blev der ballade med de unge mennesker ???
>

> "Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

Lige i nærheden er der et lige så betændt kvarter som Voldsmose og
Gjellerupparken, som burde blive ryddet fra jordens overflade, incl.
indbyggere, da de intet har fattet af at bo og leve i et vestligt land.
Kai

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 12:38

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> Gjellerupparken, som burde blive ryddet fra jordens overflade, incl.
> indbyggere, da de intet har fattet af at bo og leve i et vestligt land.

Nej der er sgu nogle der har lidt svært ved at fatte det, måske fordi
politikere og andre ikke har meldt klart nok ud, at sådan er reglerne her,
og de bliver IKKE lavet om.

....hvis jeg kommer i et færdselsuheld med sådan en i de belastede kvarterer,
vil jeg godt nok være utryg - i min egen fødeby, hvad fanden er det der
sker!

Fra : Mr. Hansen

Dato : 13-12-04 13:24

Basil tastede følgende
> [...]
> Gjellerupparken, som burde blive ryddet fra jordens overflade, incl.
> indbyggere, da de intet har fattet af at bo og leve i et vestligt

Enig... send hele lortet hjem pr. luftpost når ikke de kan finde ud af at
opføre sig som normale mennesker.
Jeg var godt nok rystet over at se hvordan de mere eller mindre fik lov til
at styre rundt med politiet, der blev på intet tidspunkt mens jeg holdte og
ventede, nogen der slog ned på de rotter.

Fra : Mr. Hansen

Dato : 13-12-04 13:18

Johnny B 2000 tastede følgende
> hvorfor blev der ballade med de unge mennesker ???

Fordi bilen der svingede ud i/foran mini bussen var pakket med 5 af dem der
har haft en svær opvækst, de 100+ personer der var til stede var 90% af
deres ligesindede, som ville hjælpe dem fri fra ordensmagten... de fatter
nul og niks om hvordan man opfører sig i Danmark.

Og politiet er for vattede til at kaste lortet i håndjern og så af sti
afsted til nærmeste lufthavn.

Fra : Basil

Dato : 13-12-04 18:14

Thomas H. wrote:
> [...]
> mellem kommunens ghetto og moskéen
>
> Men da det er det eneste sted tilbage hvor der er 80 km/t, mon ikke folk

Mere kl. 1930 på Lorry
Kai

Fra : Thomas H.

Dato : 13-12-04 19:48

> Mere kl. 1930 på Lorry

Ja det var så ikke meget man så ...og de passede meget på ikke at sige hvad
det var for nogle mennesker der lavede ballade, og heller intet om hvordan
uheldet skete.

Fra : phk

Dato : 14-12-04 00:50

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=328106/

og

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=328302/

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas H.

Dato : 14-12-04 08:52

> http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=328302/

Ja jeg vil jo altså nok mene, at den kultur ikke passer ind i vores, og så
længe 2.,3. og 4.-generation bliver ved med at føre deres underlige religion
og kultur videre, skal de nok ikke forvente at folk accepterer dem som helt
almindelige danskere.
..... hvor tit hører man egentlig om en 3.-generations tysker eller
englænder?

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 14-12-04 16:25

"Thomas H." wrote:

> [...]
> og kultur videre, skal de nok ikke forvente at folk accepterer dem som helt

Ja, lad os se om vi kan få dem lavet om til helt almindelige
danskere i en fart, vi er nemlig alt for få blegfede til at brokke
os over vejret, skatterne og trafikken, være skadefro over at
andre kommer galt afsted, punke alle der tror de er noget (go'e
gamle jante), drikke os fulde og køre spritbilisme, banke hinanden
til fodboldkampe, tæve konen, være smålige så det er til at få øje
på og alle mulige andre helt almindelige danske "sysler".. På med
vanten, det kan kun gå for langsomt..

Burde subjekt egentlig ikke hedde "kultursammenstød" i stedet??

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mr. Hansen

Dato : 14-12-04 17:42

Thomas Strandtoft tastede følgende
> [...]
> til fodboldkampe, tæve konen, være smålige så det er til at få øje
> på og alle mulige andre helt almindelige danske "sysler".. På med

Hmm... jeg kan ikke rigtigt få øje på mere end et punkt de ikke klarer, den
med at drikke sig fuld er jo ikke noget de gør sig så meget i, man skal jo
helst være ædru når man skal være en gruppe der tæver løs på sagesløse.

Fra : Thomas H.

Dato : 14-12-04 18:49

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

>Ja, lad os se om vi kan få dem lavet om til helt almindelige
>danskere i en fart,

Hvis du skal svare helt seriøst, synes du så ikke at det er er stort problem
at visse grupper er SÅ lidt danske som de er ? Eller synes du helt seriøst,
at de skal blive ved i 5.,6.,7. generation osv., at have foragt for de
danske regler og normer? Og er du ikke bange for, at hvis det fortsætter, at
det er os andre der bliver nødt til at indordne os?

>Burde subjekt egentlig ikke hedde "kultursammenstød" i stedet??

Tjoo, det er bare lidt sørgerligt at det skal være et problem.

Fra : Mr. Hansen

Dato : 14-12-04 21:05

Thomas H. tastede følgende

> Tjoo, det er bare lidt sørgerligt at det skal være et problem.

Forstår det heller ikke, langt de fleste g'ere er jo flinke og rare
mennesker... jeg mener hvor mange har ikke prøvet at være i byen og så
kommer der en flok af g'erne og spørger om man har et problem.

Flinke mennesker de der g'ere

Fra : Søren M

Dato : 14-12-04 21:12

I news:wHHvd.905$f55.687@news.get2net.dk, skrev Mr. Hansen :
> [...]
> mennesker... jeg mener hvor mange har ikke prøvet at være i byen og så
> kommer der en flok af g'erne og spørger om man har et problem.

nej de spørger om du har (en) problem det kniber lidt med det danske

--
/søren

Happiness is when what you think, what you say, and what you do are in
harmony.
Mahatma Gandhi

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 14-12-04 22:14

"Mr. Hansen" <elektronik@elektronik.notvalid> skrev :

>Forstår det heller ikke, langt de fleste g'ere er jo flinke og rare
>mennesker... jeg mener hvor mange har ikke prøvet at være i byen og så
>kommer der en flok af g'erne og spørger om man har et problem.

Jep - oplevede sådan en gruppe kegler en sen aften i Vordingborg

vores problem var egentligt bare hvem af os der skulle ringe til falck
og fortælle der lå en flok nydanskere klar til afhentning ;)

>Flinke mennesker de der g'ere

Nej - men logiske - de fortrak skyndsomst

rent bortset fra det er langt hovedpartne sgu' fine og reelle nok, som
med os indfødte danskere findes der desværre også mange tåber - og de
flokkes

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 15-12-04 19:18

"Thomas H." wrote:

> Hvis du skal svare helt seriøst, synes du så ikke at det er er stort problem
> at visse grupper er SÅ lidt danske som de er ?

1) Helt seriøst, så synes jeg ikke det er noget problem at der er
folk der ikke er danske, nej..

2) Helt seriøst, så synes jeg et multikulturelt samfund kan give
os nogle styrker vi ikke engang har fået øje på endnu. Det er lidt
ligesom en arbejdsplads hvor alle kan noget forskelligt, den har
langt mere potentiale end en arbejdsplads hvor alle kun kan det
samme..

3) Helt seriøst, så synes jeg det er skideærgerligt at så mange er
"kulturforskrækkede" at 2) ikke kan lade sig gøre.

> Eller synes du helt seriøst,
> at de skal blive ved i 5.,6.,7. generation osv., at have foragt for de
> danske regler og normer?

Helt seriøst, så synes jeg vi lynhurtigt burde revidere den måde
vores retssystem fungerer på, så der kom mere konsekvens i
skidtet. Jeg synes det er en hån mod alle danskere (uanset etnisk
oprindelse) at bøller, voldsmænd og andet utøj (uanset oprindelse)
kan slå folk fordærvede om mandagen og være tilbage på gaden om
onsdagen. Stram op på brugen af lovgivningen og det vil løse en
masse af problemerne og skaffe os af med dem der ikke fatter at
opføre sig ordentligt (uanset oprindelse).

> Og er du ikke bange for, at hvis det fortsætter, at
> det er os andre der bliver nødt til at indordne os?

Jeg er bange for, at hvis lovgivningen bliver ved med at begrænse
sig til "løftet pegefinger"-niveauet, så har vi kun set starten af
udviklingen. Flere og flere vil blive ligeglade med de "vat-domme"
de risikerer, andre vil gribe til selvtægt for at påføre synderne
en passende straf, og på et tidspunkt går det hele op i et
ukoordineret voldsorgie..

Jeg mener ikke selvtægt er vejen frem, for vrede og personligt
engagement er nu engang ikke det optimale grundlag for at dømme
retfærdigt. Jeg mener vi skal opretholde vores "uskyldig indtil
det modsatte er bevist"- og "alle er lige for loven"-holdninger -
men smid "pegefingeren" og "vatdommene" væk til fordel for nogle
konsekvente domme der både er til at mærke og få øje på. Det vil
øge respekten for lovgivningen blandt de kriminelle og samtidigt
mindske trangen til selvtægt blandt ofrene, de kan jo se at folk
fik en mærkbar straf.

Håber det besvarede spørgsmålet.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mr. Hansen

Dato : 16-12-04 00:13

Thomas Strandtoft tastede følgende

> 1) Helt seriøst, så synes jeg ikke det er noget problem at der er
> folk der ikke er danske, nej..

Hmm... du støtter altså de g'ere der deltog i feks,. det omtalte
"arrangement"

> [...]
> ligesom en arbejdsplads hvor alle kan noget forskelligt, den har
> langt mere potentiale end en arbejdsplads hvor alle kun kan det

Du mener en arbejdsplads hvor folk hos feks. politiet og falck ikke kan
arbejde i fred på grund af de
multikulturelle (som omtalt i aktuelle tråd)

Puha håber ikke du forventer at dine efterkommere skal blive gamle...

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 16-12-04 21:41

"Mr. Hansen" wrote:

> Hmm... du støtter altså de g'ere der deltog i feks,. det omtalte
> "arrangement"

Hvor pokker ser du at jeg giver udtryk for det?? Jeg har nærlæst
mit svar på Thomas' spørgsmål og jeg kan altså ikke få øje på, at
jeg nogen steder indikerer er jeg støtter folk der ikke opfører
sig ordentlig, faktisk siger jeg præcis det modsatte. Jeg slår
direkte et slag for at *alle* der ikke kan opføre sig ordentligt
skal have en straf der kan mærkes, dvs. det er også noget der
gælder de g'ere der i tråden her ikke opfører sig ordentligt. Jeg
synes egentlig ikke det er så indviklet.

> Du mener en arbejdsplads hvor folk hos feks. politiet og falck ikke kan
> arbejde i fred på grund af de
> multikulturelle (som omtalt i aktuelle tråd)

Nej, det mener jeg ikke. Jeg siger bare at alsidighed er en
styrke, ikke en bagdel, intet andet. Chikanen af politiet og falck
er for din regning, det er ikke noget jeg har nævnt.

> Puha håber ikke du forventer at dine efterkommere skal blive gamle...

Puha, håber ikke du læser alle mine indlæg på den måde. Forhold
dig til de ord jeg skriver, de er faktisk nøje udvalgt, og lad
være med at klandre mig for ting du måske tror jeg muligvis kunne
mene.. Jeg skriver det jeg mener, hverken mere eller mindre og jeg
vil ikke stå til regnskab for holdninger jeg ikke har givet udtryk
for.

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 17-12-04 05:53

> [...]
mene.. Jeg skriver det jeg mener, hverken mere eller mindre og jeg
vil ikke stå til regnskab for holdninger jeg ikke har givet udtryk

Hvad er det for styrker vi ikke kan få øje på?

De eneste styrker jeg har bemærket sådan lige umiddelbart er at de er gode
til at junglere med knive og køre i forholdsvis dyre biler (i forhold til
indkomst) og til at komme i avisen.

Hvilke _positive_ sider er det du kan se?
--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-12-04 18:43

phk wrote:

> Hvad er det for styrker vi ikke kan få øje på?

Tjaae, man kunne jo starte med at kigge på de stærke familiebånd
de har, vi danskere parkerer jo vores gamle på plejehjem og den
slags når de ikke længere gør nytte - ude af øje, ude af sind. Vi
kan sagtens lære en masse om at både bruge og behandle vores ældre
familiemedlemmer værdigt.

Flid og målrettethed kan vi også sagtens lære af. Vi etniske
danskere er alt for dårlige til at starte firmaer op. Traditionen
for at være selvstændigt erhvervsdrivende er tæt på uddød. Du må
ikke hænge mig op på tallene (jeg er dårlig til at huske tal), men
hvis man tager 100 unge italienere, så vil der statistisk være ca.
15-20 der på et tidspunkt arbejder som selvstændige. For danskerne
ligger tallet omkring 2 ud af 100. "Nydanskerne" har traditionelt
meget mere mod på det område end os "gammeldanskere", det er da
klart noget vi kan lære noget af, til gavn for landet som helhed.

Der er masser af andre ting, og garanteret også ting jeg ikke lige
har få øje på endnu, men hvis ikke jeg er villig til at kigge
efter disse, fordi jeg på forhånd har besluttet at "de er nogle
banditter hele flokken", så er det stensikkert at jeg heller
aldrig får øje på noget godt.

> De eneste styrker jeg har bemærket sådan lige umiddelbart er at de er gode
> til at junglere med knive og køre i forholdsvis dyre biler (i forhold til
> indkomst) og til at komme i avisen.

Ah, "Ekstra Blads indgangsvinklen" aka. "hvorfor fokusere på det
positive, når det negative er meget mere sensationelt?".

Det jeg ikke forstår er, når en person går på værtshus og får en
på snotten af en rødhåret gut med kusseskæg, så bliver vedkommende
pissetosset på den specifikke rødhårede gut. Han bliver ikke sur
på alle gutter med rødt hår eller alle gutter med kusseskæg, han
nøjes med at være sur på den enkeltperson der rent faktisk har
forulempet ham. Får han derimod en på låget af en gut med mørkt
hår og mørk hud, så er det straks "Perkere er nogle møgsvin og
skulle sendes hjem hele flokken!!". Ikke noget med at betragte
forulemperen som et individ, næh, han er straks repræsentant for
hele racen.

Så skal der nok komme argumentet "jamen de er jo allesammen nogle
hidsige krabater", men det ville jeg fanme også blive hvis folk
råbte "skrid hjem, møgsvin" efter mig fordi jeg har kusseskæg og
perifært ligner en rødhåret bølle de engang har fået en på bærret
af.

Jeg er hamrende træt af folk der ikke forstår at rette deres vrede
i den rigtige retning. Jeg kan sagtens forstå (og acceptere) at
"du" er vred på Mahmoud der stjal din bil, men ret vreden mod
Mahmoud, ikke mod alle der ligner ham. Jeg kan sagtens forstå (og
acceptere) at "du" er vred på Henrik der gav dig en på skrinet,
men ret vreden mod Henrik, ikke mod alle der ligner ham. Jeg vil
ikke være mål for din vrede fordi jeg ligner Henrik. Jeg vil
heller ikke høre på at jeg skal sendes hjem fordi jeg ligner
Mahmoud.

Indvandrerdebatten eksisterer kun fordi nogle mennesker er gået
væk fra at betragte folk som individer og gået over til at skære
hele flokken over en kam. Hvis de blev opfattet som individer
ville debatten have heddet "Hvad gør vi specifikt med ham her der
har gjort sådan og sådan" i stedet for "Folk af den kultur burde
allesammen lægges i håndjern og køres til nærmeste lufthavn"..

Slut herfra, jeg gider ikke den her debat, jeg vil meget hellere
snakke om noget der har med biler at gøre..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 19:01

> [...]
>slags når de ikke længere gør nytte - ude af øje, ude af sind. Vi
>kan sagtens lære en masse om at både bruge og behandle vores ældre

og her kommer noget som de færreste danskere endnu er klar over:
En del af den ældre 1. generation indvandere vælger at tage tilbage til Iran
/ østen hvor de oprindelig kom fra. De modtager stadig den danske
folkepension som er så høj i disse lande at en stor del bliver sendt retur
til de yngre generationer som bliver i danmark.

Så meget til at tage sig af de gamle, som reelt bliver forsørget af dig og
mig

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 17-12-04 20:17

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
> danske folkepension som er så høj i disse lande at en stor del bliver
> sendt retur til de yngre generationer som bliver i danmark.

Det er da ikke værre end andre pensionister som rejser til de varme lande.
1. generationsinvandrerne har faktisk ofte arbejdet hårdt for en beskeden
løn.

mvh
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 23:07

"Peter Weis" <p.weis@email.dk..slet> skrev i en meddelelse

> Det er da ikke værre end andre pensionister som rejser til de varme lande.
> 1. generationsinvandrerne har faktisk ofte arbejdet hårdt for en beskeden
> løn.

pointen var at de gamle heller ikke bliver passet af de unge men vælger at
tage hen til rødderne.

--
Tom

Fra : Peter Weis

Dato : 20-12-04 14:44

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> pointen var at de gamle heller ikke bliver passet af de unge men
> vælger at tage hen til rødderne.

Thomas's pointe kan da stadig holde vand. For det første taler han om en
mere fremskreden alder, hvor pensionisterne ellers bliver sendt på
plejehjem.
For det andet kan de jo stadig have børn sydpå. Så kan de tage sig af
forældrene når de bliver modne til plejehjem.

mvh
Peter

Fra : Thomas H.

Dato : 17-12-04 08:57

"Thomas H." wrote:

2) Helt seriøst, så synes jeg et multikulturelt samfund kan give
os nogle styrker vi ikke engang har fået øje på endnu.

.....jeg leder stadig ..jo pizza til halv pris pga. snyd med told og skat.
Jeg har aldrig bedt om et multikulturelt samfund, det er bare trukket ned
over hovedet på mig de sidste 20 år, DET er mit og mange andres problem.

3) Helt seriøst, så synes jeg det er skideærgerligt at så mange er
"kulturforskrækkede" at 2) ikke kan lade sig gøre.

Hvem er det egentlig der er kulturforskrækket, kristne eller muslimer? Mon
ikke alle er det, og at det derfor er et umuligt projekt?

Helt seriøst, så synes jeg vi lynhurtigt burde revidere den måde
vores retssystem fungerer på, så der kom mere konsekvens i
skidtet.

<snip>
Der er vi helt enige, og hvis de vattede partier havde indset dette for 25
år siden, var det nok kun dem der gerne ville indordne sig, der stadig var
her!

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-12-04 18:51

"Thomas H." wrote:

> Hvem er det egentlig der er kulturforskrækket, kristne eller muslimer? Mon
> ikke alle er det, og at det derfor er et umuligt projekt?

Der er fanatikere på begge sider, og jo de er totalt umulige at
kommunikere med. Resten af os burde imidlertid godt kunne få
stablet noget fornuftigt på benene..

> Der er vi helt enige, og hvis de vattede partier havde indset dette for 25
> år siden, var det nok kun dem der gerne ville indordne sig, der stadig var
> her!

Hvis jeg må tolke dit "indordne sig" som "opføre sig anstændigt",
så er vi helt på bølgelængde. "Indordne sig" opfatter jeg[*] som
noget med at blive ens og det mener jeg ikke der er behov for,
blot vi kan behandle hinanden anstændigt/ordentligt.

*: din opfattelse af ordene kan godt afvige fra min, så vi måske
mener det samme selv om vi bruger forskellige ord?

--
Hygge..
Thomas