Kan man forlænge et vga kabel?
Fra : Morten

Dato : 19-05-01 18:20

Hej gutter,
jeg vil spørge om det er muligt at købe et forlænger kabeltil sin skærm
fordi jeg leger lidt med ideen om at flytte monsteret ind i et skab. For at
kunne få ro til at tænke :)

-Morten

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-05-01 18:46

On Sat, 19 May 2001 19:19:45 +0200, "Morten"
<dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote:

>jeg vil spørge om det er muligt at købe et forlænger kabeltil sin skærm

Det kan man sagtens.

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Tom Nielsen

Dato : 19-05-01 19:02

hvad med idekablet til floppy og cd-rom ? kan det også tåle en
forlængerledning ? og i givet fald, hvor langt?

Fra : Steffen Møller

Dato : 19-05-01 22:44

On Sat, 19 May 2001 20:01:43 +0200, "Tom Nielsen" <tom@sport.dk>
wrote:

>hvad med idekablet til floppy og cd-rom ? kan det også tåle en
>forlængerledning ? og i givet fald, hvor langt?

Nix. Det må max være ikke særligt lang (mener det er en ½ meter)

Møller

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-05-01 22:51

On Sat, 19 May 2001 23:44:05 +0200, Steffen Møller
<steffen.moeller@mail.com> wrote:

>Nix. Det må max være ikke særligt lang (mener det er en ½ meter)

På arbejdet har jeg et der er 5 meter, som vi bruger på messer osv.
Det virker meget fint.

Fra : Peter Pan

Dato : 20-05-01 12:37

"Hans Pedersen" <nyhedsgrupper@esenet.dk> wrote in message

> På arbejdet har jeg et der er 5 meter, som vi bruger på messer osv.
> Det virker meget fint.

Et 5 meter floppy kabel???? Er det et fladkabel hele vejen?

Mvh
Anders

Fra : Hans Pedersen

Dato : 20-05-01 15:14

On Sun, 20 May 2001 13:37:25 +0200, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

>Et 5 meter floppy kabel???? Er det et fladkabel hele vejen?

F***. Jeg læste forkert... Nej, vi har ikke så vildt et
controllerkabel. Jeg læste det som var det et skærmkabel, men nu er
det jo osse en ng. om grafikkort og ikke controllere...

Fra : Steffen Møller

Dato : 20-05-01 17:47

On Sat, 19 May 2001 23:51:16 +0200, Hans Pedersen

Jamen så er det vel også SCSI?

Møller

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 19-05-01 21:13

Hej Morten

Det kan man godt, men der er risiko for nedsat kvalitet. Anskaf dig et
kabel med dobbelt skærm for bedste kvalitet.
Men var det ikke bedre med noget lyddæmpning ?
Pas på den ikke får hedeslag når den kommer ind i skabet.

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morten

Dato : 19-05-01 22:06

"Michael Lund Sørensen" <milux@image.dk> wrote in message
> [...]
> Men var det ikke bedre med noget lyddæmpning ?
> Pas på den ikke får hedeslag når den kommer ind i skabet.

jeg har allerede lyddæmpet den så meget som jeg synes er rimeligt og det har
da også hjulpet, jeg er sikkert bare blevet "over-følsom" over for støj.
jeg startede sidste år med at anskaffe mig et miditower kabinet fra noice
control, men jeg var ikke imponeret, så har jeg sat strømforsyningens blæser
ned til 7 volt, det hjalp en hel del. Så købte jeg et harddisk ophæng, så
skiftede et meget larmende geforce grafikkort ud med et guillemot geforce 2
MX dual video, som har passiv køling og sidste skud på stammen har været at
investere i en meget lydsvag Molex køler til min cpu, så jeg har virkeligt
prøvet en del, det næste vil være at fjerne støjen helt ved at sætte den ind
i et skab og forlænge vga kablet og købet et eksternt ide kabinet til usb og
smække cd-rombrænderen i det og så skal jeg kun åbne skabet når skal "pille"
ved "dyret"

Anyway...
er der nogen der ved hvor man kan købe sådan et kabel og hvad det cirka
koster.
Mvh
Morten

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-05-01 22:33

On Sat, 19 May 2001 23:06:09 +0200, "Morten"
<dont-spam-me@post.cybercity.dk> wrote:

>jeg har allerede lyddæmpet den så meget som jeg synes er rimeligt

Det er sq da sygeligt! Har du overvejet ørepropper?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 20-05-01 00:20

Hej Morten

Det er selvfølgelig din beslutning.
Kablet kan nok købes flere forskellige steder,,og som jeg skrev er dobbelt
skærm en god ting.
Tjek www.sandberg.it (den er dansk) - de har de underligste ting :*) også
skærmkabler og du kan også se den vejledende pris der. De har iøvrigt et
stort papir katalog (!) som kan bestilles. Og som sagt de har de
underligste ting! Men priserne er ikke lave!

Det med USB->IDE har jeg aldrig hørt om!

Good luck!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Morten

Dato : 20-05-01 22:56

> [...]
> underligste ting! Men priserne er ikke lave!
>
> Det med USB->IDE har jeg aldrig hørt om!

jo tak for hjælpen

den med usb kabinettet er god nok, de fås både i 3,5 " størrelse til hdd og
5,25" størrelse til cd-rom osv.
men de koster 1000 så det må vente lidt

-Morten